Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ultra Quality Textures er kun for 512 Mb skjermkort eller bedre.

 

Sett Textures på high, guff gjerne og opp oppløsningen til 1280 x 1024, hiv gjerne og på 2 eller 4 x AA

 

Så skal du se ! :yes:

Altså, det er ikke mange skjermkort på markedet som har 512 mb ram og kortet mitt skal vist være egnet for Doom III.

 

Har du noen sikre kilder som tilsier at Ultra Quality er kun for 512 mb ram kort ?

 

*litt skeptisk nå* :p

Lenke til kommentar
Synes det var kjedelig gameplay. Gameplayet er ifra spill fra 1990 tallet. Meningsløse fiender som du skal plaffe ned i trange omgivelser.

 

Urk sier jeg bare. Dette er 2004 ..jeg forventer mer enn så simpel gameplay.

Historien er helt bak mål i tillegg.

Hva i all verden forventet du? Og hvordan kan du si kjedelig gameplay? Jeg har aldri hørt om kjedelig spillbarhet...

 

Jeg gir opp, god natt. Kanskje i bedre humør i morgen :cool:

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg i det hele tatt skal prøve å instalere spillet på min maskin, p3 794MHz, 32MB GF 256 :tease: Virkelig på tide å bytte ut skrapet.

Glem det, er alt jeg har og si.

 

Sorry men du hvis du skulle klare og starte det å kommer du aldri til og få noe som helst utbytte av det.

 

jeg har en P 4 2,4 GHZ, 256 mb ram, GE Force 4 MX 220 og kjører da med 640 * 480 og det går men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Ultra Quality Textures er kun for 512 Mb skjermkort eller bedre.

 

Sett Textures på high, guff gjerne og opp oppløsningen til 1280 x 1024, hiv gjerne og på 2 eller 4 x AA

 

Så skal du se !  :yes:

Altså, det er ikke mange skjermkort på markedet som har 512 mb ram og kortet mitt skal vist være egnet for Doom III.

 

Har du noen sikre kilder som tilsier at Ultra Quality er kun for 512 mb ram kort ?

 

*litt skeptisk nå* :p

At et kort er egnet betyr ikke at det skal gå glatt i 1600x1200 oppløsning å alt på ultra/very high... :D

 

Med for mye textures på i forhold til RAM på skjermkort så begynner skjermkortet å cache ned til maskinen sin RAM som er MYE tregere og dermer oppstår det pauser og hakking mye mere, ser det selv her med en gang på HD aktivitet når jeg setter opp textures.. (Har 128Mb skjermkort selv...enn så lenge..)

 

Ellers så sjekker du gjerne denne:

http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/Doom3Guide.htm

 

:cool:

Lenke til kommentar

 

Altså, det er ikke mange skjermkort på markedet som har 512 mb ram og kortet mitt skal vist være egnet for Doom III.

 

Har du noen sikre kilder som tilsier at Ultra Quality er kun for 512 mb ram kort ?

 

*litt skeptisk nå*

 

Klippet fra HardOCP:

 

"Ultra Quality is the cream of the crop for DOOM 3. In Ultra Quality nothing is compressed. Normal maps, and specular and diffuse lighting are all displayed at full resolution with no compression. Because of this, there is a tremendous amount of texture data needed on the video card, upwards of 500MB. While it will run on lesser cards, you may experience hitching or pausing due to the graphics card having to swap textures in and out of its memory buffer. That is why this setting is recommended for 512MB video cards. There is nothing stopping you from trying this quality setting if you want to, just keep in mind that the memory load is huge."

 

Så det er ikke et krav, men en sterk anbefaling...

Lenke til kommentar

Blir ganske irritert på folk som forventer evig dill dall dritt og super historie ect.

Dette er DOOM og ikke HL2 eller noe annet elendige FPS som må ha alt mulig rart av fysikk og støtte seg på. Doom er Doom, liker du det ikke, så har du heller ingenting med Doom og gjøre:)

 

 

Men..

Skjønner ikke helt hva folk syntes er skummelt med Doom, men, kanskje det har noe med lydinstillingene mine og gjøre... får prøve nytt oppsett nå :)

Lenke til kommentar
At et kort er egnet betyr ikke at det skal gå glatt i 1600x1200 oppløsning å alt på ultra/very high...  :D

 

Med for mye textures på i forhold til RAM på skjermkort så begynner skjermkortet å cache ned til maskinen sin RAM som er MYE tregere og dermer oppstår det pauser og hakking mye mere, ser det selv her med en gang på HD aktivitet når jeg setter opp textures.. (Har 128Mb skjermkort selv...enn så lenge..)

 

Ellers så sjekker du gjerne denne:

http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/Doom3Guide.htm

 

:cool:

Det er ikke snakk om at jeg skal kjøre 1600x1200 jeg hadde forventet at jeg kunne kjøre på Ultra på 1024x768 uten lagg men det lagga !

 

Hva kan jeg gjøre ? :p

Endret av Rubba
Lenke til kommentar

Et lite tips..:

 

Doom 3 skal være mørkt.. men det får da være grenser. Satt først å spilte litt hos en kompis og vi syns det var veldig mørkt, på min maskin er det enda mørkere. Prøvde å skru opp lys-styrken både i spillet og driveren til skjermkortet og det virka som det eneste som ble lysere var lys-styrken fra lys-kildene i spillet, ikke selve Gama verdien for rommene man beveger seg i.

 

Hvis man redigerer fila DoomConfig.cfg i mappen ..\Doom 3\base så finner man en linje: seta r_gamma "1" rediger denne til: seta r_gamma "1.5"

 

Gå inn i spillet og test hvordan det blir.. jeg brukte det rommet i starten av spillet hvor du "lærer" å bruke lommelykten, der slår de av lyset og da skal rommet være omtrent svart. Juster verdien til du når grensa mellom sort og det begynner å bli grått.. blir det grått har du satt for høy verdi, det skal være sort. Tipper det er mellom 1.5 og 1.8 på de fleste skjermer.

Fatter ikke hvorfor de ikke har lagt til justering av dette i selve spillet.

 

Men husk.. spillet skal være mørkt! Men ikke så mørkt at du ikke får med deg noe.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Men med doom3 er dette blitt noe helt annerledes. Ikke det at jeg skvetter så sinnsykt at hjertet kommer oppi halsen, men at jeg er i konstant noja hele tiden, noe jeg syns er LITT overdrevet for ett SPILL?  :dontgetit: Det skjønner jeg ikke helt. Spill skal vel for å SPILLES og ikke simulere enkelte ting? :p

 

Ikke misforstå meg, jeg syns det er helt VILLT hvor bra spillet er laga, men det er blitt ødelagt av FOR mange overaskelser og guffent følelse i magen 24/7 for min del. Det kan jo også hende at jeg er lett å påvirke av sånt. Grafikken er såpass bra at enkelte ganger ser det altfor virkelig ut og bryter den følelsen av "kunstig" spill. Spill blir ikke spill lenger og blir en simulasjon av en enkel situasjon.hmmm hvor går grensa egentlig? eXisteNz ? noen som har sett den filmen? Iaff dere burde det for å skjønne hva jeg mener.

Skjønner godt hva du mener, og det du beskriver er noe av det jeg mener gjør Doom 3 til et særdeles knakende og knirkende bra spill. Det har en atmosfære som ikke ligner grisen, og det å vekke følelser som genuin frykt hos en spiller, skal godt gjøres.

 

Jeg syns spillet på enkelte måter minner mye om System Shock 2. Zombier, audio-logger fra assortert personell, en trykkende følelse av å være mutters alene i et virkelig lite hyggelig sted.

 

Det å vekke følelser er definitivt et steg i riktig retning når det gjelder spill. At man føler sorg eller frustrasjon når en hovedperson i historien dør, svik hvis man blir forrådt av venner, følelsen av å ikke være mer enn en rotte i en labyrint.. det krever sine spillutviklere.

joa, men tingen er at jeg TØR seriøst ikke å spille det mer enn i 30min. jeg blir så sinnsykt redd at jeg nesten MÅ ut av spillet eller så spyr jeg ren adrenalin over hele skjermen. det er lissom helt villt. jeg har så sinnsykt lyst å fortsette (og det gjør jeg), men det går tregt siden jeg må ta pause hver 30min :)

Lenke til kommentar

joa, men tingen er at jeg TØR seriøst ikke å spille det mer enn i 30min. jeg blir så sinnsykt redd at jeg nesten MÅ ut av spillet eller så spyr jeg ren adrenalin over hele skjermen. det er lissom helt villt. jeg har så sinnsykt lyst å fortsette (og det gjør jeg), men det går tregt siden jeg må ta pause hver 30min :)

 

Da har jo Doom fått til akkurat det som var målet med spillet da... :)

 

Selv syns jeg det kunne vært enda skumlere hvis designerne hadde spart litt på "skvette-effektene". Dvs satset enda mer på krypende uhygge enn å få deg til å skvette i stolen hvert 5. sekund.

Et godt eksempel på dette er det allerede legendariske lvl'et Shaleshank Cradle i Thief 3, hvor du møter relativt få monstere (og det et godt stykke inn), men er konstant redd for at "det er noe veldig veldig galt her".

 

Men det er kanskje bare jeg som vil ha horror'en min mer a la genial HP Lovecraft enn småslitsom skvette-slasher-film. :)

 

(Og ja, jeg har ekstremt høye forventinger til Call of Cthulu-spillet som snart kommer på pc.)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
kjører 40-60 fps@high quality med min pc :D

Doom3 er bare råest :dribble:

Heldig med 9600 XT kortet ditt du da.. kjører like raskt som mitt X800pro :thumbup:

Får faktisk 40-60 fps. lyver ikke :)

Litt mere action så er det ca. 35 fps.. men er det bare en jævel der så er det 45 fps ca.. og i ro 60 fps.

edit:leif

Endret av geedoo
Lenke til kommentar
kjører 40-60 fps@high quality med min pc :D

Doom3 er bare råest :dribble:

Heldig med 9600 XT kortet ditt du da.. kjører like raskt som mitt X800pro :thumbup:

Får faktisk 40-60 fps. lyver ikke :)

Litt mere action så er det ca. 35 fps.. men er det bare en jævel der så er det 45 fps ca.. og i ro 60 fps.

edit:leif

Tror deg jeg... dette var i 1280x1024?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...