Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Det burde nesten vært et krav om utdannelse innen spil(da tenker jeg på 4-5 obligatoriske år med C64 før man kan gå videre på Amiga og PC486 osv) før man kan uttale seg "dårlig grafikk" i Doom 3...trukket veldig langt selvsagt.

 

Den støtter jeg 100%

At folk klager på det spillet som faktisk gir best grafikk til dags dato er rart, og mest rart er det når 90% av folka her spiller spillet på medium, fordi de faktisk ikke har utstyr som kan kjøre spillet på maks oppløsning, men likevel sitter og klager på grafikken.

Nei det er ikke rart det er krig!

 

Jeg for min del digga spillet , grunnen var at jeg håpa det ville bli som doom var og det ble det.

Dermed er jeg fornøyd

Men gleder meg mest til hl2 da , der blir det mye kos , det er jeg helt overbvist om

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nesten si dette. Jeg syns egentlig at spillet ble ødelagt for min del, i alle fall for meg. Jeg greier ikke å spille mer enn 20-30min omgangen for å ikke få hjertestans. Er jeg lett å påvirke? tydelighvis, selv om jeg ikke visste det.

 

Jeg har spilt FarCry, og det var litt guffent på slutten hvor antallet av monstrer tok helt av. Selv da syns jeg ikke at det ikke var noe svette å gå gjennom, og stressnivået var litt over normalt, og det syns jeg er bra. Man SKAL jo skvette litt der og da? :p

 

Men med doom3 er dette blitt noe helt annerledes. Ikke det at jeg skvetter så sinnsykt at hjertet kommer oppi halsen, men at jeg er i konstant noja hele tiden, noe jeg syns er LITT overdrevet for ett SPILL? :dontgetit: Det skjønner jeg ikke helt. Spill skal vel for å SPILLES og ikke simulere enkelte ting? :p

 

Ikke misforstå meg, jeg syns det er helt VILLT hvor bra spillet er laga, men det er blitt ødelagt av FOR mange overaskelser og guffent følelse i magen 24/7 for min del. Det kan jo også hende at jeg er lett å påvirke av sånt. Grafikken er såpass bra at enkelte ganger ser det altfor virkelig ut og bryter den følelsen av "kunstig" spill. Spill blir ikke spill lenger og blir en simulasjon av en enkel situasjon.hmmm hvor går grensa egentlig? eXisteNz ? noen som har sett den filmen? Iaff dere burde det for å skjønne hva jeg mener.

 

Dont get me wrong:

Gameplay: 9/10

Grafikk: 10/10

MP: aner ikke

Lyd: 10/10.

 

PS: jeg mistenker også bruk av lav/høyfrekvente lydspor som er utenfor vårt oppfatelse av lyd, som får deg til å føle ting du normalt ikke føler.

Lenke til kommentar

Dere som gir 'gameplay' karakterer som 5/10 og 6/10, hva mener dere egentlig med gameplay? Er det ikke spillbarheten det egentlig er snakk om, dvs. om det er lettfattelig og flyter greit, at ting ikke er knotete og vanskelig å utføre? Mener dere egentlig ting som 'orginalitet' eller 'nyskapende'?.

 

Jeg forbinder i alle fall 'gameplay' med spillbarheten, ikke om spillet i seg selv spilles på en tradisjonell eller lite innovativ måte. Og med tanke på at jeg har spilt alt det ID software har levert siden wolfestein 3D, og opplevd utsøkt spillbarhet, så stusser jeg på disse karakterene. Det hadde vært greit med en presisering. :)

Lenke til kommentar

Jeg leste noe om at id hadde laget lydmotoren selv, betyr dette at det ikke spiller noen rolle for lydkvaliteten om man har et EAX3/4-kort (Audigy 2) eller et som er basert på Sensaura/EAX1/2 (m-audio, terratech, chaintech, on-board)?

 

Noen som har testet det ut selv eller lest noe om saken?

Lenke til kommentar
Jeg må nesten si dette. Jeg syns egentlig at spillet ble ødelagt for min del, i alle fall for meg. Jeg greier ikke å spille mer enn 20-30min omgangen for å ikke få hjertestans. Er jeg lett å påvirke? tydelighvis, selv om jeg ikke visste det.

 

Men med doom3 er dette blitt noe helt annerledes. Ikke det at jeg skvetter så sinnsykt at hjertet kommer oppi halsen, men at jeg er i konstant noja hele tiden, noe jeg syns er LITT overdrevet for ett SPILL? :dontgetit: Det skjønner jeg ikke helt. Spill skal vel for å SPILLES og ikke simulere enkelte ting? :p

 

Ikke misforstå meg, jeg syns det er helt VILLT hvor bra spillet er laga, men det er blitt ødelagt av FOR mange overaskelser og guffent følelse i magen 24/7 for min del. Det kan jo også hende at jeg er lett å påvirke av sånt. Grafikken er såpass bra at enkelte ganger ser det altfor virkelig ut og bryter den følelsen av "kunstig" spill. Spill blir ikke spill lenger og blir en simulasjon av en enkel situasjon.hmmm hvor går grensa egentlig? eXisteNz ? noen som har sett den filmen? Iaff dere burde det for å skjønne hva jeg mener.

 

Dont get me wrong:

Gameplay: 9/10

Grafikk: 10/10

MP: aner ikke

Lyd: 10/10.

 

PS: jeg mistenker også bruk av lav/høyfrekvente lydspor som er utenfor vårt oppfatelse av lyd, som får deg til å føle ting du normalt ikke føler.

Hva? Er det en kloning av meg her ute i verden? Så gøy!

 

Klarer heller ikke å spille mer enn 30 min før jeg må gå ut av spillet, puste ut, roe meg ned og få tilbake pulsen min. Ikke senke den til normalt, men få den igjen.

Sitter her med gode headset (Sony MDR-CD780 ~1000 spenn), helt mørkt rom og er helt med.

 

*grøss*

Lenke til kommentar

En god ting er jo at grafikken fra medium til ultra high er så liten at det er latterlig, syns jeg da...

Skummelt? Ikke egentlig, blir vant til å skyte folk i mørke hjørner, og de klarer ikke akkurat å lage den intensiteten og det stresset en ville forvente fra dette "sinnsykt" over hypa skrekk spillet. Selv med mørkt rom, surround og projektor fremvisning klarer jeg ikke å si at dette er et skrekk spill.

Gameplay: gøy den første timen, så blir det dårligere og dårligere... samme hele tida, og bretta er så mørke at en ikke ser stort til grafikken uansett, og fysikken m/ effekter er egentlig ikke noe å skryte av.

Totalt er det et ganske kjipt spill.

Lenke til kommentar
En god ting er jo at grafikken fra medium til ultra high er så liten at det er latterlig, syns jeg da...

Skummelt? Ikke egentlig, blir vant til å skyte folk i mørke hjørner, og de klarer ikke akkurat å lage den intensiteten og det stresset en ville forvente fra dette "sinnsykt" over hypa skrekk spillet. Selv med mørkt rom, surround og projektor fremvisning klarer jeg ikke å si at dette er et skrekk spill.

Gameplay: gøy den første timen, så blir det dårligere og dårligere... samme hele tida, og bretta er så mørke at en ikke ser stort til grafikken uansett, og fysikken m/ effekter er egentlig ikke noe å skryte av.

Totalt er det et ganske kjipt spill.

Har du surround og prosjektor får du ikke den nærheten til spillet og du opplever da ikke den intensiteten som spillet byr på. Bedre å sitte inntil en skjerm og ha høytalerne festa til øyrene, slik som du har med headphones.

 

Det mener da ihvertfall jeg, men de som har skikkelig lyd anlegg og prosjekter er vel ikke enige går jeg ut ifra :(

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp !

 

Jeg har et Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample", Retail kort, og har nettop lagt inn Doom 3. Jeg har stilt grafikken på Ultra Quality eller den helt øverst. Da går den automatisk på 1024 x 768.

 

Når spillet starter og når man går fra og se den scanninga og ser de folka så lagger det litt. Og når det skipet skal lande lagger det litt. Og når jeg skal åpne dørene lagger det.

 

Hva skal jeg gjøre ? Burde ikke lagga. Jeg har Intel Pentium 4 3,06 GhZ og 1024 mb ddr ram.

 

Hva kan jeg gjøre ?

 

Tusen Takk for svar . :D

Lenke til kommentar

Basically med det jeg mener med gameplay er både at det er greit å sette seg inn i og betjene men OG at det tilfører noe mere enn å bare plaffe monstere o.l samt trykke på knapper...

 

Skjel litt til Max Payne 2 eller Mafia f.eks. :whistle:

 

Ellers så er jeg dypt skuffa over diverse banaliteter som ikke burde finnes i et 3D-shooter spill anno 2004: En kan ikke legge seg ned, en kan ikke bøye seg sideveis, en kan f.eks. ikke skyte igjennom en rist etc.. dette synes jeg er skikkelig sløft selv om dette ikke skal være en 'tactical' shooter..

 

For all del kudos til grafikk, stemning, leveldesign etc.. men der stopper det mye.

 

Virker nesten som dette blir mye som de tidligere spill fra ID: En demo-oppvisning av en grafikkmotor som andre skal lage (bedre) spill av...

 

My 5 cents..

:cool:

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp !

 

Jeg har et Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample", Retail kort, og har nettop lagt inn Doom 3. Jeg har stilt grafikken på Ultra Quality eller den helt øverst. Da går den automatisk på 1024 x 768.

 

Når spillet starter og når man går fra og se den scanninga og ser de folka så lagger det litt. Og når det skipet skal lande lagger det litt. Og når jeg skal åpne dørene lagger det.

 

Hva skal jeg gjøre ? Burde ikke lagga. Jeg har Intel Pentium 4 3,06 GhZ og 1024 mb ddr ram.

 

Hva kan jeg gjøre ?

 

Tusen Takk for svar . :D

Ultra Quality Textures er kun for 512 Mb skjermkort eller bedre.

 

Sett Textures på high, guff gjerne og opp oppløsningen til 1280 x 1024, hiv gjerne og på 2 eller 4 x AA

 

Så skal du se ! :yes:

Lenke til kommentar
Men med doom3 er dette blitt noe helt annerledes. Ikke det at jeg skvetter så sinnsykt at hjertet kommer oppi halsen, men at jeg er i konstant noja hele tiden, noe jeg syns er LITT overdrevet for ett SPILL? :dontgetit: Det skjønner jeg ikke helt. Spill skal vel for å SPILLES og ikke simulere enkelte ting? :p

 

Ikke misforstå meg, jeg syns det er helt VILLT hvor bra spillet er laga, men det er blitt ødelagt av FOR mange overaskelser og guffent følelse i magen 24/7 for min del. Det kan jo også hende at jeg er lett å påvirke av sånt. Grafikken er såpass bra at enkelte ganger ser det altfor virkelig ut og bryter den følelsen av "kunstig" spill. Spill blir ikke spill lenger og blir en simulasjon av en enkel situasjon.hmmm hvor går grensa egentlig? eXisteNz ? noen som har sett den filmen? Iaff dere burde det for å skjønne hva jeg mener.

Skjønner godt hva du mener, og det du beskriver er noe av det jeg mener gjør Doom 3 til et særdeles knakende og knirkende bra spill. Det har en atmosfære som ikke ligner grisen, og det å vekke følelser som genuin frykt hos en spiller, skal godt gjøres.

 

Jeg syns spillet på enkelte måter minner mye om System Shock 2. Zombier, audio-logger fra assortert personell, en trykkende følelse av å være mutters alene i et virkelig lite hyggelig sted.

 

Det å vekke følelser er definitivt et steg i riktig retning når det gjelder spill. At man føler sorg eller frustrasjon når en hovedperson i historien dør, svik hvis man blir forrådt av venner, følelsen av å ikke være mer enn en rotte i en labyrint.. det krever sine spillutviklere.

Lenke til kommentar

Til dere som forventer noe mer enn å bare skyte monstre, Doom har alltid handlet om å plaffe ned alt som rører seg, og det er akkurat det D3 er og alltid var meningen det skulle være, hverken mer eller mindre, det er gamle Doom i ny innpakning. Det er virkelig ikke noe mer avansert, det er samme opplegget, nesten som en remake.

Lenke til kommentar
Basically med det jeg mener med gameplay er både at det er greit å sette seg inn i og betjene men OG at det tilfører noe mere enn å bare plaffe monstere o.l samt trykke på knapper...

Ja det er akkurat det jeg tror mange legger i begrepet "gameplay", noe jeg syns blir feil. Gameplay skal da reflektere spillbarheten - dvs. om det er masse bugs, greit å sette seg inn i, hvordan fysikken i spillet fungerer, tungdreven grafikk.

 

Hvis jeg ser en spillanmeldelse der "gameplay" eller "spillbarhet" får dårlig karakter, så antar jeg at spillet ikke glir helt slik det burde. Jeg tror ikke det er tilfelle med Doom III.

Lenke til kommentar

Synes det var kjedelig gameplay. Gameplayet er ifra spill fra 1990 tallet. Meningsløse fiender som du skal plaffe ned i trange omgivelser.

 

Urk sier jeg bare. Dette er 2004 ..jeg forventer mer enn så simpel gameplay.

Historien er helt bak mål i tillegg.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...