Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes spillet rett og slett er altfor lett, kjedelig og repeterende. Jeg spiller det på nightmare, som er den høyeste vanskelighetsgraden (enabla den fra starten av. Å spille gjennom spillet to ganger tror jeg ikke det er mange som gidder)

 

Har ikke kommet til hulene og helvete enda så eneste jeg har sett er ganger som leder til rom med masse scripted events og nye ganger som leder til nye rom.

 

Grafikken synes jeg ikke er så spesielt bra, synes den er litt grumsete og alt som skal være metal ser ut som plastikk (spiller i 1280x1024 med high detail) Lysene og skyggene er forsåvidt fine å se på, men de er jo så urealistiske enkelte steder. Et lys kan stå i hjørnet av et rom så er det helt lyst i en liten radius rundt det og bekkmørkt i rommet.

 

Og de skal visst ha leid inn en profesjonell storywriter for å ordne storyen, han har visst spilt Half-Life ser det ut som. :whistle:

 

Physics i spillet er også helt bak mål. Granatene spretter jo som sylinderformede sprettballer, men lager metallyd så de er ikke av gummi. :hmm:

Og noen ganger når man slår en zombie eller noe som ligger på bakken så spretter det bort i 3000km/t. Og jeg jeg prøvde å blokkere en ventil med tønner og kasser som tok lang tid å skyve for meg, men når jeg triggera et script om at det skulle spawne edderkopper der så bare sprengte de bort det jeg hadde satt der.

 

Det er jo kult at monstrene kommer frem på kule måter (ut av ventiler, ned fra taket, gjennom portaler o.l) men når scriptet er ferdig så følger de jo bare blindt etter, å hoppe opp på en eske eller lignende er jo nok til å sette de fleste monstrene som ikke kan skyte ut av spill, når de nettopp klatret oppned i taket.

 

Men det er jo noen ting jeg liker i spillet :p :

 

-Måten PDA'en funket på var en positiv overraskelse, at man må høre på audiologs, lese mail og slikt for å få koder og informasjon.

 

-Keypads, skjermer og slikt var kule.

 

-Monstermodellene er jo knallbra, de ser jo skikkelig ekle ut :)

 

-Motorsaga er fet, når man først får den så trenger man jo ikke andre våpen.

 

Men håper noen lager en alien mod, slik som den til doom1 (noe av det skumleste jeg noen gang har spilt) Og at det blir noe av den coop mod'en.

Lenke til kommentar

Vel, var veeeldig spent når jeg startet, men:

Gameplayet er utrolig kjedelig og repeterende etterhvert + det er unormalt mangen overganger fra lys til totalt mørke. Men selvfølgelig credit til en god del øyeblikk der du virkelig hopper i stolen !

 

Grafikken er topp bortsett fra den har ikke ennå demonstrert hvordan det kan se ut f.eks. utendørs. (Utendørs scener vil kanskje droppe framerate'en til 15, selv på det beste maskiner :hmm: ?

 

Lyd er ok men synes mangen av våpnene er utrolig tamme i forhold til omgivelseslydene (og her blir lyden spilt på skikkelige saker). F.eks. brenner du av hagla i en luftesjakt er det det samme som om du fyrte av i friluft.. dårlig.. det burde smelle så det ringer i øra etterpå..

 

Spillet nytes selvfølgelig best i et halvmørkt rom med godt med lyd og bass på :)

 

FarCry er absolutt en verdig konkurrent med b.l.a. bedre lyd og gameplay.

 

Gameplay:7/10

Grafikk: 9/10

Lyd: 7/10

Multiplayer: ?

Varighet: 8/10

 

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Doom 3 er hos meg på listen over topp 5 FPS.

(sammen med Half-Life og Doom (1) og andre)

 

Positivt: Grafikken, lyden (MÅ kjøres på fullt!), lommelykten (at den må brukes), våpnene, stemningen, gameplay-lojalitet i forhold til Doom (1).

 

Negativt: Multiplayer-del (snakker ikke om evt. mods), ingen co-op, lengde på spillet (finnes visst ingen "evigvarende" FPS *sukk*).

 

Tar ikke gameplay med under negativt pga. at jeg mener at Doom er Doom i den forstand at store utendørsområder o.l "ikke ville vært Doom" for meg og andre som spiller og elsker Doom (1).

 

Jeg vil også si at det er feigt å sette Doom 3 opp mot f.eks Far Cry og Half-life 2 da formålet, målgruppen og mange andre faktorer er helt forskjellige.

 

Doom 3 er det spillet jeg ønsket at det skulle være. Kan man ønske mer? - eller er det bare meg? :D

 

EDIT: Mange som glemmer at Doom 3 faktisk er en remake?

Endret av eMPea
Lenke til kommentar

Må nok si som mange andre har sagt her... Grafikken er nydelig, men gameplayet er ganske kjedelig...

 

Etter endeløs jakting på monstre i de samme smale mørke korridorene blir man rett og slett litt lei, tror det eneste som driver meg nå er ønsket om en overraskelse lenger ut i spillet... Seff, spillet har sine øyeblikk der man blir skikkelig skremt, men det er liksom ikke nok til at dette spillet ikke vil bli plassert på hylla etterhvert, eller at folk vil prate om doom 3 de neste 5-6 årene...

 

Spillet har jo selvfølgelige positive sider også, men når det gjelder gameplay har man liksom opplevd det 100 ganger før :p

Lenke til kommentar

Hør heller på profesionelle (typo') anmeldere, hver gang det kommer et nytt hypa spill på markedet blir det slakta av hobbyanmelderne på gamer.no/forum. FarCry var det tydeligvis ingen som likte når det kom, og det samme gjelder tydeligvis doom3. Av de anmeldelsene jeg har lest (6 stykk) er gjennomsnittet totalt på 96%.

Lenke til kommentar
Det var veldig bra , Det eneste som fikk meg til å bli sur og irriteert var en bug at hvis du skyter allaies(de du jober med f.eks en doktor) så vil de også smulder vekk som en zombie

Tenkt på at helvete har et konstant aktivt usynlig felt som drar med seg alle sjeler fra daue kropper? Så klart kroppen smuldrer når man er i nærheten av helvete. :)

Lenke til kommentar
Hør heller på profesionelle (typo') anmeldere, hver gang det kommer et nytt hypa spill på markedet blir det slakta av hobbyanmelderne på gamer.no/forum. FarCry var det tydeligvis ingen som likte når det kom, og det samme gjelder tydeligvis doom3. Av de anmeldelsene jeg har lest (6 stykk) er gjennomsnittet totalt på 96%.

Hvorfor skal man bare høre på såkalte "proffe" anmeldere? Dette er jo også vanlige gamere, for alt hva vi vet kan de ha fått penger for å si at spillet er bra, jeg sier ikke at de har det, men man vet aldri.

 

Jeg hører heller på fellow gamers enn de proffe reivewerne rundt om, du kan ikke basere din egen spillopplevelse på en annens bare fordi han kanskje har spillt 200 flere spill enn du selv har og han er flink til å skrive en omtale...

 

Det blir som om alle skulle like f.eks britney spears bare fordi hun hadde vært på topp på vg topp 20 lista... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Må nok si som mange andre har sagt her... Grafikken er nydelig, men gameplayet er ganske kjedelig...

 

Etter endeløs jakting på monstre i de samme smale mørke korridorene blir man rett og slett litt lei, tror det eneste som driver meg nå er ønsket om en overraskelse lenger ut i spillet... Seff, spillet har sine øyeblikk der man blir skikkelig skremt, men det er liksom ikke nok til at dette spillet ikke vil bli plassert på hylla etterhvert, eller at folk vil prate om doom 3 de neste 5-6 årene...

 

Spillet har jo selvfølgelige positive sider også, men når det gjelder gameplay har man liksom opplevd det 100 ganger før :p

jeg tror du har misforstått...det er ingen endeløs jakting på demoner, det er en endeløs kamp for å komme seg bort fra stasjonen.

Lenke til kommentar

Fikk melding av en kamerat i morges at han også hadde rundet spillet.. Jeg har ikke prøvd det enda. Jeg vet i alle fall at jeg IKKE skal starte spillet på easy når jeg en gang får det. Hvis det kan spilles gjennom på drøyt èn dag er det verdt en høy vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar
Det blir som om alle skulle like f.eks britney spears bare fordi hun hadde vært på topp på vg topp 20 lista... ;)

Du liker henne etter at du har sett musikkvideoene ;)

 

For min del virker det som om mange her på forumet er intenst kresne på et spill. Doom3 ble ikke laget for å tilfredsstille alle grupper, men den harde kjernen som elsker FPS. Det er det de ble kjent for og det er det de vil være kjent for. Synes at id gjør en bra jobb der.

 

Har ikke spilt nok selv til å vurdere om det er repeterende, men kan si at jeg må ta meg hyppig pauser (f.eks nå) hvis jeg ikke vil dø slik som ofrene i "The Ring".

Lenke til kommentar
Må nok si som mange andre har sagt her... Grafikken er nydelig, men gameplayet er ganske kjedelig...

 

Etter endeløs jakting på monstre i de samme smale mørke korridorene blir man rett og slett litt lei, tror det eneste som driver meg nå er ønsket om en overraskelse lenger ut i spillet... Seff, spillet har sine øyeblikk der man blir skikkelig skremt, men det er liksom ikke nok til at dette spillet ikke vil bli plassert på hylla etterhvert, eller at folk vil prate om doom 3 de neste 5-6 årene...

 

Spillet har jo selvfølgelige positive sider også, men når det gjelder gameplay har man liksom opplevd det 100 ganger før :p

jeg tror du har misforstått...det er ingen endeløs jakting på demoner, det er en endeløs kamp for å komme seg bort fra stasjonen.

Er klar over det, men det føles som om det er mørke rom og korridorer overalt, og at det aldri skjer noe nytt liksom, derfor jeg sier endeløs, føles jo som det aldri skjer noe nytt... største overraskelsene hittil har vært introduksjonen av nye monstre eller nye våpen, noe som i grunn ikke er en stor nok variasjons faktor til å gjøre gameplayet bra... :p

 

Men jeg sier ikke at spillet er direkte dårlig, det er deilig å gå rundt og se på den nydelige grafikken, men det blir altfor fort ensformig og kjedelig...

Lenke til kommentar
Fikk melding av en kamerat i morges at han også hadde rundet spillet.. Jeg har ikke prøvd det enda. Jeg vet i alle fall at jeg IKKE skal starte spillet på easy når jeg en gang får det. Hvis det kan spilles gjennom på drøyt èn dag er det verdt en høy vanskelighetsgrad.

Det var det jeg også tenkte, satt den på medium, prøvde såvidt. Den må økes med enda et trinn for å få det enda gøyere og enda skumlere. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...