Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Selv synes jeg ikke det er skummelt, men atmosfærisk. Ved et par anledninger så reiser håra seg på armen, men det er den creepy atmosføren som gjør det. Spesielt likte jeg en korridor man hører noe barneskrik, og veggen forandrer tekstur til noe demoniske greier. Herlig.

Enig. Jeg syns Doom3 er ganske vellykket på dette med atmosfære. Det er ikke bare shoot-and-run i mørket (selv om det kanskje er litt mye av akkurat det..).

 

Mulig spoiler:

Jeg likte den sekvensen med damestemmen som sa "come here, follow me", og alt man ser er noen blodige fotspor som man skal følge etter... plutselig ble bildet helt rødt og så sa stemmen "they took my baby". Grøss. :)

 

Sekvensen på badet var også ganske creepy, men vet ikke om alle fikk med seg den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg kunne det vært mer variasjon i typen oppdrag. (OK, det ville ikke vært tradisjonell DOOM) I Unreal 2, som også er skyte monstre i n'te, er det variasjoner i form av sniper-oppdrag, forsvare basen, eskorte og litt forskjellig. Det kunne også løftet. Og selv om det ikke ville vært tradisjonell DOOM, så hadde ikke det ødelagt spillet alikevel.

Enig. Det jeg savner fra de gamle FPS er de enkle små "geniale" oppgavene måtte løse for å komme videre. Noe som det var særlig mye av i Duke Nukem. I Doom 3 var det bare små tilløp til det, som med oppbavaringsboksene på veggen, etc...

 

Når det gjelder nyere FSP spill som har hatt mye av det gamle kombinert med "ny grafikk" som må jeg si at Jedi Knight2: Outkast har vært det beste så langt. En rekke geniale løsninger og level design.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Quicksave kunne f.eks. bare ha vært fritt tilgjengelig på easy, mens på de vanskeligere nivåene burde man kun hatt muligheten til å save et fåtall ganger pr. brett. Det er liksom ikke noen nerve i spillet når man bare kan ta en restore fra 5 sek tilbake, og man har ikke nok egendisiplin til å ikke bruke quicksave.

 

Jeg bortimot pløyde meg igjennom brettene, og det ble virkelig ensformig/monotont. Et tips kan være å ta seg god tid med PDAene, ikke bare bare trykke play på en audiologg mens man kriger videre og hører etter med ett øre. Det er PDAene som forteller historien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe av det som er bra med Doom3, fra et moralsk perspektiv, er at det ikke er noe tvil om at det er greit å slakte vesener for fote. Man dreper ikke mennesker (virtuelt sett, altså); man dreper monstre som helt klart ikke er produkter av vellykkede familier og dårlig påvirkning (...).

 

Sånn sett så er det jo veldig merkelig med den kritikken det har fått fra enkelte hold om at det er skadelig for moralen. Den type kritikk kommer kanskje fra mennesker som mener at det meste er skadelig for moralen?

 

Noe som også er kult er referansene til andre spill, faktisk også HL. Det virker som om id ikke har det synet på konkurransen mellom Doom og HL som mange av brukerne av diverse forum har.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Syns det er helt konge jeg... Havner høyt oppe på listen min hvertfall  :thumbup:

Ja, enig.. jeg som er trådstarter startet denne tråden for å få meninger om spillet før release.. Nå synes jeg at det var vel anvendte 399 kroner for denne juvelen.

 

Meget godt spill, gleder meg som en helt til hva de får til med expansion. :love:

 

 

edit: skrive bummert.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Doom 3 klarer å fortsette på det gamle Doom serien. Doom 1 og Doom 2. Hell on earth, klarer faktisk som gamle DOS spill å skape en atmosfære og er litt skummel til tider den dag i dag. Som når du skal åpne en dør, du hører knurring en plass, men ser ikke hvor. Døra åpnes og Pinky spretter ut. Klarer fremdeles å skremme meg litt :blush:

 

Doom 3 er vel anvendte 300 kr (Elkjøp) og havner på toppen av listen med gode FPS spill, men regner med Half life 2 klatrer opp og holder den med selskap, når det kommer, vel å merke ;)

Lenke til kommentar

Doom3 er litt smal skal jeg si.. men makan til spill der jeg rett å slett stresser å ,må ha pause.. finnes ikke...

Toppen på creepy de der "ungene" med insektvinger.. herrejesus.. :scared:

Det var et temmelig kjedelig midtparti ja.. men slutten, og leveldesign & artwork.. aldri sett maken ! :omg:

Så var jeg heldig da og hadde nok guff i boksen til å spelle det i 1280/high :wee:

Nå er det runda å bæddien på slutten var underholdning nok han ja.. :)

Lenke til kommentar

En helt ok spill, hverken mer eller mindre. Det går fort i glemmeboka for de fleste vil jeg tro...  :ermm:

Går fort i glemmeboka? Det har jeg meget vanskelig for å tro. Blir sikkert sånn at når vi blir gamle så vil barnebarna våre spørre: åååh bestefar kan ikke du fortelle om Doom III :D

Tror du virkelig barnebarna våre ville spørre oss ut om ett middelmådig spill?? Doom 3 er ikke noe som har gitt FPS sjangeren ett nytt løft, bortsett fra god grafikk da. (Savnet litt fysikk)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har startet runde nummer to på Doom3 (mens jeg venter på HL2). Første gangen så gikk jeg greit gjennom spillet. Nå har jeg begynt å få gåsehud enkelte ganger :scared:

 

EDIT: første gangen spilte jeg det som "Marine". Nå spiller jeg det som "Veteran". Grøssninger opp og ned ryggraden, og verkende triggerfinger. Herlig!

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:cool: Ser det er litt av et "enten eller" spill. Jeg har spilt FPS så lenge de har vært på markedet, ca. 10 år. Doom3 er i klasse med AVP og HalfLife. Det er faktisk ikke noe dummere enn disse. Man kan bruke teleportere, kraner, kjøre tog, åpne dører, se på film og lese email innimellom all drepingen. Det er mange flotte detaljer. Monstrene er passe "smarte" og kommer i passe doser. Spillet er enkelt og jeg satt aldri fast noe sted, og det er utrolig stemningsfullt og skummelt. Jeg fikk det jeg ville ha, og er veldig godt fornøyd. Skal jeg sette fingeren på noe, er det at det ble litt vel mange svarte partier hvor man ikke kan se det man skyter. :dontgetit:

 

Det er forresten enkelt å ordne detaljer man ikke liker. Jeg hentet en MOD på Planetdoom som gav meg lommelykt på 4 av våpenene. Det likte jeg bedre, fordi da kunne jeg se ansiktet på monstrene mens jeg drepte dem, det ble enda mer intenst på den måten. :ohmy:

 

Et flott og skummel opplevelse. Men venter nok noen måneder før jeg spiller det omigjen. Det var veldig mettende.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...