Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

springe ute på mars uten oksygen og hjelm, at idioten ikke klare og teipe lommelykta fast i gunnern. Hvorfor kun du er gjenlevende og har null problemer med å takle "the forces of evil" mens alle andre tydeligvis har vært utstyrt med smørkniv og softgun, Og i tillegg hadde de droidene til og hjelpe seg?

Løper han virkelig ute på mars uten oksygen og hjelm? Eller er det egentlig inne?

 

Hvordan skal han teipe lommelykta til våpenet hvis han ikke har teip? Og hva skjer når han skal skifte våpen? Kan han bare ha det på ett våpen? Ellers må han jo røske løs teipen for hver gang og lime på på nytt. Du synes ikke det er litt mer merkelig at en mann kan bære med seg en rekke tunge våpen og bytte mellom dem på null komma niks, og at å løpe over noe leger skadene hans?

 

Og når det gjelder at en mann står imot mørkets krefter - er det noe som bare gjelder for Doom? Hva med omtrent alle andre FPS som er laget? Hva med mange, mange skrekkfilmer, krigsfilmer, spenningsfilmer, osv.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
springe ute på mars uten oksygen og hjelm, at idioten ikke klare og teipe lommelykta fast i gunnern. Hvorfor kun du er gjenlevende og har null problemer med å takle "the forces of evil" mens alle andre tydeligvis har vært utstyrt med smørkniv og softgun, Og i tillegg hadde de droidene til og hjelpe seg?

Løper han virkelig ute på mars uten oksygen og hjelm? Eller er det egentlig inne?

 

Hvordan skal han teipe lommelykta til våpenet hvis han ikke har teip? Og hva skjer når han skal skifte våpen? Kan han bare ha det på ett våpen? Ellers må han jo røske løs teipen for hver gang og lime på på nytt. Du synes ikke det er litt mer merkelig at en mann kan bære med seg en rekke tunge våpen og bytte mellom dem på null komma niks, og at å løpe over noe leger skadene hans?

 

Og når det gjelder at en mann står imot mørkets krefter - er det noe som bare gjelder for Doom? Hva med omtrent alle andre FPS som er laget? Hva med mange, mange skrekkfilmer, krigsfilmer, spenningsfilmer, osv.?

som sagt jeg bryr meg ikke om disse "logiske bristene" bare nevnte dem siden du spurte. Men siden du måtte kommentere så.... ja han springer utfor basen uten oksygen, noe som jeg syns er den verste feilen.

 

D er en base på over 5000 kvadratmeter, sikkert flere mil med kabel, ventilasjon++ Tror du ikke d finnes litt tau/teip/ledning på hele basen som han kan bruke til og feste lykta på gunnern? d hadde f.eks vært nok med lys på pistolen eller maskingeværet, skummelt nok og gå med de våpnene framme. Men uansett han har ikke lys på gunnern så gidder ikke diskutere d mer, dem som absolutt vil ha d kan bruke modden.

 

At han er alene igjen er jo vanlig, men plottet hvorfor han er alene er dårlig i d3 bare d jeg vill fram til, i HL har han en drakt derfor overlever han f.eks. I d3 er han en vanlig marine helt alene. I resident evil kommer dem etter ulykken har skjedd og de holder seg unna gatene som er overfylt med zombier. Dette er bare noen eksempler...

 

Som sagt logiske brister i et FPS syns ikke jeg er skjemmende, og jeg poengterte d flere ganger. Men siden du måtte kommenterte måtte jo jeg svare :p

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Han har jo oksygen tanker som han bruker når han løper ute! Har du i det hele tatt spilt spillet?

jeg har klart d... han har ikke oksygen tanker nei, han finner dem ute strødd rundt omkring (hvorfor vet jeg ikke). men hvordan får han i seg d oksygenet? setter han kjeften over ventilen og bare suger den i seg?

 

Men nå sier jeg d for 3 gang! de logiske bristene driter jeg i! skjemmer ikke spillet noe særlig... Men d er dere som fortsetter og plage meg med d! at dere i d hele tatt prøver og forsvare dem skjønner jeg ikke, siden de er så åpenbar. Men et spill er et spill og virkelighet er virkelighet så la d ligge!

 

Gameplayet er d jeg og andre har å utsette på spillet, så kan ikke vi fortsette den diskusjonen?

 

At du spør meg om jeg har spilt spillet virker på meg irriterende og veldig provoserende, siden jeg da aldri ville kastet meg inn i en slik diskusjon uten noe innsikt. Prøv heller og argumenter for saken din med noe saklig.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg synes spillet ble for langt jeg da... Da det var tilbake til korridorer og blod-mølje etter Helvete orket jeg ikke mer og kjørte god-mode resten. Ville bare se slutten. Alt i alt er jeg fornøyd med spillet. Det ble litt flatt siden det ikke utviklet seg noe. Oppgavene ble ikke vanskeligere, map'ene var like, ikke noe horror-musikk, no nuttin'. Det virker som om level-designerne hos id, satt i fire år å designa level mens de ventet på at Carmack & Co skulle bli ferdige med den tekniske delen. ;) Men aldri har jeg sett mer detaljerte og kompliserte maps. Imponerende uansett hvordan man ser det.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet var jeg skeptisk til spillet, og det er kanskje derfor jeg liker det så godt. Jeg hadde ikke skyhøye forventninger. Grafikkmotoren er helt klart neste generasjon. UT2004 virket tegneserieaktig etter at jeg hadde spilt Doom3 en stund. Kritikken til GameSpot mht gameplay og oksygentanker tror jeg kommer av at de ikke tenkte på at id hadde et konsept de ønsket å følge, samt at de har vært innovative. Selvfølgelig må det være muligheter for en person som bor på Mars å ha en reserveløsning mht oksygen, dersom noe galt skulle skje, og man må komme seg i sikkerhet. De kan ikke gå rundt med hjelm døgnet rundt. Det er tross alt ikke idioter som har ligget i forkant av utviklingen av 3D-spill siden dets spede barndom.

 

Det er ikke sikkert at det er så lurt å spille "God-mode" på slutten av spillet, da det visstnok bygges opp til et klimaks på slutten (jeg har ikke kommet så langt enda).

Lenke til kommentar

Grafikken på Doom 3 er helt sinnsykt, selv om jeg ikke har maskin nok til å oppleve den ( :( ). Men historien suger. Det er bare det samme hele tiden! Dem som lagde spillet sa sikkert: "Lets have some uber graphics and screw everything else"! Men det er et helt greitt spill. Har sikkert snart gjennomført det! :w00t:

Lenke til kommentar

 

For de som ikke har prøvd det enda, prøv det jeg lover dere. Dere vil ikke bli skuffet :D

Jeg tipper de fleste liker grafikken og noen færre kjeder seg gjennom spillet.

 

Etter å besøkt div. forumer så er det faktisk mange som ikke liker DooM3, og at du liker det vil ikke si at alle liker det, noe som dette forumet har bevist.

Lenke til kommentar
Hey. Er noen ferdig med spillet her????

 

Står fast med siste Bossen - HellHole.

 

Hvordan tar du livet av den tingen der :dribble: ???

 

Har prøvd i flere timer. Grrrr

Hei på deg, det du gjør er at du løper rundt i ring i midten så når det kommer monster så tar du de helt det "SoulCube" sier "Use me" da skyter du på den store stygge bossen. ( max 4 ganger eller no ) + at jeg skøyt han en del med Rocketlauncher :)

 

Håper jeg har vært til hjelp, lykke til. :w00t:

Lenke til kommentar

Grafikk og lyd er topp klasse. Presentasjon av historien er topp. Og atmosfære er topp. Noen blir selvsagt aldri fornøyd, og man kan selvsagt alltid gjøre forbedringer, men dette er topp.

 

Selv synes jeg ikke det er skummelt, men atmosfærisk. Ved et par anledninger så reiser håra seg på armen, men det er den creepy atmosføren som gjør det. Spesielt likte jeg en korridor man hører noe barneskrik, og veggen forandrer tekstur til noe demoniske greier. Herlig.

 

Lommelykta synes jeg, i motsetnign til mange andre, er genial. Det er spennende å gå frem med denne i hånden. Det man derimot ikke får oppleve særlig ofte er at man lyser opp en krok, og der ligger et sammenkrøket monster og hveser mot lyset. Eller man ser ett som prøver å hjemme seg bak noe. Nesten alle monstrene er desverre helt skjulte til man trigger dem. Her er det ubrukt potensiale.

 

En annen ting jeg også savner er variasjon i lokasjoner. Jeg vil gjerne oppleve nye fantastiske steder med høy WOW faktor. Slik som i f.x Unreal.

 

Gameplayet er kjedelig. Det er for lite variasjon. Flere sier at dette er DOOM og skal være sånn. Sorry folkens, DOOM var ikke sånn. DOOM hadde en helt annen følelse.

 

La meg prøve å forklare. Å plaffe ned monstre hele tiden er ikke nødvendigvis kjedelig. Det er måten man gjør det på i DOOM 3 som gjør det kjedelig i lengden.

 

Man går inn i et rom, trigger en hendelse, monstrene springer frem. Enten reagerer man fort og riktig og plaffer dem ned rimelig enkelt, eller så reagerer man feil, fumbler og blir slasha i biter. I første tilfelle går man videre. I andre tilfelle reloader man og gjør det riktig.

 

Poenget er at utfordringen ligger ikke i å bekjempe monstrene, utfordringen ligger i å reagere på riktig måte. Og da er monstrene stort sett enkle.

 

Gi meg heller et større rom stappfullt av monstre, mens leg løper på kryss og tvers med hjertet i halsen og plaffer løs. DET er DOOM!

 

En liten tabbe -> reload (for å sette det på spissen). Det er DET som gjør DOOM 3 kjedelig i lengden.

 

I tillegg kunne det vært mer variasjon i typen oppdrag. (OK, det ville ikke vært tradisjonell DOOM) I Unreal 2, som også er skyte monstre i n'te, er det variasjoner i form av sniper-oppdrag, forsvare basen, eskorte og litt forskjellig. Det kunne også løftet. Og selv om det ikke ville vært tradisjonell DOOM, så hadde ikke det ødelagt spillet alikevel.

 

Jeg er nå på Monorail brettet, så alt med forbehold :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...