Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

synes doom3 var bra jeg, jeg skjønner ikke de som klager over gameplayet? for det er dette som er doom, skyt..skyt...og skyt, det er ikke akkurat noe eventyrspill der du skal bruke hodet til det sprekker! enkelt og greit....skyt alt som rører seg!

jeg hadde forventet at doom ville bli slik, for doom1,doom2 og final doom har akkurat samme gameplay og det skulle bare mangle om de også skulle bruke den i 3'ern!

ja å d er ufatteli kjedeli... Man kan jo ikke forsvare at spillet er kjedelig med "d er sånn doom skal være", blir rett og slett bare for lett.

 

Jeg forventet meg ikke en "remake" av doom1, jeg forventet et spill som skulle blåse meg av stolen både grafisk og gameplay messig. At d er utrolig i bakleksa gameplay messig kan ikke på noen måte unnskyldes med at doom1 var sånn, når jeg spilte donkey kong på super nintendo forventet jeg ikke at mario skulle hoppe over tønner (litt på spissen)

hva fårventet du da?? at du skal gå rundt å løse gåter å skyte ned noen månstre av og til...? JEG synes at dette er et typisk godt fps spill hvor du slipper å tenke så mye på å løse mysterier, så klart det er noe du må gjøre på doom3 også som å finne nøkler og slikt.

skal man ha tenke spill får man også kjøpe derreter.

 

doom satte standaren for fps spill og de ville vel ikke forandre noe på gameplayet, men grafisk så er det helt sykt det er det vel ingen som kan klage på....eller??

Jeg forventet f.eks litt motstand fra monstrene, monstrene er jo faktisk demoner fra helvete og ikke tante olga fra toten... Er jo liksom ikke "OI SHIT" når jeg møter dem, er mer sånn "hmmm skal jeg ha d gøy med minigun eller tenke taktisk og bruke hagla?"(spiller på veteran btw). Og at monstrene kommer i hopetall er greit nok, men trenger de alle og bli aktivert av triggers? Blir litt for enkelt og forutse, og mindre skummelt...

 

Du sier d er et typisk godt FPS spill... D som kjennetegner et godt FPS spill er bla kule og litt orginale våpen, med tøff lyd og som får deg til og føle deg som rambo når du har blåst noe til atomer. Men våpnene i D3 er kjedelige og lyden er crap, og alle våpnene mangler d lille ekstra. Hagla f.eks er den verste, den mangler stort sett alt. Pistolen orker jeg ikke begynne på...

 

At man ikke skal løse puzzles er helt greit og jeg klager ikke på d heller... men man kunne variert gameplayet med f.eks litt forskjellig approach på fiendene, at du måtte bruke hode litt i firefights, bedre AI på monstrene, bare gitt faen i Spawn av monstre, variert miljøet litt mer så d faktisk var noe bruk for rocket launcher, flere møter med levende og hadde noen på laget, variert litt mellom lyse og mørke områder. d er jo strøm så tviler på at monstrene har plukket ut alle lyspærene

 

 

Grafisk er spillet et mesterstykke, gleder meg til Q4 :thumbup: Men bare vent til den nye unreal engine kommer... den kombinerer en mer sinnsyk grafikk med en fysikk motor mye bedre enn hl2, men dette er laaangt frem i tid (2006?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synes doom3 var bra jeg, jeg skjønner ikke de som klager over gameplayet? for det er dette som er doom, skyt..skyt...og skyt, det er ikke akkurat noe eventyrspill der du skal bruke hodet til det sprekker! enkelt og greit....skyt alt som rører seg!

jeg hadde forventet at doom ville bli slik, for doom1,doom2 og final doom har akkurat samme gameplay og det skulle bare mangle om de også skulle bruke den i 3'ern!

ja å d er ufatteli kjedeli... Man kan jo ikke forsvare at spillet er kjedelig med "d er sånn doom skal være", blir rett og slett bare for lett.

 

Jeg forventet meg ikke en "remake" av doom1, jeg forventet et spill som skulle blåse meg av stolen både grafisk og gameplay messig. At d er utrolig i bakleksa gameplay messig kan ikke på noen måte unnskyldes med at doom1 var sånn, når jeg spilte donkey kong på super nintendo forventet jeg ikke at mario skulle hoppe over tønner (litt på spissen)

hva fårventet du da?? at du skal gå rundt å løse gåter å skyte ned noen månstre av og til...? JEG synes at dette er et typisk godt fps spill hvor du slipper å tenke så mye på å løse mysterier, så klart det er noe du må gjøre på doom3 også som å finne nøkler og slikt.

skal man ha tenke spill får man også kjøpe derreter.

 

doom satte standaren for fps spill og de ville vel ikke forandre noe på gameplayet, men grafisk så er det helt sykt det er det vel ingen som kan klage på....eller??

Jeg forventet f.eks litt motstand fra monstrene, monstrene er jo faktisk demoner fra helvete og ikke tante olga fra toten... Er jo liksom ikke "OI SHIT" når jeg møter dem, er mer sånn "hmmm skal jeg ha d gøy med minigun eller tenke taktisk og bruke hagla?"(spiller på veteran btw). Og at monstrene kommer i hopetall er greit nok, men trenger de alle og bli aktivert av triggers? Blir litt for enkelt og forutse, og mindre skummelt...

 

Du sier d er et typisk godt FPS spill... D som kjennetegner et godt FPS spill er bla kule og litt orginale våpen, med tøff lyd og som får deg til og føle deg som rambo når du har blåst noe til atomer. Men våpnene i D3 er kjedelige og lyden er crap, og alle våpnene mangler d lille ekstra. Hagla f.eks er den verste, den mangler stort sett alt. Pistolen orker jeg ikke begynne på...

 

At man ikke skal løse puzzles er helt greit og jeg klager ikke på d heller... men man kunne variert gameplayet med f.eks litt forskjellig approach på fiendene, at du måtte bruke hode litt i firefights, bedre AI på monstrene, bare gitt faen i Spawn av monstre, variert miljøet litt mer så d faktisk var noe bruk for rocket launcher, flere møter med levende og hadde noen på laget, variert litt mellom lyse og mørke områder. d er jo strøm så tviler på at monstrene har plukket ut alle lyspærene

 

 

Grafisk er spillet et mesterstykke, gleder meg til Q4 :thumbup: Men bare vent til den nye unreal engine kommer... den kombinerer en mer sinnsyk grafikk med en fysikk motor mye bedre enn hl2, men dette er laaangt frem i tid (2006?)

jaok, at monstrene ikke er så kloke og at våpnene er kjedlige kan jeg være enig med deg.

jeg bruker selv motorsaga som jeg går rundt og slakter og monstrene gir meg ikke store motstanden....

men jeg synes ellers at spillet er genialt! stemningen i spillet er veldig godt.

Endret av ML
Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk ikke forventet at demoner er så kloke eller taktiske. De er jo demoner. Når de ser deg så gjør de alt for å drepe deg, og ikke tenker på noe annet. Skjønner ikke helt hva du forventer av de, de er ikke navy seals. Btw, så har stedet gått til helvete sånn at strømmen er helt føkka og alt er knust og ødelagt, så selvfølgelig er mesteparten av lysene ute, og det er også forresten slik for å skape ATMOSFÆRE. Greit nok at det kunne vært litt mindre spawning, men jeg syns det funker fint.

Lenke til kommentar

Først: jeg har ikke lest nær alt i denne tråden.

 

Så: var stor fan av det orignale Doom-spillet. Nå har jeg hatt D3 i to dager, og sitter og føler meg litt lurt. Dette var ikke så kult som jeg trodde det ville være. Ikke på langt nær. Kanskje har jeg selv bygd opp for høye forhåpninger, eller kanskje jeg har vokst litt ifra FPS-sjangeren. Vet ikke, men uansett så syns jeg Doom3 etter 5-6 timers spilling er kjedelig. Tar noen økter innimellom på under en time, så må jeg ha en pause.

 

Spiller på 'marine', og det er så lett at det nesten er latterlig. Når monsterne banker løs på deg mister du nesten ikke helse i det hele tatt, noe som fører til at du ikke blir redd når de dukker opp, du bare tenker at "jaja, nå må jeg se å knerte denne idioten og komme meg videre, han står tross alt i veien." Kunne seff starte på høyere vanskelighetsgrad, men det virker ganske dølt nå, vet jo tross alt hva som skjer frem til Alpha labs (ikke at det er så langt, men allikevel...) Lyden av våpnene irriterer meg, forutenom hagla - som låter virkelig bra.

 

Det eneste som holder interessen oppe er faktisk bruken av mørket i kombinasjon med lommelykta. Den delen av spillet er veldig bra. I tillegg ser det stilig ut med blod-sporene på gulv og vegger, du får følelsen av at det har skjedd endel dritt der før du kom.

 

Pluss for stemning og grafikk, minus for gameplay og lyd. Og gameplay er jo det viktigste, så da blir totalopplevelsen dårligere enn jeg trodde den ville bli.

Endret av Thor_F
Lenke til kommentar
Jeg ville faktisk ikke forventet at demoner er så kloke eller taktiske. De er jo demoner. Når de ser deg så gjør de alt for å drepe deg, og ikke tenker på noe annet. Skjønner ikke helt hva du forventer av de, de er ikke navy seals. Btw, så har stedet gått til helvete sånn at strømmen er helt føkka og alt er knust og ødelagt, så selvfølgelig er mesteparten av lysene ute, og det er også forresten slik for å skape ATMOSFÆRE. Greit nok at det kunne vært litt mindre spawning, men jeg syns det funker fint.

om demoner er smarte eller ikke har ingenting med saken og gjøre. saken er at fiendene er kjedelige og lite krevende å drepe. Hvis dem gjorde dem litt smart tviler jeg på at folk ville ropt og hylt for d, med alle de logiske brister i dette spillet ville ikke akkurat d vært noe særlig verre. D eneste dyret jeg har litt problemer med er d skjeletet som har rakettkaster på nakken, tingen er jo av bein så tåler han vel ikke kansje litt mye :hmm: Men jeg skal ikke klage jeg vil jo ha utfordring...

 

Hvordan vet du at demoner ikke er smarte forresten? har du ikke sett buffy eller charmed? :p

 

D er greit at noen steder må man bruke lykta, men man bruker den jo i 85% av spillet! Hvis dem har nok strøm til og drive en 1 tonns heis har dem strøm nok til og bruke en 60w lyspære. D jeg egentli mener er at spillet skulle hatt litt variasjon mellom lyse og mørke plasser, Da kunne man brukt mørke steder som et bedre virkemiddel siden spillern da ikke ville vært så vant til d.

 

Hvis du klager sånn på at det er for lett... Det er jo meningen at det skal være utfordrende. Sett opp vansklighetsgraden NÅ!

 

Jeg hadde på veteran, og tviler sterkt på at jeg gidder og spille gjennom på nightmare. Siden jeg er drit lei!

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Jeg ville faktisk ikke forventet at demoner er så kloke eller taktiske. De er jo demoner. Når de ser deg så gjør de alt for å drepe deg, og ikke tenker på noe annet. Skjønner ikke helt hva du forventer av de, de er ikke navy seals. Btw, så har stedet gått til helvete sånn at strømmen er helt føkka og alt er knust og ødelagt, så selvfølgelig er mesteparten av lysene ute, og det er også forresten slik for å skape ATMOSFÆRE. Greit nok at det kunne vært litt mindre spawning, men jeg syns det funker fint.

om demoner er smarte eller ikke har ingenting med saken og gjøre. saken er at fiendene er kjedelige og lite krevende å drepe. Hvis dem gjorde dem litt smart tviler jeg på at folk ville ropt og hylt for d, med alle de logiske brister i dette spillet ville ikke akkurat d vært noe særlig verre. D eneste dyret jeg har litt problemer med er d skjeletet som har rakettkaster på nakken, tingen er jo av bein så tåler han vel ikke kansje litt mye :hmm: Men jeg skal ikke klage jeg vil jo ha utfordring...

 

Hvordan vet du at demoner ikke er smarte forresten? har du ikke sett buffy eller charmed? :p

 

D er greit at noen steder må man bruke lykta, men man bruker den jo i 85% av spillet! Hvis dem har nok strøm til og drive en 1 tonns heis har dem strøm nok til og bruke en 60w lyspære. D jeg egentli mener er at spillet skulle hatt litt variasjon mellom lyse og mørke plasser, Da kunne man brukt mørke steder som et bedre virkemiddel siden spillern da ikke ville vært så vant til d.

 

Hvis du klager sånn på at det er for lett... Det er jo meningen at det skal være utfordrende. Sett opp vansklighetsgraden NÅ!

 

Jeg hadde på veteran, og tviler sterkt på at jeg gidder og spille gjennom på nightmare. Siden jeg er drit lei!

De er jo ikke akkurat slike demoner da.. :p Syns uansett ikke man kan gjøre så mye nå for å revolusjonere FPS gameplayet. Er veldig fornøyd med den skumle greia som er i D3, syns det er litt nytt for meg ihvertfall. Tviler på at HL2 blir noe revolusjonerende i gameplay det heller, bare at du er sammen med flere folk og det ikke er skummelt.

Lenke til kommentar

Fysikken i HL2 er vel ganske nyskapende... ellers blir d vel veldig likt mye annet, men d er mange små vendinger som kan gjøres for og få helheten av gameplayet mer variert, d syns jeg ID har vært litt slurvete med. syns at f.eks da monstret kom ut av trappa var genialt, skremte vannet av meg. Og jeg fikk forhåpninger om flere slike ting, men de kom dessverre ikke. D bare ebbet ut i spawn og "closet-monster" :( Da ble jeg litt lei, og med d døde hele stemmningen som var bygd opp...

Lenke til kommentar
[iC' date=16/08/2004 : 01:29] Hva mener folk her med å klege på dårlig AI?

Har dere NOEN GANG sett en film hvor zombier og helvetes-skapninger går sammen i grupper og slår til i taktiske angrep!?

 

Monstrene på D3 SKAL jo være dumme! ingen har sagt noe annet!

hehe! Akkurat, men syns også de "closet-mosters" ble litt teit i lengden, selv om det er jo slik Doom alltid har vært! :D

Lenke til kommentar
[iC' date=16/08/2004 : 01:29] Hva mener folk her med å klege på dårlig AI?

Har dere NOEN GANG sett en film hvor zombier og helvetes-skapninger går sammen i grupper og slår til i taktiske angrep!?

 

Monstrene på D3 SKAL jo være dumme! ingen har sagt noe annet!

saken er ikke om d er realistisk eller ikke om de har noe slags Ai...

 

Saken er den at de er lite utfordrende og spille mot, og blir veldig kjedelig i lengden. Btw hvis de klarer og bruke en pc som du ser en bruker når man ser d "nutty professor" på skjermen, og i tillegg bruke våpen samt og gjemme seg i skap. Så bør de faen med være smarte nok til og springe fra granater og skjønne at minigun gjør vondt.

 

ingen har sagt at monstrene skal være stokk dumme heller, tror ikke jeg ville stusset på d om d var noen demoner som stakk vekk fra en granat.

Lenke til kommentar

Greit, da har jeg kommet til Alpha Sector 1, og jeg må at jeg er mektig imponert. Jada, det er de samme gangene hele tiden, og gameplayet forandres lite, men allikevel er DOOM3 noe utenom det vanlige. Det at jeg faktisk til tider skvetter i stolen der jeg sitter, indikerer at dette er et klassespill. Om man klarer å la være å fokusere på at gangene ser noenlunde like ut, og i stedet spiller spillet med surroundanlegg og masse lyd, så er det en utrolig opplevelse. Og dessuten er ikke rommene så like, det finnes ting å trykke på, og mange steder er det faktisk humor også. Uansett hva andre mener, jeg er mektig imponert over DOOM3! :yes:

Lenke til kommentar
med alle de logiske brister i dette spillet

Hvilke logiske brister er dette?

springe ute på mars uten oksygen og hjelm, at idioten ikke klare og teipe lommelykta fast i gunnern. Hvorfor kun du er gjenlevende og har null problemer med å takle "the forces of evil" mens alle andre tydeligvis har vært utstyrt med smørkniv og softgun, Og i tillegg hadde de droidene til og hjelpe seg?

 

Dette er egentli ting som jeg ikke legger vekt på i et spill men du spurte...

 

Ragdoll-fysikk og sparking og skyting av løse gjenstander er ikke nytt akkurat. Valve kjøpte jo fysikk-motoren av et annet firma, SVJV.

 

Men valve har nok tatt dette til litt større høyder enn noe spill før, og bruker fysikken mer aktivt i gameplayet...

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
[iC,16/08/2004 : 18:12]
Jeg er så lei av folk som klager at de ikke kunne teipe lommelykta på våpenet! DE GJORDE DET MED VILJE FOR AT DET SKULLE VÆRE SKUMMELT!!!

:yes: Dumme "små-unger" som ikke forstår det! :nei:

greit d er skummelt... men også ufattelig plagsomt og ta den opp og ned hele forbanna tiden. har sagt d før, hvis spillet hadde variert litt mer mellom lyse og mørke plasser ville ikke lykta vært så plagsom. I tillegg hadde d vært ekstra skummelt når man måtte inn i mørke områder, siden man da ikke ville vært vant til d (lei av d)

 

btw jeg klagde ikke på d mortifer, jeg påpekte kun at d var en logisk brist... Påpekte og at d ikke gjorde meg noe særli...

 

edit: lite kult med caps.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
[iC,16/08/2004 : 18:12]
Jeg er så lei av folk som klager at de ikke kunne teipe lommelykta på våpenet! DE GJORDE DET MED VILJE FOR AT DET SKULLE VÆRE SKUMMELT!!!

:yes: Dumme "små-unger" som ikke forstår det! :nei:

greit d er skummelt... men også ufattelig plagsomt og ta den opp og ned hele forbanna tiden. har sagt d før, hvis spillet hadde variert litt mer mellom lyse og mørke plasser ville ikke lykta vært så plagsom. I tillegg hadde d vært ekstra skummelt når man måtte inn i mørke områder, siden man da ikke ville vært vant til d (lei av d)

 

btw jeg klagde ikke på d mortifer, jeg påpekte kun at d var en logisk brist... Påpekte og at d ikke gjorde meg noe særli...

 

edit: lite kult med caps.

Jeg refererte ikke nødvendigvis til deg, men det er utrolig mange som gjør det. Kan bruke så mye caps jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...