Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Doom 3 ble nok en flopp.

Endå meir hat frå ein hater ser eg.

 

Doom 3 har stort sett fått topp omtalar og salget er nok (om ikkje eit mirakel) allereie noko av det beste i år.

 

Hvorfor folk sammenligner D3 og HL2 er fordi begge de motorene fra ID Software og Valve er de som har ledet MP fronten med mods og alt mulig spill i hele 5-6 år.

Half-Life 1 og alle dens multiplayer mods har brukt Quake 1-motoren frå id.

 

Men selvsagt er Valve en del mer smartere enn ID Software nok engang og det ser rett og slett mer realistisk ut enn doom 3.

Det må du utdjupa litt meir, eg ser ein masse påstandar utan argument her. Dessutan, kvifor må absolutt eit spel på død og liv sjå realistisk ut?

 

Doom 3 er på topplisten av dårligste spillene jeg har spilt i år. Gameplayet er fra 1990 og eneste som er bra er lydene og grafikk ingenting annet. Grafikken kan diskuteres til og med... huff for en max flopp.

Doom 1 er frå slutten av 93 så då kan ikkje gameplayet vera frå 90. Gameplayet i Doom 3 er uansett mange år nyare enn det ein finn i Doom 1. Grafikkmotoren er den beste og mest avanserte i historien sålangt. Tida vil visa om Source har noko å stilla opp med mot den.

 

Fekk nesten lyst til å seia: Det går langt mellom kvar gong ein debattant her legg ut sin totale inkompetanse på ein slik måte. Takk og pris. Men når eg tenkjer meg om går det ikkje lang tid på gamer.no forumet.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo helt på tryne hele spillet , bare masse uhyggelige skikkelser som man skal drææææææpe.

Til og med Far Cry var bedre

Er enig at Farcry var artigere, men syns fremdeles at Doom 3 er verdt pengene. Det er jo tross alt ganske morro det og :w00t:

 

Edit: Tilogmed Farcry? Sier du at farcry var dårlig? :no:

Endret av dchwel
Lenke til kommentar
Jeg hadde veldig lave forhåpninger til Doom 3. Og alikevell ble jeg skuffet.

Har spilt i 3-4 timer nå. Og nå orker jeg ikke mer, det er jo så kjedelig.

 

+ Graffik

+ Lyd (Bortsett fra lydene fra våpnene)

 

- Dårlig holbarhet

- Kjedelig gameplay

- Alt for linært

- Ensformig

- Prøver å være skummelt, men er det ikke

- Kjedelige omgivelser

- Kjedelige våpen

- Kjedelige monstre

 

En midlertidig dom:

 

Gameplay 6/10

Holdbarhet 3/10

Graffik 9/10

Lyd 8/10

 

Overall 6/10

 

 

Kanskje jeg gir det en sjanse til i morgen. Kommer tilbake til det...

Skal like å se deg gi noe dataspill en 10'er. :!:

Lenke til kommentar

Største problemet er vel å gi et spill eller D3 bare _en_ karakter som skal dekke alt.. noe det aldri vil gjøre. :yes:

 

Tror det lureste er å ikke gi en samlet sum, men heller la det stå spesifisert så kan de som vil og vet hva de prioriterer velge..

 

Pluss: Et spill kan ikke dekke alles behov... var jeg totalt BG & Warcraft fan så kunne jeg gitt spillet karakter 2 av 10..

 

Så jeg etter en hel del spilling gir det en ny rating etter sammenhengen det er lansert i (10 er topp):

 

Gameplay: 8

Lyd: 7

Grafikk: 11

Holdbarhet: 5

Jump factor: :eek:

 

Ellers så burde vil glede oss STORT :thumbs: til alle de kule spilla som vil bli bygd på denne grafikkmotordemoen.. :p

 

Synd at det bli nok et år og vente...

 

Mistenker at denne vinteren blir litt tørr for de helt store titler...

:ermm:

Lenke til kommentar
Jeg hadde veldig lave forhåpninger til Doom 3. Og alikevell ble jeg skuffet.

Har spilt i 3-4 timer nå. Og nå orker jeg ikke mer, det er jo så kjedelig.

 

+ Graffik

+ Lyd (Bortsett fra lydene fra våpnene)

 

- Dårlig holbarhet

- Kjedelig gameplay

- Alt for linært

- Ensformig

- Prøver å være skummelt, men er det ikke

- Kjedelige omgivelser

- Kjedelige våpen

- Kjedelige monstre

 

En midlertidig dom:

 

Gameplay 6/10

Holdbarhet 3/10

Graffik 9/10

Lyd 8/10

 

Overall 6/10

 

 

Kanskje jeg gir det en sjanse til i morgen. Kommer tilbake til det...

 

Jeg er bare glad du ikke har en spill-tester jobb... :nei:

Lenke til kommentar

Jeg er positivt overasket over Doom 3. Mye bedre enn jeg hadde forventet. Som mange sier kan jo gameplayet bli litt ensformig, men det føles ikke sånn. Også blir det en god retro effekt synes jeg. Har ikke hatt den samme feelingen siden Duke osv. Grafikken er fantastisk, ikke noe å utsette på den. Kul blanding av Event Horizon, Alien, etc... Gothic Science Fiction. Men det funker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Doom 3 må være det beste spillet jeg har prøvd. Og da tenker jeg egentlig bare på grafikk og sånn. Men inn i svarteste helsikken for et spill. Den sinnsyke grafikken da! :dribble: Men det er så sjukt skummelt og da. Plutselig hopper det en eller annen demonisk skapning ut av hjørnet osv. Har vært på nippet av hjertestopp et par ganger :cry:

Lenke til kommentar

synes doom3 var bra jeg, jeg skjønner ikke de som klager over gameplayet? for det er dette som er doom, skyt..skyt...og skyt, det er ikke akkurat noe eventyrspill der du skal bruke hodet til det sprekker! enkelt og greit....skyt alt som rører seg!

jeg hadde forventet at doom ville bli slik, for doom1,doom2 og final doom har akkurat samme gameplay og det skulle bare mangle om de også skulle bruke den i 3'ern!

Lenke til kommentar
synes doom3 var bra jeg, jeg skjønner ikke de som klager over gameplayet? for det er dette som er doom, skyt..skyt...og skyt, det er ikke akkurat noe eventyrspill der du skal bruke hodet til det sprekker! enkelt og greit....skyt alt som rører seg!

jeg hadde forventet at doom ville bli slik, for doom1,doom2 og final doom har akkurat samme gameplay og det skulle bare mangle om de også skulle bruke den i 3'ern!

ja å d er ufatteli kjedeli... Man kan jo ikke forsvare at spillet er kjedelig med "d er sånn doom skal være", blir rett og slett bare for lett.

 

Jeg forventet meg ikke en "remake" av doom1, jeg forventet et spill som skulle blåse meg av stolen både grafisk og gameplay messig. At d er utrolig i bakleksa gameplay messig kan ikke på noen måte unnskyldes med at doom1 var sånn, når jeg spilte donkey kong på super nintendo forventet jeg ikke at mario skulle hoppe over tønner (litt på spissen)

Lenke til kommentar

spilt det littegrann nå på novice elns, 5.1 anlegg gardiner trekt for og lys av.

 

Men skummelt "synes jeg" ikke det er. ikke så morsomt enda heller. Men greit nok, har noe å spille når du kjeder deg. Er ikke direkte dårlig.

 

Understreker at dette er hva JEG synes.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Doom 3 er det mest skuffende spillet jeg noen gang har prøvd etter de gode omtalene spillet har fått :thumbdown:

Hva var det ved omtalene som gjorde at du forventet noe annet enn du fikk?

Bedre gameplay.

Jaja, men hva var det ved omtalene av spillet som gjorde at du forventet et annet gameplay enn du fikk?

Lenke til kommentar

Jeg for min del ble positivt overasket, ikke over gameplayet, men at jeg likte gameplayet. De har jo stresset opp og ned at dette ikke på noen måte er et revolusjonerende gameplay, tvertimot. Derfor har jeg for min del sett mest frem til HL2. Når jeg var nyskjerrig på Doom 3 så var det pga enginen og hvordan spill fremover vil se ut. Når jeg likevel har spilt det så likte jeg det veldig godt, også gameplayet. En klassisk FPS-shooter. Passe skummelt, passe blodig. Svært komplisert level design. Kjempe kult med alt maskineriet, heisekraner, underjordiske trikker, etc. Godkjent for min del.

 

PS. Lenge siden jeg har blitt bilsyk av et FSP-spill, men det ble jeg faktisk denne gangen... Spillet egner seg heller ikke til LCD-skjermer siden det er så mørkt, men det skjønner vel alle.

Lenke til kommentar
synes doom3 var bra jeg, jeg skjønner ikke de som klager over gameplayet? for det er dette som er doom, skyt..skyt...og skyt, det er ikke akkurat noe eventyrspill der du skal bruke hodet til det sprekker! enkelt og greit....skyt alt som rører seg!

jeg hadde forventet at doom ville bli slik, for doom1,doom2 og final doom har akkurat samme gameplay og det skulle bare mangle om de også skulle bruke den i 3'ern!

ja å d er ufatteli kjedeli... Man kan jo ikke forsvare at spillet er kjedelig med "d er sånn doom skal være", blir rett og slett bare for lett.

 

Jeg forventet meg ikke en "remake" av doom1, jeg forventet et spill som skulle blåse meg av stolen både grafisk og gameplay messig. At d er utrolig i bakleksa gameplay messig kan ikke på noen måte unnskyldes med at doom1 var sånn, når jeg spilte donkey kong på super nintendo forventet jeg ikke at mario skulle hoppe over tønner (litt på spissen)

hva fårventet du da?? at du skal gå rundt å løse gåter å skyte ned noen månstre av og til...? JEG synes at dette er et typisk godt fps spill hvor du slipper å tenke så mye på å løse mysterier, så klart det er noe du må gjøre på doom3 også som å finne nøkler og slikt.

skal man ha tenke spill får man også kjøpe derreter.

 

doom satte standaren for fps spill og de ville vel ikke forandre noe på gameplayet, men grafisk så er det helt sykt det er det vel ingen som kan klage på....eller??

Endret av ML
Lenke til kommentar
Doom 3 er det mest skuffende spillet jeg noen gang har prøvd etter de gode omtalene spillet har fått :thumbdown:

Hva var det ved omtalene som gjorde at du forventet noe annet enn du fikk?

Bedre gameplay.

Jaja, men hva var det ved omtalene av spillet som gjorde at du forventet et annet gameplay enn du fikk?

Jeg hadde bare ventet meg litt mer varisjon av et slikt stort spill og jeg har enda ikke blitt skremt. Doom3 var bare ikke spillet for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...