Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Jeg har nevnt det før, og jeg sier det igjen: Det lukter et nytt "mord-pga-spill" tilfelle på laaaang vei! :nei:

 

BTW: Det viste seg at han som "drepte kompisen pga Manhunt" hadde ranet "kompisen" sin! mordet hadde altså ingen ting med Manhunt å gjøre! LOL! At det går an å ta sånn feil!? Flere butikker hadde begynt å ta det vekk fra hyllene allerede! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altfor mye krangling til at spille kan matche de store titlene som feks HL 2.

Doom 3 er en stor tittel, og hvordan vet du om det kan matche HL2, når det ikke er ute engang?

Hele denne lille diskusjonen her beror på at jeg ordla meg litt feil i det første innlegget. Det jeg mente var at Doom 3 har fått veldig blandete mottakelser, mens det fikk 8,5 i gamespot og nå 8/10 på gamer.no, har det fått topp kritikker andre steder. Meningene inne på nett har også vært varierte.

Det jeg egentlig burde skrevet er at HVIS HL2 blir en suksess og at de fleste er godt fornøyde med det, vil Doom 3 gå fortere i glemmeboka pga den blandede mottakelsen.

 

Mange forventet jo ett tett race mellom disse to. Blir HL 2 en suksess, tror jeg det vil dra fra Doom 3 på oppløssiden. Før noen av spillene kom ut tippet jo mange at det ville bli to storspill, og det var kun hver enkelt smak som avgjorde hvilket som var favoritten. Nå virker det dog som at mange Doom fans, faktisk er litt småskuffet. Men det er mine erfaringer etter hva jeg har lest på nettet og hva bekjente har sagt til meg.

 

Jeg forstår selvfølgelig irritasjonen (hvis det er en irritasjon) over at folk (som i dette tilfellet var meg) uttaler seg om ett spill som enda ikke har kommet ut....

Lenke til kommentar
Okey, fordi jeg har hørt og lest mye om at Doom 3 har en del negative sider betyr det at jeg er HL2 fanboy. Fin konklusjon du trakk der.  :thumbup: Virkelig....

Det var ment som et spørsmål, jeg tolker svaret som et ja. Du har jo skrevet innlegg i andre tråder enn denne også. ;)

 

Ja, jeg digget Half Life 1, men alt jeg har sett av 2'ern er noen usle videoer og noen screenshots her og der. Så jeg kan ikke uttale meg noen om hvordan det blir.

Likevel er det jo det du gjør. Du sier jo at Doom3 aldri kan matche HL2, uten en gang å ha prøvd noen av spillene.

 

Du derimot, gjør alt du kan for å benekte at det faktisk er en del som ikke synes Doom 3 er så veldig bra.

Hehe det gjør jeg jo ikke. Jeg kan ikke benekte at det er folk som ikke liker det. Liker man det ikke så liker man det ikke, smaken er som baken osv. Men jeg syns det er unødvendig å uttale seg om et spill man ikke har prøvd selv. Og jeg irriterer meg litt over løse påstander om at den ene spillet kommer til å knuse det andre. Kanskje jeg skulle komme meg litt ut? :p

 

Edit: leif

1. Hvis du referer til min uttalelse om at jeg håpet Doom 3 ble en flopp, var det ironisk ment. Selvfølgelig, hvis jeg måtte valgt hvilket spill jeg ser mest frem til, er det ingen tvil om at HL 2 er øverst på lista. Men jeg har jo bestillt spillet og får det på fredag, så hvorfor skulle jeg da ønske at det var ett drittspill? Etter alt jeg har lest inne på nettet så tror jeg FarCry er ett hakk bedre enn Doom 3, men jeg håper jo det viser seg at jeg tar feil. Da har vi med ett realt godspill å gjøre

 

2. Jeg har besvart det i det forrige innlegget.

 

3. Jeg har ikke kommet med noen påstander som tilsier at jeg burde ha spillt Doom 3....

Lenke til kommentar

Doom 3 ble nok en flopp.

 

Hvorfor folk sammenligner D3 og HL2 er fordi begge de motorene fra ID Software og Valve er de som har ledet MP fronten med mods og alt mulig spill i hele 5-6 år.

 

Men selvsagt er Valve en del mer smartere enn ID Software nok engang og det ser rett og slett mer realistisk ut enn doom 3.

 

Doom 3 er på topplisten av dårligste spillene jeg har spilt i år. Gameplayet er fra 1990 og eneste som er bra er lydene og grafikk ingenting annet. Grafikken kan diskuteres til og med... huff for en max flopp.

Lenke til kommentar
Doom 3 ble nok en flopp.

 

Hvorfor folk sammenligner D3 og HL2 er fordi begge de motorene fra ID Software og Valve er de som har ledet MP fronten med mods og alt mulig spill i hele 5-6 år.

 

Men selvsagt er Valve en del mer smartere enn ID Software nok engang og det ser rett og slett mer realistisk ut enn doom 3.

 

Doom 3 er på topplisten av dårligste spillene jeg har spilt i år. Gameplayet er fra 1990 og eneste som er bra er lydene og grafikk ingenting annet. Grafikken kan diskuteres til og med... huff for en max flopp.

Da må du ha nerver av stål... Jeg syntes sekvensen med å gå alene i mørket (før monstrene kommer) var skummel jeg.. :p

Lenke til kommentar
Doom 3 er hos meg på listen over topp 5 FPS.

(sammen med Half-Life og Doom (1) og andre)

 

Positivt: Grafikken, lyden (MÅ kjøres på fullt!), lommelykten (at den må brukes), våpnene, stemningen, gameplay-lojalitet i forhold til Doom (1).

 

Negativt: Multiplayer-del (snakker ikke om evt. mods), ingen co-op, lengde på spillet (finnes visst ingen "evigvarende" FPS *sukk*).

 

Tar ikke gameplay med under negativt pga. at jeg mener at Doom er Doom i den forstand at store utendørsområder o.l "ikke ville vært Doom" for meg og andre som spiller og elsker Doom (1).

 

Jeg vil også si at det er feigt å sette Doom 3 opp mot f.eks Far Cry og Half-life 2 da formålet, målgruppen og mange andre faktorer er helt forskjellige.

 

Doom 3 er det spillet jeg ønsket at det skulle være. Kan man ønske mer? - eller er det bare meg? :D

 

EDIT: Mange som glemmer at Doom 3 faktisk er en remake?

godt sagt

 

btw det er ikke bare deg :D

Lenke til kommentar
Doom 3 ble nok en flopp.

flopp?

 

bla

 

1UP - 100%

My Guy Games - 100%

VIAVGA - 96%

eToychest - 95%

UGO - 95%

Gamershell - 94%

TeleFragged - 94%

PGNx Media - 94%

Game Rankings - 93%

GamersDepot - 92%

GameSpy - 90%

ActionTrip - 90%

Insider Gamer - 90%

GameMecca - 90%

Warcry - 90%

Gaming Nexus - 90%

IGN - 89%

CGO - 89%

GameSpot - 85%

FiringSquad - 85%

gamer.no - 8/10

 

merkelig gode reviews for en flopp :hmm:

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Tror vi skal fokusere på doom3 og ikke sammenligne det med allverden! Finn de gode aspektene med spillet og koz deg. Mange gode timer igjen håper eg.. Har ihvertfall kozt meg gjennom endel levels no :yes:

 

Våpene lager knall lyd da :w00t:

Skal kjøpe spillet i morgen, men "koze" meg tviler jeg på at jeg vil... :!:

Lenke til kommentar

Synes ikke det er tilrettelagt å kalle Doom 3 en flopp på noen måte. Jeg synes spillet er sinnsykt bra i singleplayer. Selv om man blir lei og føler det blir litt ensformig i lengden, klarer man bare ikke avslutte spillet - men må bare spille mer. Derfor er det kvaliteter i spillet som gjør det attraktivt for meg, for jeg har ikke sjans til å slutte å spille det.

 

Når OSP e.l. blir lansert, blir det forhåpentligvis bedre multiplayer også.

 

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/doom3/

 

Basert på metacritic siden, ser det ut til at D3 har blitt mottatt veldig bra og ikke så veldig blandet. 89/100 er ikke så veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde veldig lave forhåpninger til Doom 3. Og alikevell ble jeg skuffet.

Har spilt i 3-4 timer nå. Og nå orker jeg ikke mer, det er jo så kjedelig.

 

+ Graffik

+ Lyd (Bortsett fra lydene fra våpnene)

 

- Dårlig holbarhet

- Kjedelig gameplay

- Alt for linært

- Ensformig

- Prøver å være skummelt, men er det ikke

- Kjedelige omgivelser

- Kjedelige våpen

- Kjedelige monstre

 

En midlertidig dom:

 

Gameplay 6/10

Holdbarhet 3/10

Graffik 9/10

Lyd 8/10

 

Overall 6/10

 

 

Kanskje jeg gir det en sjanse til i morgen. Kommer tilbake til det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...