Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Det virker som om Doom 3 er ett bra spill, men det er mye krangling her. Altfor mye krangling til at spille kan matche de store titlene som feks HL 2.

Så det er enigheten som avgjør om et spill er bedre enn det andre?

Når det er stor uenighet om spillet er bra eller ikke betyr at det er delte meninger. Og det kan jeg trygt love deg at det er. Mens mange forguder Doom 3, synes en del at det blir altfor langtekkelig og kjedelig. Og gode klassespill har flere tilhengere enn ett drittspill. Derfor mindre uenighet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor setter jeg disse innstillingene ?

 

tusen takk for svar !

Du kan skrive disse inn i konsollen. Hvis du ikke har aktivert konsollen, så får du den opp ved å trykke [ctrl] [alt] og | (den over tab).

 

- skriv bare inn kommandoene og verdien du ønsker, og trykk Enter. Deretter skriver du inn

vid_restart (for å starte grafikkmotoren på nytt)

 

Husk at du kan sjekke hva verdiene står på ved å skrive inn kommandoene uten verdi.

 

Når du har funnet verdiene du vil ha, så kan du putte de i en autoexec.cfg fil hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar
Når det er stor uenighet om spillet er bra eller ikke betyr at det er delte meninger. Og det kan jeg trygt love deg at det er. Mens mange forguder Doom 3, synes en del at det blir altfor langtekkelig og kjedelig. Og gode klassespill har flere tilhengere enn ett drittspill. Derfor mindre uenighet..

Så du følger strømmen med andre ord?

Lenke til kommentar

Vel vel, du sa jo selv at

 

Det virker som om Doom 3 er ett bra spill, men det er mye krangling her. Altfor mye krangling til at spille kan matche de store titlene som feks HL 2.

 

- så det virker jo som om du vil like HL2 bedre enn Doom3, så lenge flere er enige om at HL2 er bedre.

 

Edit: Du kan jo uansett ikke uttale deg nå om hvordan folk vil reagere på HL2?

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Når det er stor uenighet om spillet er bra eller ikke betyr at det er delte meninger. Og det kan jeg trygt love deg at det er. Mens mange forguder Doom 3, synes en del at det blir altfor langtekkelig og kjedelig. Og gode klassespill har flere tilhengere enn ett drittspill. Derfor mindre uenighet..

Så du følger strømmen med andre ord?

hvis strømmen går rett vei så hvorfor ikke...

Lenke til kommentar
hvis strømmen går rett vei så hvorfor ikke...

Og hvordan kan du vite om strømmen går rett vei for deg?

hæ? "Og hvordan kan du vite om strømmen går rett vei for deg?", jeg er en del av "strømmen" som du har valgt og kalle d. Vil heller kalle d den generelle mening om spillet. liker ikke doom3, rett og slett. Syns d er d mest rett frem FPS jeg noen gang har spilt siden serious sam, satt i amøbe stadie gjennom hele spillet... tror hjernecellen gikk på 20% kapasitet gjennom spillet (spar meg for morsomheter), bortsett fra første gang jeg så den mekaniske oksa. Da fikk jeg litt lyst på burger å startet og tenke på d... D mest givende jeg gjorde var og springe med chainsaw og se hvor langt jeg kom før jeg døde.

 

Hadde dette spillet vært kalt "alone in the dark.... on Mars" ellerno og ikke lagd av ID ville d blitt slaktet av anmeldere...

Lenke til kommentar

Du skjønte det ikke nei? Men poenget er jo at man må gjøre seg opp sin egen mening om spillet, noe du tydeligvis har gjort. Det er noe annet enn å bedømme spillet ut i fra andres reaksjoner. Ble det tydeligere nå?

 

Edit: For ordens skyld, jeg har sett mer frem til HL2 enn Doom3, men jeg syns Doom3 var veldig bra. Det kan hende jeg blir skuffet over HL2, hvem vet?

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Selv har jeg bare spilt det på medium-difficulty, og jeg tør ikke tenke på hvilken bærtur easy må være.

Så du vurderte ikke å ta 'veteran'? Du føler du kan uttale deg om vanskelighetsgraden når du bare har spilt på medium?

 

Det tok meg en halvveis aktiv dag å gå igjennom det, uten å skippe noe som helst, og søke gjennom det meste ganske grundig.

 

Nå vet ikke jeg hva en halvveis aktiv dag er for deg, men jeg tror ikke du snakker helt sant nå...

 

Det eneste I.D Software har å flyte på annet enn hypen er nok grafikkmotoren nå, for de har skuffet stort!

 

Den er selvfølgelig din mening, men jeg er svært uenig. Hva mener du de burde gjort annerledes, tatt i betraktning at det er en 'remake' av det opprinnelige Doom?

1. Ja, jeg føler at jeg kan uttale meg om vanskelighetsgraden når jeg bare har spilt på medium. Medium er som navnet lyder medium, og skal være det "normale" nivået. En kamerat av meg gikk gjennom spillet på litt lenger tid på veteran, uten nevneverdig større problemer.

 

2. Jeg fikk spillet klokka ni i morges. Jeg ble ferdig med det klokka syv i dag. Spillet kan kjapt løpes gjennom på kortere tid hvis du først ikke gidder å plukke opp alle PDA-ene du finner eller leter etter andre traits som armor og ammo og nye våpen. I dag har jeg blant annet vært i byen fra klokka fire til seks, samt at jeg har vært ut i en og en halv time, så jeg langt ifra sittet her 24 / 7. Hvis du mener dette er umulig så kan du da prøve selv, vel? Alt er så skremmende åpenbart og lineært at en hver person med IQ over dørstokk bør greie å løse de største problemer på ti minutter.

 

3. Jeg mener at de burde ha finpusset ting som faktisk gjør FPS-spill verdt å spille i år 2004. AI, for eksempel. AI-en i Doom 3 var mildt sagt formloff. Men selvsagt, min mening teller ikke mer enn andres, og jeg må bare få beklage om dere ikke er enige. Dette er min subjektive mening, og jeg var positivt innstilt til Doom 3 fra starten av, og jeg har fulgt med på utviklingen i flere år nå i håp om å endelig få en "gone gold"-rubrikk smekket over skjermen.

Lenke til kommentar
Vel vel, du sa jo selv at

 

Det virker som om Doom 3 er ett bra spill, men det er mye krangling her. Altfor mye krangling til at spille kan matche de store titlene som feks HL 2.

 

- så det virker jo som om du vil like HL2 bedre enn Doom3, så lenge flere er enige om at HL2 er bedre.

 

Edit: Du kan jo uansett ikke uttale deg nå om hvordan folk vil reagere på HL2?

Jeg har aldri sagt at jeg vil like HL2 bedre fordi flere her inne liker det. Men jeg får en viss formening om spillet er bra eller ikke av den jevne borger. (eller gamer for den saks skyld)

 

Og nei, jeg kan ikke uttale meg om hvordan folket reagerer rundt HL2. Men hvis det er mye enighet om at det er ett godt spill (etter at folk har testet det naturligvis), vil det være lett å overgå Doom 3, som mange har ansett som en skuffelse. (ikke alle, men en del flere enn hva jeg trodde på forhånd)

Lenke til kommentar
Og nei, jeg kan ikke uttale meg om hvordan folket reagerer rundt HL2. Men hvis det er mye enighet om at det er ett godt spill (etter at folk har testet det naturligvis), vil det være lett å overgå Doom 3, som mange har ansett som en skuffelse. (ikke alle, men en del flere enn hva jeg trodde på forhånd)

Biffer´n, du er en sånn HL2 fanboy, ikke sant?

Lenke til kommentar
2. Jeg fikk spillet klokka ni i morges. Jeg ble ferdig med det klokka syv i dag. Spillet kan kjapt løpes gjennom på kortere tid hvis du først ikke gidder å plukke opp alle PDA-ene du finner eller leter etter andre traits som armor og ammo og nye våpen. I dag har jeg blant annet vært i byen fra klokka fire til seks, samt at jeg har vært ut i en og en halv time, så jeg langt ifra sittet her 24 / 7.

Du har altså rundet Doom3 på under seks og en halv time første gang du spilte det? Jaja, jeg sier ikke at det er umulig, men du må være rimelig hardcore for å klare det. Mulig det bare er jeg som suger så vilt...

 

3. Jeg mener at de burde ha finpusset ting som faktisk gjør FPS-spill verdt å spille i år 2004. AI, for eksempel. AI-en i Doom 3 var mildt sagt formloff.

Javel men så spilte du jo på medium da. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Og nei, jeg kan ikke uttale meg om hvordan folket reagerer rundt HL2. Men hvis det er mye enighet om at det er ett godt spill (etter at folk har testet det naturligvis), vil det være lett å overgå Doom 3, som mange har ansett som en skuffelse. (ikke alle, men en del flere enn hva jeg trodde på forhånd)

Biffer´n, du er en sånn HL2 fanboy, ikke sant?

Okey, fordi jeg har hørt og lest mye om at Doom 3 har en del negative sider betyr det at jeg er HL2 fanboy. Fin konklusjon du trakk der. :thumbup: Virkelig....

 

Ja, jeg digget Half Life 1, men alt jeg har sett av 2'ern er noen usle videoer og noen screenshots her og der. Så jeg kan ikke uttale meg noen om hvordan det blir.

 

Du derimot, gjør alt du kan for å benekte at det faktisk er en del som ikke synes Doom 3 er så veldig bra. Ja, mange forguder det. Men ikke så mange en skulle tro etter alt oppstyret det har vært rundt spillet før utgivelsen.

Lenke til kommentar

om målet til selskapene bak spilla var å tjene penger og hl2 selger mest er hl2 bedre i selskapene`s øyne.

 

Om en skal diskutere hva som er best må en bli enige om hva som er bra og ikke bra, sette kriterier.

 

Grafikk, hva er bra grafikk osv.

Litt dumt å skulle påstå hva en anen person liker og ikke liker.

 

Mennesker er like nok til å tippe at en anen person ikke kommer til å like det, men ikke når han først har fått spillet.

Lenke til kommentar
Okey, fordi jeg har hørt og lest mye om at Doom 3 har en del negative sider betyr det at jeg er HL2 fanboy. Fin konklusjon du trakk der.  :thumbup: Virkelig....

Det var ment som et spørsmål, jeg tolker svaret som et ja. Du har jo skrevet innlegg i andre tråder enn denne også. ;)

 

Ja, jeg digget Half Life 1, men alt jeg har sett av 2'ern er noen usle videoer og noen screenshots her og der. Så jeg kan ikke uttale meg noen om hvordan det blir.

Likevel er det jo det du gjør. Du sier jo at Doom3 aldri kan matche HL2, uten en gang å ha prøvd noen av spillene.

 

Du derimot, gjør alt du kan for å benekte at det faktisk er en del som ikke synes Doom 3 er så veldig bra.

Hehe det gjør jeg jo ikke. Jeg kan ikke benekte at det er folk som ikke liker det. Liker man det ikke så liker man det ikke, smaken er som baken osv. Men jeg syns det er unødvendig å uttale seg om et spill man ikke har prøvd selv. Og jeg irriterer meg litt over løse påstander om at den ene spillet kommer til å knuse det andre. Kanskje jeg skulle komme meg litt ut? :p

 

Edit: leif

Endret av Radial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...