Petrvs Romanvs Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Nå går jeg bare ut ifra det jeg har funnet om virksomheten hans (først og fremst perioden i Cologne) på internett, men er dette noe a la Iannis Xenakis? Nei, vil heller trekke sammenligninger med Bartók. Vet du forresten hvor på nettet man kan kjøpe Iancu Dumitrescu cder, helst under tollgrensen (alle steder jeg finner så koster en cd minst $30). Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Nå går jeg bare ut ifra det jeg har funnet om virksomheten hans (først og fremst perioden i Cologne) på internett, men er dette noe a la Iannis Xenakis? Nei, vil heller trekke sammenligninger med Bartók. Ah, ok. Går ut ifra at han har gått igjennom ulike kreative perioder, på 60-tallet virker det som han delte en del idéer med Xenakis (skyer av lyd). Må nesten se om jeg finner tak i Atmospheres og Lux Aeterna (og Xenakis' Electronic Music). Vet du forresten hvor på nettet man kan kjøpe Iancu Dumitrescu cder, helst under tollgrensen (alle steder jeg finner så koster en cd minst $30). Dessverre vet jeg ikke det, men det var litt morsomt at du skulle spørre siden jeg tenkte å høre hvor det gikk an å bestille Ligeti uten å bli flådd (dvs. under tollgrensa)? Edit: Ser at Amazon har en CD av Dumitrescu (mulig jeg bestiller Xenakis derfra). Endret 21. august 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 A_N_K: Cdon har noen Ligeti cder, ellers er GEMM og MusicStack verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Andy Timmons - "That was Then, This Is Now" Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Franz Ferdinand! Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Vet du forresten hvor på nettet man kan kjøpe Iancu Dumitrescu cder, helst under tollgrensen (alle steder jeg finner så koster en cd minst $30). Her: http://www.fe.org/bin/search.pl?search_str...rchfield=artist Snille med tollgrensene er de også Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Tusen takk for linken tigerdip. Har lett lenge etter ett eksemplar av "Pierres Sacrees" som ikke koster skjorta. Har du flere gode nettsjapper som selger cder som ellers er vanskelig å skaffe for en rimelig penge, er det bare å føre de opp i denne tråden. (please, please, please...) Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 "The Wall" av Pink Floyd. Den er kul, den. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Papa Wheelie - Live Lycantrophy. Delvis fornøyd. Ikke ei dårlig skive, men heller ikke noe å hoppe i taket for. Helt greit. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 A_N_K: Cdon har noen Ligeti cder, ellers er GEMM og MusicStack verdt å sjekke ut. Ok, takker. De hadde mye av Ligeti/Xenakis på Barnes & Noble ser jeg, kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ligeti/Xenakis Disse to bør du kunne finne i de fleste velassorterte norske platesjapper. Hvis du ikke bor i et litt øde strøk vel å merke .... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Fant ikke noe som helst hos Platekompaniet i alle fall, bør kanskje sjekke noen av spesialistene for klassisk musikk (neste gang jeg er i sentrum) ... Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Den siste jeg kjøpte var Foo Fighters - one by one. Ganske bra den. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kva plate kjøpte du sist? Og var den noko bra? siste eg kjøpte var Judas Priest med British steel. (må ha plate ) Artist: Little Atlas Tittel: Surface Serene Fornøyd med plata - nynnbar progrock med sterke Beatles-tendenser. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 I dag kjøpte jeg Big Bang - Frontside Rock n' Roll og Tenacious D. Da jeg skulle betale platene og fyren bak disken skulle fjerne alarmdingsen på platene, falt det to skiver ut av Big Bang coveret. Fikk altså to stk. Frontside Rock n' Roll til prisen av en. Fyren bak disken sa det ville bli dyrt og masse stress hvis han skulle sende den ene plata tilbake, så jeg fikk med meg begge. Om det er noen i Kristiansands-område som har lyst på en Big Bang skive uten cover, send en PM. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg kjøpte meg 3 cd'er på lørdag: Dream Theater - Once In A LIVEtime Dream Theater - Falling Into Infinity Kula Shaker - K Herlighetene kostet til sammen 270 kr! Nice Price på Platekompaniet Lenke til kommentar
Purify Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Bobby Conn & The Glass Gypses - The Homeland. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tool - Undertow Black Debbath - Welcome to Norway The Roots - Phrenology (y) Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Kanye West - The College Dropout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå