Fjellkriger Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 CD: Mystik - Dunkla Klangor... (Kapitel I) Mystik - Af Herrens Mystik... (Kapitel II) Trolldom - Av Gudablod Röd... Yohualli - Yohualli Vinyl: Ifrinn - Ifrinn Urfaust - Empty Space Meditation (blå vinyl) Lugubrum / Urfaust - Het Aalschuim der Natie (7" vinyl) Temple Nightside - The Hecatomb Urfaust / King Dude - Urfaust / King Dude (7" vinyl) Urfaust - Die Erste Levitation (7" vinyl) Skogen - Svítjod (blå vinyl) Selvhat - Gjennom mørket famlende Grand Belial's Key - Mocking the Philanthropist (picture disc vinyl) Grand Belial's Key - Judeobeast Assassination (picture disc vinyl) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Hvilket utstyr spiller dere med?Vet ikke om det var ett generelt spørsmål, eller til backmetall gjengen her? Jeg skjønner ikke helt greia med kassett og at det liksom skal være "dårlig" lyd. Men jeg spiller på en NAD 533 som egentlig er en modda Rega P2 med Ortofon 2M red (snart oppgradere til Bronze), til en Graham Slee ERA V Gold (med PSU oppdatering) som igjen går til en Hegel H160 og ut til ProAc Response D18. Det var et generelt nysgjerrig spørsmål til alle.. Jeg er enig i kassett, men dersom det ikke finnes på annet format så er det greit.. Men om folk produserer BM for å ha det på kasett så er det teit. Blir litt det samme med dvd kontra bd. Det beste er Platespiller dernest CD, jeg bruker Cd, bluray og mobil, samt av og til PC.. Mitt anlegg er Yamaha 1900, XTZ effekt, og XTZ 99.26 med Cerwin senter og Proson event surround... Blurayspiller som brukes til CD og dvd, bluray er Denon dbp 2010 Endret 31. oktober 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det var et generelt nysgjerrig spørsmål til alle.. Jeg er enig i kassett, men dersom det ikke finnes på annet format så er det greit.. Men om folk produserer BM for å ha det på kasett så er det teit. Blir litt det samme med dvd kontra bd. Det beste er Platespiller dernest CD, jeg bruker Cd og mobil, samt av og til PC.. Mitt anlegg er Yamaha 1900, XTZ effekt, og XTZ 99.26 med Cerwin senter og Proson event surround... Blurayspiller som brukes til CD og dvd, bluray er Denon dbp 2010 Jeg er jo litt nerd på dette punktet så syns det er spennende å høre hvordan folk liker å høre på musikken sin, så jeg mekket en egen tråd om det. Håper at noen av BM gjengen kan bidra med noe morsomt vintage utstyr. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1746332 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Var innom Big Dipper i dag, ble tre album. King Crimson - In the Court of the Crimson King 200(!)gram. Neil Young - Earth (3xLP) David Gilmour - On an Island Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Denne uken: Vemod - Venter på stormene Martröð - Transmutation of Wounds Whoredom Rife - The Worship of Idols Instead of God; Idolatry Macabre Omen - The Ancient Returns LVTHN - Eradication of Nescience Häxenzijrkell - Des Lasters Der Zauberey Urfaust - Empty Space Meditation (Farget Lp) Urfaust / Ghoul-Cult - Ghoulfaust (7'' Ep) Darvaza - The Silver Chalice (7'' Ep) Moloch / Hermóðr - Split (7'' Ep) 1 Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 I det siste: Vinyl: Helvetespine - Frykten Og Mennesket Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones Bekëth Nexëhmü - De Dunklas Återkomst 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Sist uke: Bekëth Nexëhmü - De Dunklas Återkomst Mons Veneris - Vicit sathanas pater... eum sequamur Depressive Silence - Mourning Verberis - Vexamen (Dobbel Lp) Battle Dagorath - I - Dark Dragons of the Cosmos (Dobbel Lp) Jarnvidr / Grafvölluđr - Av Germanskt Blod Waldgeflüster / Panopticon - Split Drudkh / Grift - Split Dødheimsgard - Monumental Possession Necrovorous - Funeral for the Sane (Gratis) Vrasësinerëzve / Black Wilderness - Split 1 Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Dark Fury - Saligia (vinyl) Dark Fury - W.A.R. (vinyl) Dark Fury - This Story Happened Before (vinyl) Dark Fury - Carnivore (7" vinyl) Cultes des Ghoules - Coven, or Evil Ways Instead of Love (2x CD) Uranium 235 - Total Extermination (7" vinyl) Troll - Trollstorm over nidingjuv (kassett) Wolfblood - Wolfblood (vinyl) Nawaharjan - Into the Void (vinyl) Recluse - Stillbirth in Bethlehem (vinyl) Akitsa - Goétie (vinyl) Vornat - Vornat (vinyl) White Death - White Death (7" vinyl) Forlor - Forces of Hate (7" vinyl) Forlor / White Death - Forlor / White Death (7" vinyl) Battle Dagorath - I - Dark Dragons of the Cosmos (vinyl) Heathen Hammer - Kinship Destiny (hvit vinyl) Black Magick SS - Hidden in Plain Sight (vinyl) Jarnvidr / Grafvölluđr - Av Germanskt Blod (vinyl) 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Mye snadder Sist uke: Deathspell Omega - Drought Cult of Fire - Life, Sex & Death (Shaped picture disc) Subrosa - More Constant Than the Gods (Dobbel Lp) Subrosa - For This We Fought the Battle of Ages (Dobbel Lp) Stranger Things OST Volume 1 (Dobbel Lp) Vèrmyapre Kommando - Vèrmyapre Kommando Vèrmyapre Kommando - Crache la mort Predatory Light - MMXIV Predatory Light - Predatory Light Arkhtinn - III Uškumgallu - Rotten Limbs in Dreams of Blood Urzeit - Anmoksha Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Kjøpte en plate hos Bigdripper her forleden. Selve platen er veldig bøyd. Spilleren klarer å spille uten problemer, men det fører til en del unødvendig "bass" (er min teori i hvert fall). Elementene står å jobber for harde livet, men bassen er såpass dyp at jeg ikke hører den. Er dette en god nok grunn til å klage? Tørr jo faktisk ikke å spille så høyt, for er redd for å sprenge høyttalerelementene. anlegget ditt dekker ikke frekvensen hehe, får det samme selv med ulver - vowels. kilde: avforum.no , men kan ikke si det for sikkert da. siste kjøpte plate var i 2010, Immortal - all shal fall fatter ikke hvordan de to gutta her klarer å høre igjennom såååå mye musikk, ei go plate kan spilles mye første ukene og besøkes gradvis utover året, med senere gjenhør som årene går. mistenker mye av det de kjøper er bare dritt med flotte tegninger på og sinte menn som ikke får seg noe i halmen Endret 29. november 2016 av Gjest Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Nytt denne uken: Sadomator - Goat Anthology (4 lps box set) Antaeus - Condemnation Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones Abigor - Quintessence (Double Lp + 7'') Sear Bliss - The Pagan Winter Sear Bliss - The Arcane Odyssey Uada - Devoid of Light Zephyrous - Everlasting Fire (Double Lp) Lifelover - Pulver (Coloured Lp) Lifelover - Erotik (Coloured Lp) Lifelover - Dekadens (Coloured Lp) Starlight Ritual - Starlight Ritual Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Red Fang - Only Ghosts Wolf - Devil Seed Manowar - Lord of Steel Mistenker at jeg alt eier de to siste, men de ligger isåfall såpass langt ned i skiveesken at jeg ikke har sett de på en stund. Skivene er uansett såpass knall at et par kopier ikke vil skade det minste. Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Endelig resten av Summoning platene jeg manglet: Summoning - Lugburz Summoning - Minas Morgul Summoning - Dol Guldur Summoning - Stronghold Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Tilbud på CDON av diverse plater for noen uker siden. Ble litt handling og samlingen av vinyl tar seg enda mer opp. Er oppe i 41 plater nå (begynte samlingen i tidlig juli.) Alle plater til 149,- Bob Dylan - Blonde on Blonde The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland Brandon Flowers - The Desired Effect Cage the Elephant - Tell Me I'm Pretty (anbefales) Electric Light Orchestra - Out of the Blue Walk the Moon - You Are Not Alone: Live at the Greek 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Vordr - Vordr II (7'' Ep) Vordr - Vordr III (7'' Ep) Gnipahålan - Flögo De Bort (7'' Ep) Cénotaphe - La Larve Exulte Altar Stomper - Grand Offering Wolves Eyes - Nostalgia in Our Souls Elemental - When Death Comes Everything Moves Shiyun / Necrostrigis - Split Sanguine Relic - I-III (Doobbel Tape box) Worm - Nights in Hell Order of Darkness - Cosmic Tyranny Order of Darkness / Black Citadel - Split Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Fått litt av hvert i det siste. Kassett: Wagner Ödegård - Glømbd i grifft Wagner Ödegård - Øðe Wagner Ödegård - Nattslingor Vinyl: White Medal - Lyke Wake Abigor - Quintessence (+ 7" bonus vinyl) Darkthrone - The Wind of 666 Black Hearts (hvit vinyl) Gnipahålan - Flögo De Bort (7") + "Trolldom" og "Urkaos" t-skjorte. Black Witchery - Upheaval of Satanic Might Black Witchery - Evil Shall Prevail (gjennomsiktig vinyl) Teitanblood - Accursed Skin Bölzer - Hero Evilfeast - Lost Horizons of Wisdom Evilfeast - Wintermoon Enchantment Häxenzijrkell - Des Lasters Der Zauberey Mylingar - Döda Vägar Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Vet ikke om det var ett generelt spørsmål, eller til backmetall gjengen her? Jeg skjønner ikke helt greia med kassett og at det liksom skal være "dårlig" lyd. Greia med kassett er nødvendigvis ikke dårlig lyd. Formatet er lett å gi ut på egenhånd og er billig. Mange band i de smalere sjangrene feks noise, black metal, punk ++ har ofte vært uavhengig av større plateselskaper og DIY (do it yourself) kulturen står sterkt. Som nevnt ovenfor koster en kassett rundt femti kr fra en distro, de er lette å sende i posten, enkle å lage hjemme, samtidig som de har sjarm og ofte føles mer personlige. Spesielt innen noise og power electronics blir det utgitt mange spesielle utgivelser i diverse kassettbokser, esker, konvolutter og alt mulig annet snålt. Personlig foretrekker jeg at demoer gis ut på kassett og at når det først blir laget et album kommer dette på andre formater som er mer passende. En demo er som regel et lite innblikk i hva som kommer og trenger derfor ikke en dyr vinylutgivelse. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Jeg ser det eksempelet for 15 årsiden, men å gi ut på kassett kan da ikke være enklere/billigere enn å gi det ut digitalt? Det må da også være mye lettere å bare brenne en haug med cder enn å spille det over på kassetter? Kassetter er jo også ett lite egnet medium da det faktisk slites ganske fort. Føler at det er enn mer alternativ hipstergreie enn at det er så mye logisk grunn bak det. Endret 22. desember 2016 av PatSharpX Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Lettere å gi ut digitalt ja, men i de disse sjangrene er ofte artister og lyttere av musikken opptatt av å ha musikken på fysisk format. Når det kommer til brennecder er det muligens hakket lettere å fikse, men virker mindre forseggjort og "sloppy" i mangel på bedre ord. Er til dels enig i at at det kan være litt hipstrete med kassett og skjønner at de fleste oppfatter det sånn. Er en del band som nesten gjør en innsats for å gjøre musikken minst mulig tilgjengelig ved å utgi på diverse obskure formater samtidig som det er vanskelig å få kjøpt. Dette blir fort fjollete og gir inntrykk av at selve musikken kommer i andre rekke. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Ser den. Bare stusset over at kompiser fra da vi gikk på ungdomsskolen for sånn 15 årsiden "ga ut" CDer med trykk osv, spilt inn, produsert og brent i kjellerstua til han ene kan lage noe mer proft enn de som faktisk har ett betalende marked i ryggen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå