Gouldfan Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 7 Bluray konserter 150kr Rock, grunge, pop, klassisk, jazz Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Så får det heller være at jeg ikke rakk Incubus og Janes Addiction. Jeg er ikke fan av Timberlake eller Whitney men kona liker det sikkert, styrte unna Bieber, men skulle kjøpt og solgt videre til kidsa på brukten.. Lenke til kommentar
voident Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Vinyl: Mystik - Dunkla Klangor... (Kapitel I) Mystik - Af Herrens Mystik... (Kapitel II) Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar CD: Bekëth Nexëhmü - De Forna Sederna Bekëth Nexëhmü - Dauþuz Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar Bekëth Nexëhmü - De Dunklas Återkomst De greiene her hadde vært så jævlig mye fetere om de klarte å produsere med bra trommelyd. Det er ingenting i veien med hverken riffing, vokal, etc, men fyfaen så ræva produksjon på trommene - og det gjelder for nesten absolutt alt som kommer fra den kanten der. Helt høl i huet. Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 De greiene her hadde vært så jævlig mye fetere om de klarte å produsere med bra trommelyd. Det er ingenting i veien med hverken riffing, vokal, etc, men fyfaen så ræva produksjon på trommene - og det gjelder for nesten absolutt alt som kommer fra den kanten der. Helt høl i huet. Vinyl: Mystik - Dunkla Klangor... (Kapitel I) Mystik - Af Herrens Mystik... (Kapitel II) Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar CD: Bekëth Nexëhmü - De Forna Sederna Bekëth Nexëhmü - Dauþuz Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar Bekëth Nexëhmü - De Dunklas Återkomst Er forsåvidt enig i at trommene ofte er det svakeste leddet i produksjonen i de prosjektene der. Til tross for dette så synes jeg det meste er av materialet så latterlig bra at jeg sjeldent tenker så mye på det. Hadde jo vært toppers med høyere kvalitet på trommene da, er enig der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Det er liksom "greia" med tr00000000000 black metal..skal høres ut som om trommene er spilt med frosne øser på frosne grevlinger ute i skogen i 20 minusgrader midt på natta, ellers er det "overprodusert". 2 Lenke til kommentar
voident Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) De greiene her hadde vært så jævlig mye fetere om de klarte å produsere med bra trommelyd. Det er ingenting i veien med hverken riffing, vokal, etc, men fyfaen så ræva produksjon på trommene - og det gjelder for nesten absolutt alt som kommer fra den kanten der. Helt høl i huet. Vinyl: Mystik - Dunkla Klangor... (Kapitel I) Mystik - Af Herrens Mystik... (Kapitel II) Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar CD: Bekëth Nexëhmü - De Forna Sederna Bekëth Nexëhmü - Dauþuz Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar Bekëth Nexëhmü - De Dunklas Återkomst Er forsåvidt enig i at trommene ofte er det svakeste leddet i produksjonen i de prosjektene der. Til tross for dette så synes jeg det meste er av materialet så latterlig bra at jeg sjeldent tenker så mye på det. Hadde jo vært toppers med høyere kvalitet på trommene da, er enig der. Enig i at kvaliteten ellers er helt topp, helt sprøtt hvor mye bra riff han fyren hoster opp. Er selvsagt noen av utgivelsene som har brukbar produksjon på trommene og, men det aller meste er dessverre langt under det som bør være minimum av standard. Absolutt verdt å kjøpe, seff! Endret 15. oktober 2016 av đȫϚ Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Det er det eg ikkje skjønner med black metal, korfor det absolutt skal være rævdårlig lyd. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Black metal med superbra produsert lyd er jo uendelig mye bedre å høre på. Men det er ikke "ekte" nok det. 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Black metal med superbra produsert lyd er jo uendelig mye bedre å høre på. Men det er ikke "ekte" nok det. Så BM-folket er en slags hipstere? 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Det er det eg ikkje skjønner med black metal, korfor det absolutt skal være rævdårlig lyd. Spør Varg Vikernes og restene av Mayhem som begynte med å synge/gråle eller hva det heter i gitarmiken.... Black Metall, eller all metall spiller best på CV, Klipsch, JBL såkalte rocka høytalere ofte med lite oppløsning, Kan tenke meg at rimelige Dali, Jamo eller Infinity kan duge også, men med bra dynamikk, med utstyr som NAD, Harman Kardon, eller Marshall gadgets.. etc Hvilket utstyr spiller dere med? Vet det går i mye LP og kasetter osv... Endret 15. oktober 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det er det eg ikkje skjønner med black metal, korfor det absolutt skal være rævdårlig lyd. Du må ha brukt særs lite tid på sjangeren, for velprodusert black metal med krystalklar og god lyd er ikke akkurat en mangelvare i 2016, og det var det heller ikke for 10 år siden. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det er det eg ikkje skjønner med black metal, korfor det absolutt skal være rævdårlig lyd. Du må ha brukt særs lite tid på sjangeren, for velprodusert black metal med krystalklar og god lyd er ikke akkurat en mangelvare i 2016, og det var det heller ikke for 10 år siden. Eg har brukt rikelig tid på god BM du 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Da burde du ikke ha problemer med å finne drøyt mye velprodusert black metal med "god lyd". Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Har Satyricon god lydkvalitet? Jeg mener å tro de har det. Dimmu Borgir har vel også god lydkvalitet, uten at jeg vet... Men dette er vel ikke lenger tro black metal eller? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Siste ukene: Mystik - Dunkla Klangor... (Kapitel I) Mystik - Af Herrens Mystik... (Kapitel II) Bekëth Nexëhmü - De Glömdas Ursjälar Black Funeral - Ankou and the Death Fire Baptism - The Devil's Fire Inquisition - Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith (Dobbel Lp) Amphisbaena - Amphisbaena Urgehal - Arma Christi Urgehal - Massive Terrestrial Strike Spire - Metamorph Spire - Entropy Sapientia - Circulata Mercurius Death Like Mass - Kręte drogi Runemagick - The Supreme Force of Eternity Sol Invictus - The Death of the West Mortician - Hacked Up for Barbecue (Dobbel Lp) Tribulation - The Horror Blood Incantation - Starspawn Cryptopsy - The Book of Suffering (Tome 1) Sherwood - Riding the Rainbow Black Knight - Master of Disaster (Dobbel Lp) High Spirits - Motivator High Spirits - Take Me Home / Just Like a Dream (7'' Ep) Hellhammer - Blood Insanity / Maniac (7'' Ep) Mercyful Fate - Time Portrait - Portrait Cauchemar - Chapelle ardente Castlevania OST (10'') Enslaved - Vikingligr Veldi (Dobbel farget lp) Shadow Dungeon - Wandering Endlessly Through The Mountains Old Tower - Remembrance of the Lone Enclave (With patch and pin) Warden - The Obsidian Realm Night Soil / Hrigsod - Enthralling Black Void Emyn Muil - Túrin Turambar Dagnir Glaurunga (With patch and pin) Thangorodrim - Towers of the Teeth Thangorodrim - Taur-Nu-Fuin Sequestered Keep - Dark Age Visions Chaucerian Myth - The Canterbury Tales (4 tapes, 17/25) Old Tower - Spectral Horizons Conjuration - Fell Mettle Vaal - Verborgen In Stilte Staar - Schimmenklanken Ärid - Harvesting the Toil of Flesh Beyond the Entombment of the Extinction That It Bore Order of Darkness – Untitled Hidden Dagger - Zilver in de ogen Vestibulum Vacuüi - Slechts eindigheid is eeuwig Vestibulum Vacuüi - Verstikking Kaffaljidhma - III Bovist - Mycologist Wagner Ödegård - Øde Wagner Ödegård - Nattslingor Wagner Ödegård - Glømdb i Grifft Wagner Ödegård - Ur Törnedjupen Forest Grave / Cripta Oculta - Split Cripta Oculta - Guerra Interminável Compilation 2005 (Irae / Hellvete / Black Howling / Cripta Oculta / Mons Veneris / Infernüs / Nortada Gelada) Mons Veneris - A Porta Para O Abismo Da Alma Irae - Hellnation Irae - In The Veins Of Satan Blood Tyrant - Night of Blood Moon 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Da burde du ikke ha problemer med å finne drøyt mye velprodusert black metal med "god lyd". Det vi snakker om er troo black metal-tullingene som mener at kun BM innspilt på kassettspiller i øvingslokalet er ekte black metal. Men det poenget tror eg ikkje du fikk med deg 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) -feilposta- Endret 18. oktober 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 I det siste: Whoredom Rife - The Worship of Idols Instead of God; Idolatry Martröð - Transmutation of Wounds Drudkh / Winterfylleth - Thousands of Moons Ago / The Gates (farget vinyl) Drudkh - Slavonic Chronicles (farget vinyl) Vemod - Venter på stormene (farget vinyl) Urfaust / Ghoul-Cult - Ghoulfaust (farget 7" vinyl) Darvaza - The Silver Chalice (7" vinyl) Slægt - Beautiful and Damned Hostium - The Bloodwine of Satan Black Funeral - Ankou and the Death Fire A.M.S.G. - Hostis Universi Generis Absu - The Sun of Tiphareth (farget vinyl) Odal - Geistes Unruh Cult of Fire - Life, Sex & Death (formet vinyl) Darkthrone - Arctic Thunder (farget vinyl) Arizmenda - Within the Vacuum of Infinity... Mistur - In Memoriam Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Kjøpt i diverse platesjapper i Berlin: Loth - Loth Ashbringer - Vacant Winterfylleth - The Dark Hereafter (Farget Lp) Monarch - Die Tonight Monarch - Sabbracadaver (DobbelLp) WarHorse - As Heaven Turns to Ash... (Dobbel Lp) Black Magic - Wizard's Spell Asphyx - Incoming Death A.M.S.G. - Hostis Universi Generis (Dobbel Lp) Hell - Trilogy (Box med 4 bilde vinyler) Diverse netthandel: Vetala / Mons Veneris - The Nines of Satanantichrist InThyFlesh - Do Sangue Que Verte Veneno White Medal - Lyke Wake Odal - Geistes Unruh Dark Fury - W.A.R. Dark Fury - This Story Happened Before Vornat - Vornat (Double Lp) Recluse - Stillbirth in Bethlehem Black Witchery - Evil Shall Prevail (Die Hard eidition. Dobbel farget lp, booklet + pin) Countess - The Return of the Horned One Mayhem - Live in Leipzig Mayhem - Live in Zeitz (Farget Lp) Mistur - In Memoriam (Dobbel Lp) Likvann - Gammel Jord Mercyful Fate - In the Shadows Mercyful Fate - Into the Unknown Mercyful Fate - Dead Again (Dobbel Lp) Mercyful Fate - 9 Demon Bitch - Hellfriends (Farget Lp) White Magician - The Pledge Sumerlands - Sumerlands Cirith Ungol - Paradise Lost Ashbury - Endless Skies Vanhelgd - Temple of Phobos (12'' + 7'') Morbid Angel - Gateways to Annihilation Dark Fury / Martial - This Story Will Happen Again! (7'' Ep) Pagan Hellfire - Unmarked Fields Near Unknown Forests (7'' Ep) Forlor / White Death (7'' Ep) Blutkult / Heidenwut - Gemeinschaftstonträger (7'' Ep) Mystik - Dunkla Klangor... (Kapitel I) Mystik - Af Herrens Mystik... (Kapitel II) Trolldom - Av Gudablod Röd... Candelabrum - The Gathering Cernunnos - Trollfjord Forlorn Winds - The Day the Wolf Swallowed the Sun Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Hvilket utstyr spiller dere med? Vet ikke om det var ett generelt spørsmål, eller til backmetall gjengen her? Jeg skjønner ikke helt greia med kassett og at det liksom skal være "dårlig" lyd. Men jeg spiller på en NAD 533 som egentlig er en modda Rega P2 med Ortofon 2M red (snart oppgradere til Bronze), til en Graham Slee ERA V Gold (med PSU oppdatering) som igjen går til en Hegel H160 og ut til ProAc Response D18. Endret 31. oktober 2016 av PatSharpX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå