Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor tror du det finnes musikkbutikker om ingen kjøper CDer? Så klart folk fortsatt kjøper det. Bare fordi du ikke gjør det betyr ikke at andre ikke gjør det.

 

Jupp, merker det. Kjøper fremdeles, men veldig kjeldent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja har visa men er under 18, så kan ikke handle online med det. Skal nok se at jeg får ordnet det

 

Hvilken bank er det du har? Har selv Handelsbanken, og jeg har hatt en kode for å kunne kjøpe det siden jeg fikk bank kort når jeg var 16.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det finnes musikkbutikker om ingen kjøper CDer? Så klart folk fortsatt kjøper det. Bare fordi du ikke gjør det betyr ikke at andre ikke gjør det.

de fleste kjøper vel Cd på nett eller laster ned. Er kun to musikk/tvspill butikker i nærheten der jeg bor. Flere har lagt ned, samme trend hos filmutleie bransjen.
Lenke til kommentar

Eneste som gjør at vinyl har mer spennende utgivelser er fordi plateselskapene gir ut på vinyl.

Vinyl er greit det, men man kan ikke rippe det uten kvalitettap da det er analogt.

Jeg er ikke skråsikker på kvalitet/tap. Men mediebransjen innen hifi hevder at det finnes flere platespillere og gadgets som konverterer og ripper LP til digitalt med nydelig resultat.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Jeg er ikke skråsikker på kvalitet/tap. Men mediebransjen innen hifi hevder at det finnes flere platespillere og gadgets som konverterer og ripper LP til digitalt med nydelig resultat.

Det er ikke tvil om at man kan rippe LP med et utmerket ressultat, men 100% får man ikke da det er digitalt.

i tilegg krever det både mer arbeid og penger å kjøpe/bruke utstyr for god ripping av lp.

 

 

 

Til topic, siste fangst i posten i dag:

CS1479946-02A-BIG.jpg

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AuhiIrE.jpg?1?6704

 

Grav - Mental Illvilja LP

Saligia - Lvx Aeternae LP

Blood Axis - The Gospel Of Inhumanity LP

Cultes Des Ghoules/ Goat Tyrant - Conjurers of Archaic Powers LP

Various ‎– Ván Compilation 2013 CD

Cave Ritual / Folteraar ‎– Cave Ritual / Folteraar Tape

Carved Cross - Demo II Tape

Carved Cross - Demo I Tape

Katharsis / Deathcult - Trident Trinity Tape (endelig!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra Platekompaniet.

 

deLillos - Lykkelig Fyr / Tapetser Meg I Gangen Før Du Går (VINYL - 10") - 79,00 kr

Black Debbath - Bytt Kjøkkenklut Oftere / Suser Av Gårde Alle Mann (VINYL - 7") - 99,00 kr

Oslo Ess - Caroline / Luffarvisan (VINYL - 7") - 79,00 kr

Oslo Ess - Bislett Stadion / Primitiv - Limited Edition (VINYL - 7") - 89,00 kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IMG_04461_zps747963f2.jpg

Burzum - Burzum/Aske (vinyl)
Immortal - All Shall Fall (limitert farget vinyl)
Drowning the Light - The Longing (cd)
Mütiilation - Majestas Leprosus (cd)
Mütiilation - Sorrow Galaxies (cd)

Da jeg skulle putte "The Longing" inn på PCen stod det at jeg hadde puttet inn "The Fallen Years" disk 2. Så ble litt skuffet over at det ikke egentlig ikke var tilfellet hehe, men nå har jeg jo alle musikken som er på den samleplaten uansett.
To av CD-coverene var desverre litt skadet under frakt.

Endret av Norbit
Lenke til kommentar

Jeg arvet en LP spiller fra Onkel. Tror han brukte den på 70-80tallet. Den/pickupen funket fjell helt til jeg solgte den i ca 2009.

 

Er den laget av god kvalitet så ser jeg ikke problemet. Men det finnes jo bedre nåler/pickuper som gir bedre lyd.

 

Med bruk så er vel faren at den ryker, men det merker du jo.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...