Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nile - Annihilation Of The Wicked

Som jeg skrev på et forum @ Ultimatemetal.com:

 

I listened to "Amongs The Catacombs Of Nephren-Ka", "Black Seeds Of Vengeance" and "In Their Darkened Shrines" today, and I feel that "Annihilation Of The Wicked" pales in comparison to "Catacombs" and "Shrines", and isn't really on par with "Seeds" either. Some of the interesting twists and takes are gone, I feel, and there is definitely something lacking in the song writing department. The songs don't feel so memorable.

 

Noe skuffende utgivelse, med andre ord.

 

Siste kjøp:

 

Absu - Barathrum V.I.T.R.I.O.L.

Vomitory - Blood Rapture

Angel Corpse - Exterminate

Visceral Bleeding - Transcend Into Ferocity

Randy - No Carrots For The Rehabilitated

Millencolin - Kingwood

Lenke til kommentar
Noe skuffende utgivelse, med andre ord.

Den mest markante forskjellen er at på dette albumet har de ikke noen grandiose, episke sanger som Unas Slayer Of The Gods. Om det er bra eller dårlig? Nja, jeg tror ikke en sang som Unas hadde passet inn i dette albumet, her har de gått litt tilbake til en mer rå sound som på de tidligere albumene enn på In Their Darkened Shrines. Men det skal sies at jeg savner en skikkelig episk sang, men det er kanskje prog-mannen i meg som savner sånt og ikke metaltrynet ;)

 

Jeg likte ikke Tony Laureanos tromming på forrige plate. Alle de sinnsvake breakene hele tiden ødela mye av flowen i flere av sangene. Han overspilte enkelt og greit. George Kollias gjør etter min mening en mye bedre jobb. Den egyptiske sounden som de er så kjent for er på dette albumet i større grad lagt inn i riffene her enn på In Their Darkened Shrines, noe jeg liker. Soloene blir bare villere og villere for hvert album. Det er noen helt utrolige soloer flere steder, som f.eks siste halvdel av Cast Down The Heretic.

 

Alt i alt syns jeg dette albumet er like solid som In Their Darkened Shrines, bare på en litt annen måte :)

 

http://www.nile-catacombs.net

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar

"Von Unaussprechlichen Kulten" er jo rimelig episk, men enig, ingen av sangene er helt på høyde med "Unas, Slayer Of Gods", "To Dream Of Ur" eller "Ramses, Bringer Of War" når det gjelder "epikk".

 

Problemet med "Annihilation Of The Wicked" er, etter min mening, at det høres litt ut som om de har bygd sangene på gamle leftover-riff. Savner også noen av de egyptiske elementene, selv om, som du sier, den egyptiske sounden hovedsaklig ligger i riffene denne gangen. Skiva har ingen spesielle standout-sanger, og produksjonen er litt for clean og livløs for denne typen musikk, etter min mening. En av grunnene til at jeg synes "Amongst The Catacombs Of Nephren-ka" er den beste Nile-utgivelsen, er den SYLSKARPE gitarlyden, måten basstrommene er produsert på, det kaotiske og brutale preget, og de egyptiske elementene (de akustiske gitarene, og introer som i "Opening Of The Mouth"). "Annhilation" er litt for standard death metal, og hele Niles "selling point" har jo vært de egyptiske elementene. Hvis jeg ønsker vanlig brutal death metal (som er min favorittsjanger), hører jeg heller på Suffocation, Angel Corpse, Decapitated, Immolation, Incantation, Inveracity eller Brodequin.

Lenke til kommentar

henrikmain:

Når det gjelder standout-spor så vil jeg nevne Cast Down The Heretic (svette satan, for noen soloer!), User-Maat-Re og Von Unaussprechlichen Kulten. Syns Annihilation Of The Wicked er en absolutt verdig (og på en måte logisk) oppfølger til In Their Darkened Shrines... Hadde egentlig blitt litt skuffet om de hadde laget "In Their Darkened Shrines II" eller noe sånt...

 

På de tidligere albumene er de egyptiske elementene som regel introer/outroer til selve sangene...litt akustisk klimpring innimellom so to speak. På dette albumet er de i mine ører mye sterkere til stede, bare at de er flyttet fra å være tradisjonelt intro/outro-materiale til å være en del av musikken de spiller. Dette liker i alle fall jeg. :)

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
(snip!)

Jeg forstår "hvor du kommer fra", i aller høyeste grad, men dessverre falt ikke "Annihilation" særlig i smak hos undertegnede. Tror ett av hovedproblemene er at enkelte av sangene er i overkant lange for denne typen musikk, og at sangene glir litt for mye i hverandre. Det fine med de to første Nile-skivene er at man tar konsekvensen av at mange av sangene er litt ensformige, og legger inn akustiske/atmosfæriske "pieces" mellom den brutale hyperblastingen. Don't get me wrong, er glad i über-brutal blastbeating, men av en eller annen grunn appellerer ikke riffene på "Annihilation" til meg i så altfor stor grad. I tillegg savner jeg melodiøse klimaks som slutten på "Masturbating The War-God", med synth (?) og det hele. Er enig i at "Cast Down The Heretic" er bra, liker også "Lashed To The Slave Stick" veldig godt. Vel vel, virker kanskje veldig negativ nå, men er litt skuffet over denne utgivelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...