Munty Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia 59,- (nice price) Platekompaniet, Sandvika Endret 19. januar 2010 av Munty Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvorfor kjøper egentlig så mange LP? Jeg syntes selv at de ser helt awesome ut, men er ikke lydkvaliteten dårligere? Og hvor mye koster en LP-spiller? Pure curiousity. Er ikke uten grunn det blir kaldt svart gull Herlig "analog" lyd, god følelse av å sette på og surre med, store fine plateomslag med stor grafikk. Pur kos, rett og slett. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvorfor kjøper egentlig så mange LP? Jeg syntes selv at de ser helt awesome ut, men er ikke lydkvaliteten dårligere? Og hvor mye koster en LP-spiller? Pure curiousity. Er ikke uten grunn det blir kaldt svart gull Herlig "analog" lyd, god følelse av å sette på og surre med, store fine plateomslag med stor grafikk. Pur kos, rett og slett. Å høre på en datafil er for enkelt. Musikk er mye deiligere når du har slitt litt for å sette den i gang. Dvs. å orke å sette en plate på spilleren. :!: Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Platekompaniet: Shining - Blackjazz 2LP NOK259 Rune Grammofon: Motorpsycho - Heavy Metal Fruit 2LP NOK199 Play.com: Jocelyn Pook - Flood £4.99 Maniac/Liles/Czral - Det Skjedde Noe Når Du Var I Belgia £10.99 Ihsahn - After £8.95 Code - Nouveau Gloaming £10.99 Lamented Souls - The Origins Of Misery £11.99 Forlorn - The Crystal Palace £11.99 Ulver - Svidd Neger £11.99 Ulver - Lyckantropen £11.99 Porcupine Tree - Stupid Dream £11.99 Porcupine Tree - Lightbulb Sun £8.95 Antestor - The Return Of The Black Death £9.99 Solefald - Neonism £9.99 Troll - Neo-Satanic Supremacy £8.95 Abigor - Fractal Possession £11.99 Heathen - Evolution Of Chaos £11.99 Skitliv - Skandinavisk Misantropi £11.99 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvorfor kjøper egentlig så mange LP? Jeg syntes selv at de ser helt awesome ut, men er ikke lydkvaliteten dårligere? Og hvor mye koster en LP-spiller? Pure curiousity. Er ikke uten grunn det blir kaldt svart gull Herlig "analog" lyd, god følelse av å sette på og surre med, store fine plateomslag med stor grafikk. Pur kos, rett og slett. Å høre på en datafil er for enkelt. Musikk er mye deiligere når du har slitt litt for å sette den i gang. Dvs. å orke å sette en plate på spilleren. :!: Jeg trodde at LP var ett av de formatene som hadde best lydkvalitet? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kaosritual-Svøpt Morgenrød Von-Satanic Blood Angel Rundt 230kr på ebay til sammen. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kjøpte og kjøpte.. Fikk den gratis men la gå. Repellent - Repellent Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvorfor kjøper egentlig så mange LP? Jeg syntes selv at de ser helt awesome ut, men er ikke lydkvaliteten dårligere? Og hvor mye koster en LP-spiller? Pure curiousity. Er ikke uten grunn det blir kaldt svart gull Herlig "analog" lyd, god følelse av å sette på og surre med, store fine plateomslag med stor grafikk. Pur kos, rett og slett. Å høre på en datafil er for enkelt. Musikk er mye deiligere når du har slitt litt for å sette den i gang. Dvs. å orke å sette en plate på spilleren. :!: Jeg trodde at LP var ett av de formatene som hadde best lydkvalitet? Det er sant.(er jeg ganske sikker på) En vanlig og kjip MP3-fil oppnår ikke på langt nær samme kvalitet. Men hvis man begir seg utpå med FLAC, AIFF eller WAV kanskje...? Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Det her er forskjellen på vinyl og cd (og mp3 osv.) Forskjellen er at vinyl er analogt mens cd, mp3 osv. er digitalt. Det vil si at digital lyd "kutter" lydbølgene og du taper noe av dynamikken. At det er hørbart er en annen sak.... Endret 20. januar 2010 av Anulaibar 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Lurker of Chalice-Lurker of Chalice. 80kr på ebay Lenke til kommentar
AVF Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Motorpsycho - Heavy Metal Fruit LP (kr 239 på PK OC) Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Mayer Hawthorne - A strange arrangement + 10 andre skiver jeg ikke orker å liste opp, Hawthorne var eneste "gode" kjøpet, det andre var bare ting jeg følte jeg måtte kjøpe. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Samler opp litt: Urfaust - Geist ist Teufel (repress, LP) Kathaaria - The Complex Void of Negativity (LP) Celestial Bloodshed - Cursed, Scarred and Forever Possessed (LP) Dødsengel - Mirium Occultum (CD) Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Sunn O)))-Oracle LP, 200kr 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Sunn O)))-Oracle LP, 200kr Bestillte meg den på LP i går selv faktisk. Endret 22. januar 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Katatonia - Deliberation (singel) 29,- CDON Katatonia - Discouraged Ones 99,- CDON Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Zeromancer - Sinners International (kjøpte både både den røde og blå vinylen, begge er i opplag på 250 numererte eksemplarer) til 200,- per stykk Lenke til kommentar
Gobi Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Sist kjøpte plate var Soilwork - Sworn to a great divide Kjøpte den i Aalborg, husker desverre ikke navnet på butikken Veldig billig, kosta 49 kr Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Architects - Ruin til 89kr på musikkverket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå