Immanuel Kant Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 haha, du påstår at radiohead spiller inn albumene sine live i studio? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du har kanskje konkrete kilder som tilsier noe fullstendig annet? Jeg vet bare at jeg har sett Scotch Mist-sessions der de spiller alt live og at det høres meget likt ut som på plata. Samt at jeg har vært på konsert der de spilte alt live og det hørtes meget likt ut som på plata. Noe annet bevis enn dette trenger jeg strengt tatt ikke. Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du har kanskje konkrete kilder som tilsier noe fullstendig annet? Jeg vet bare at jeg har sett Scotch Mist-sessions der de spiller alt live og at det høres meget likt ut som på plata. jeg mistenker at du har liten kjennskap til hvordan (de fleste) plater spilles inn i 2008. uansett "beviser" videoen du postet like lite som at enhver vanlig musikkvideo "beviser" at sangen er spilt inn live. Samt at jeg har vært på konsert der de spilte alt live og det hørtes meget likt ut som på plata. Noe annet bevis enn dette trenger jeg strengt tatt ikke. låll Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Helt utrolig. Jo, jeg har svært god kjentskap til hvordan de fleste plater spilles inn i 2008. Jeg er selv musiker og har spilt inn en god del i studio. Det er derfor jeg mener at Radiohead stiller så sterkt mot alle disse toskene som kun bruker studioinnspilling og dermed gjør det umulig å spille live. Scotch Mist-sessionen som ble postet på forrige side er jo kjent for å være live, dersom du har fulgt med litt. Det var en live webcast som ble vist ved nyttårsaften 2008. http://www.pitchforkmedia.com/article/news...ar-with-webcast Dersom du hadde i heletatt trykt "play" så hadde du fort sett at det faktisk er live. Radiohead er ikke kjent for å være noen dubbere og den videoen av Scotch Mist er ingen musikkvideo. Selv om mange spiller inn låtene sine i studio, bruker hundrevis av spor, gjør det umulig å spille live og samtidig lager en musikkvideo med dubbing så trenger ikke dette å bety at det "ikke går an å gjøre det annerledes". De teknikkene som ble brukt for 40 år siden er det faktisk mulig å bruke i dag også. Jeg gidder ikke å engang bry meg om det våset du skriver, spesielt ikke siden ikke engang klarer å vise til noen kilder for det du sier. Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Lykke Li - youth novels. Kenny Bones: Fleet Foxes-skiva er knALl! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Kenny Bones: Fleet Foxes-skiva er knALl! I concur. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, Fleet Foxes-skiva er en av de desidert beste som har kommet i år. Gleder meg fælt til hva de klarer å snekre sammen til neste album! Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) 179,- på Endret 21. juli 2008 av LueDotten Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) john fahey - volume 6: days have gone by junior wells' chicago blues band - hoodoo man blues cecil taylor - unit structures Endret 21. juli 2008 av Immanuel Kant Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Mudvayne x2 The beginning of all things to end The end of all things to come CDON.COM 119kr. Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Amazon Marketplace: Rossington Collins Band - The Millenium Collection £3.79 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Daft Punk - Alive 2007 (Special Edition) fra CD-Japan for ca 142 kr + frakt på ca 40 kr. Ir happytard! Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 kjøpte akkurat * mike oldfield - tubular bells 1 * pet shop boys - nightlife * boston - don't look back ble til sammen 250 kr i den lokale platebutikken. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Indestroy - Senseless Theories Privat, 70 kroner. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Radiohead - OK Computer 99 Kroner gjennom jobb. Bigbang - Something Special(Best Of Bigbang) 99 Kroner gjennom jobb. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Justice - Cross, 90 spenn på Platekompaniet The Kids - Hits fra Kids, 60 spenn på Platekompaniet Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Charta 77 - Singlar 85-98. 99,- Marillion - Script for a Jester's tear. 59,- Marillion - Misplaced childhood. 49,- Alt fra CDON.com. Endret 23. juli 2008 av skrekk 1 Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Cannibal Corpse - Centuries of Torment (3DVD) Åge Aleksandersen - Åge Original (2CD) Rockline - 398. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Iron Maiden - The Number of the Beast Iron Maiden - Powerslave Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son Iron Maiden - Brave New World Porcupine Tree - In Absentia Alle Iron Maiden til 59,- kr stykket, og In Absentia til 169,- kr. Alle hos Platekompaniet, Oslo City 1 Lenke til kommentar
catolap Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) 449 kroner på den lokale sjappa. Endret 25. juli 2008 av JA1NQ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå