kommando Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvorfor er det så mange som sverger til platebutikkene, når de aller fleste album går mye billigere på itunes? Å omgå DRM'en kan være litt irriterende, men du trenger ikke å gå ut døra, betaler mindre og får albumet tilgjengelig i løpet av minutter. I tillegg kommer det store utvalget og dessuten er det miljøvennlig :- ) For å holde meg til tråden: Black Mountain - In the future Mohawk Lodge - Wildfires 80kr x2 på nevnte itunes Bursdagspresang til'n far: Band of horses - Everything all the time My Morning Jacket - It still moves Built to spill - You in reverse 80kr x3, itunes Lenke til kommentar
thadon Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Selv liker jeg å ha platen fysisk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvorfor er det så mange som sverger til platebutikkene, når de aller fleste album går mye billigere på itunes? Å omgå DRM'en kan være litt irriterende, men du trenger ikke å gå ut døra, betaler mindre og får albumet tilgjengelig i løpet av minutter. I tillegg kommer det store utvalget og dessuten er det miljøvennlig :- ) Er ikke musikken du kan få kjøpt på iTunes lossy? Lenke til kommentar
kommando Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jeg hører i alle fall ingen forskjell på CD vs iTunes, les mer her: http://answers.yahoo.com/question/ In short: itunes komprimerer musikken noe, men dette er ikke merkbart for det jevne øre. Har du derimot et sjukt anlegg, og et ømfintlig øre kan du høre forskjell. Endret 27. mars 2008 av Olag Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Fordi vi elsker å ha det fysisk og å kunne sette det på i det svære anlegget i stua vår. Vi stoler heller ikke på pc-er. De er utspekulerte. Lenke til kommentar
HannaMagnussen Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 SingerOfSongs - Jan Werner. Platekompaniet. 89 kr Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg vil ikke ha lossy musikk hvis jeg først skal kjøpe det. Det må vel iTunes forstå? Lenke til kommentar
HannaMagnussen Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Selv liker jeg å ha platen fysisk Enig. Det er noe veldig koselig med en fin CD-samling fremfor en harddisk full av filer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om å ha selve verket fysisk. Det har en rekke negative sider ved seg, som f.eks. at det tar plass og er miljøuvennlig. Problemet er at det ennå ikke finnes noe fullgodt lovlig alternativ for lossless musikkdistribusjon på nett. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Absolute music 21. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Sorry, men jeg klarer ikke å tenke "ånei det er så miljøuvennlig med frakt av disse cd'ene og det tar for mye plass". Den dagen jeg har så mange cd'er at plass begynner å bli et problem er dagen jeg virkelig kan si: Ahh, nå snakker vi samling Endret 27. mars 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Frakt? Her snakker vi først og fremst om produksjonen av dem. Hvorfor ikke omfavne et mer miljøvennlig alternativ, som samtidig er plassbesparende og mer praktisk? Når du flytter vil du ikke sette pris på tonnevis med CD-er. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Vel, jeg antok det var frakt det var snakk om, men uansett så tenker jeg det samme om saken. Jeg personlig håper det for alltid vil være cd'er for salg så lenge jeg lever. En plutselig forsvinning av alt cd-salg ville være forferdelig! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Var på tide å bytte ut den gamle CD-R'en (som jeg uansett har mista, hehe): The Cure - The Head on the Door Xiu Xiu - Women as Lovers Totalt 240,- på Platekompaniet. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Selv liker jeg å ha platen fysisk Enig. Det er noe veldig koselig med en fin CD-samling fremfor en harddisk full av filer. Absolutt. Men CD-er er rett og slett for dyre. Allikevel kjøper jeg stadig vekk. Dessuten ville det vært heller kjedelig om harddisken skulle krasje. Lenke til kommentar
Aborticide Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Fikk plutselig lyst på noen nye CD-er så jeg reiv med meg noen fra platekompaniet. Meshuggah - Catch 33 Ulver - Blood Inside Slayer - Reign In Blood 329,- For alle Lenke til kommentar
.sere Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Alestorm - Captain Morgan's Revenge Moro med forsinka julegaver =D Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Bad Religion - New Maps of Hell 119,- Brand New - Deja Entedu 169,- Born Against - Patriotic Battle Hyms 169,- Alle hos Tiger, men prisene er ikke helt korrekte, siden de har salg for øyeblikket, og dette er orginalprisene... Kjøpte forøvrig Health - Health til under 100,- der også, men det er en gave til brodern Endret 31. mars 2008 av SobrietyMisfit Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Pelican - City of Echoes og Australasia Mono - You Are There Neurosis - Given To The Rising £42 fra play.com Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 @ PK: The Magnetic Fields - 69 Love Songs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå