Cuneax Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Free Record Shop må være noe av det verste som finnes. De har et misvisende navn (det er da for faen ingen gratis plater der?), de har et elendig utvalg, de har utrolig stive priser og sist, men ikke minst, de har svenske farger! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Navnet er nok bare et varemerke på lik linje med alle andre. Altså, jeg forventer ikke at Apple skal selge epler bare fordi de bruker det i navnet sitt. Resten skal jeg si meg enig i. Jeg handler ikke på Free Record Shop selv om det måtte være den siste platesjappa i verden. Da lager jeg musikken min selv istedet. Endret 13. mars 2008 av Seian Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det var delvis humoristisk ment, men også delvis en kritikk mot et særdeles dårlig navn (og en dårlig butikk). Der ja! Fikk gnidd den inn enda en gang. Free Record Shop 0 - cun 1 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Free Record Shop er en sjefbutikk! Langt bedre enn Platekompaniet. Kanskje ikke sånn egentlig, men jeg har jobbet på Free Record Shop og hadde halvannet fantastiske år der, så ligger litt i hjertet. Utrolig synd at Free Record Shop forsvinner innen kort tid og at Platekompaniet nærmest får monopol som landsdekkende platekjede, kun med konkurranse fra langt mindre butikker. Navnet: "Navnet Free Record Shop ble til fordi han (grunnleggeren) importerte album fritt fra andre land, og dermed unngikk de faste prisene som den gang ble satt av NVGD-kartellet i Nederland." Utvalg: Kommer selvfølgelig an på butikkens størrelse, men står lite tilbake for Platekompaniet annet enn at PK har bedre back-katalog. På DVD er Free Record Shop bedre enn Platekompaniet, hvert fall i denne delen av landet. Må også huske at FRS er en litt mer mainstream-butikk enn PK, de fokuserer mest på det som er populært og som selger så de er ikke helt sammenlignbare med PK heller, som fokuserer langt mer på back-katalogen. Pris: Langt ifra ille. Litt dyrere enn PK på nye titler, men mange bra tilbud og har bedre priser på back-katalog enn PK. edit: leif Endret 10. mars 2008 av Hewitt Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Prisene er for min del definitivt IKKE alt. Betaler med glede 20 kr mer for en plate om det er fra en independent-butikk, evt. Platekompaniet hvis de har den inne. Free Record Shop har jeg vel egentlig aldri likt, eneste positive minnet derifra var at jeg fant 40 Licks av Rolling Stones feilpriset der for et par år siden. OT: Boris - Pink Goatsnake - Dog Days Earth - And The Bees Made Honey In The Lions Skull Boris & Sunn O))) - Altar Alt fra Southern Lord, prisen var usle 260 kr. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Syns både PK og FRS er noe crap, begge to har priser som er helt på tryne! jeg kjøper helst platene mine fra utlande. Bra kjøp fåresten,nest0r Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Selv er jeg fan av Platekompaniet, og liker godt å handle der. Man finner selvsagt mye bra på nettet, men Platekompaniet er akkurat såpass bra på utvalg at jeg kan kose meg med å bla i hyllene deres og finne fine ting her og der. Free Record Shop skyr jeg, om de ikke har noe spesielt på tilbud i hyllene sine. Dårlig utvalg og mye skrot, til priser som ikke virker spesielt konkurransedyktige (bortsett fra 4*Ultimate Love Songs til sum 300 kr). Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Svartediket og Kyuss - Blues for the Red Sun Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har skaffet meg Lykke Li - Youth Novels Litt sært, men fengende! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Saliva - Back Into Your System Helt grei plate, anbefalt av en venn. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Peccatum - Lost In Reverie 150 kr på Playcom i Molde sentrum som skal legges ned Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Madrugada - Madrugada En vakker plate som viser det norske folk hva som bor i guttene. Ringen for Vesterålsbandet avsluttes med Burås på akustisk gitar og vokal, første og siste sang han sang på en Madrugadaplate. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 M.I.A - Kala. Kjøpte den fordi jeg så/hørte Jimmy på tv, og det virka ganske spennende. Var et impulskjøp, og jeg ble vel egentlig ikke sånn superimponert.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Kjøpte Michael Jackson - Bad for 60 spenn igår dritbra! 25% på hele sjappa i molde nå vett <3 Endret 13. mars 2008 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg tok meg en tur på Platekompaniet på jakt etter Turin Brakes Ether Song, men de hadde ikke albumet inne. Derfor kjøpte jeg meg et par Radiohead-album isteden: Radiohead - OK Computer (59.50,-) Radiohead - Kid A (89.90,-) Så gikk turen innom play.com hvor jeg kjøpte det jeg egentlig skulle ha: Turin Brakes - Ether Song (~123,-) Sistnevnte ble kjøpt pga gjennomgående god kvalitet, men spesielt pga den utrolig gode låta "Ether Song". Anbefales! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness 99kr. på Neseblod Records Lenke til kommentar
Seian Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg tok meg en tur på Platekompaniet på jakt etter Turin Brakes Ether Song, men de hadde ikke albumet inne. Derfor kjøpte jeg meg et par Radiohead-album isteden. Måtte le litt, men dette er vel kvintessensen av det man kaller impulskjøp. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Men de var jo billige! Planen er å kjøpe all musikk jeg liker som jeg i første omgang var litt, ja, sjørøver med Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 For all del, ingen fare. Jeg kjenner til effekten der selv, og får slite med bivirkninger som noen sedler fattigere, et hode fylt av musikk og lykkerus/dårlig ettersmak, alt ettersom. Om noen skulle være nysgjerrig på renslig sludge/post-rock og har levd livet sitt foruten å ha lagt sitt øre mot Bossk, så anbefales disse. Man finner nevnte kvintett her. Hør låta I, eller om du virkelig er i det gniene hjørnet, gå for Truth. Hva de har å gjøre med tråden er riktignok mer sikta til platekjøpet mitt jeg foretok for noen sider siden, som jeg definitivt ikke angrer på. Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 The Rising, Bruce Springsteen Platekompaniet, Klingenberg Gaten 179,- (Kjøpte den til faren min som hadde bursdag, kjøpte først Nebrasa av sammen artist 125,- men han hadde den:) Selv har jeg begge paltene fra før av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå