baldviking Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg har en mobil innkjøpt til full pris. Mobiler til full pris koster 2-4000,- kroner. Den siste uken har jeg gjort visse erfaringer i butikk og nettbutikk med innkjøp av batterilader til mobilen min som har ledet til følgende konklusjon: Reservedeler til mobiltelefoner liker vi ikke å selge! Tanken er tydeligvis at jeg skal kaste mobilen om den går i stykker og kjøpe ny. En sykkel (sånn helt allminnelig, som jeg bruker...) koster 2-4000,- kroner. Går kjeden i stykker på den drar jeg til sykkelforhandleren og kjøper ny kjede/får den reparert. Er ikke denne forskjellen litt kokkelimonke...? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 hehe. du seier ikkje det. Eit annet problem er jo at dei lagger telefonene så dårlige at dei blir øydalagte før ein får brukt dei. Eg fekk meg ny mobil for eit halvt år siden ca og no er den kaput. er noko dritt at det er ingen som lager ting som holder mål eller kan reparerast lenger Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Er akkurat som med sko... Går jo ikke an å reparere de i det hele tatt og blir ødelagt med en gang. Endret 4. august 2004 av SBS Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Er dette delvis vår skyld? Presser vi som forbrukere prisene så mye at de som produserer og selger ikke lenger har råd til å tilby service og reservedeler...? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 tja. litt både og. er vel meir selskapene sin feil som tjener meir på å selge nytt enn å selge reservedeler. kjøp kast samfunnet veit du Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Kjøp og kast samfunnet vet jeg, men jeg tror dèt er skapt av oss forbrukere, desverre. Det blir som når folk skriver lange innlegg i avisen om hvor mye de savner torvhandel og et levende bysentrum, for så å sette seg i bilene sine og kjøre til store kjøpesentre beliggende langt utenfor bysentrum. Vi får det vi er villige til å betale for. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jo da. forbrukeren har nok gjort sitt. Men når ein ikkje lenger får reservedeler på markedet så er det jo lite forbrukeren kan gjøre. Har vel nesten våre slik i fra starten av med mobiler at ein nesten ikkje kan få tak i deller til den. sjølvsakte ting som bateri kan vera vanskeligt å få tak i. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hva er det du ikke får kjøpt? Hvis det er noe galt med telefonen får man reparert den eller ny. Batteriet til en telefon er til en viss grad et forbruksprodukt, disse får man kjøpt i stortsett alle butikker som selger mobiltelefoner sist jeg sjekket. Lader vet jeg ikke om man får kjøpt i alle butikker, men Clash Ohlson selger dem ihvertfall i hopetall: http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....3250#N0q64q2q55 Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hmm..enig med Blacktower, trodde det var relativt greit å få tak i batterier og ladere osv. Så veldig mange andre reservedeler er det vel egentlig ikke som er hensiktsmessig å bytte på en telefon. Ellers er det jo klart at prisene på telefoner er presset, skal du begynne å fikle inni en nokia 3210 for å bytte deler kommer du fort opp i noen kroner... Men for all del baldviking, jeg ser poenget ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå