Gå til innhold

Er det vitsi å øve på touch

Anbefalte innlegg

Jeg går til logoped... og jeg må øve på touch, og det er kjederlig.. er det vitsi å øve på det? Jeg skriver fotere en å skrive touch.....

AMD Duron 850MHz

380MB Ram

ABIT-KT7A hovedkort

ATI Rage 128 pro

[ Denne Melding var redigert av: www.tracid.tk på 2002-04-28 00:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge home.ringnett.no/voksenopplaring/logoped.htm:

"Gjennom undervisning og behandling skal logopeden arbeide til beste for mennesker som har vansker med tale, språk, språklige symboluttrykk, stemme eller svelgvansker."

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-28 00:38 ]

Lenke til kommentar

Har aldri trent på eller brukt touch, har utvikla min egen metode :smile: ... Skriver likevel ganske så fort... Testa det raskt på easytouch, et program vi har på skolen.. Der er det en test hvor du får en tekst du skal skrive feilfritt. Greide 30 sekunder skriving uten feil, da lå jeg på et gjennomsnitt på 8,5 tegn pr. sekund...

Ergo, en kan lære å skrive fort uten å bruke touch. Men du lærer det helt klart fortere ved å brukt touch.

Lenke til kommentar

Jajaja, esik, du har utviklet en egen metode du ja. Det er ganske vanskelig for normale å skrive 8,5 tegn i sekundet når de tenker samtidig/ kopierer tekst . 8,5 tegn pr sekund resulterer i 510 tegn i minuttet. Jeg skriver fortest i klassen og ligger vel rett over over 500 noe sted, husker ikke hvor mye mer, jeg hadde ihvertfall et veddemål med en gjeng, og jeg vant. Ganske pussig at du, med din "egen" metode, skriver over 500 tegn/min.

Veldig pussig egentlig. Da må du ha helvetes raske "pekefingre".

Mvh kjello2

Lenke til kommentar

Egen metode er best :smile:

Min metode består i at jeg har skrevet på tastatur i 13 år nå. Layout på tastaturet ligger i underbevistheten :smile: Jeg har det i fingrene. Jeg skriver ganske fort når jeg vet hva jeg skal skrive, men når jeg skal kopiere tekst går det sakte. Men det er vel derfor scannere ble oppfunnet. Ta en scann og kjør ett tekstgjennkjenningsprogram for å få teksten inn på PC-en :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

skrev (2002-04-28 00:20):

Jeg går til logoped... og jeg må øve på touch, og det er kjederlig.. er det vitsi å øve på det? Jeg skriver fotere en å skrive touch.....

Tviler på at logopeden din vil du skal lære touch fordi han mener du bør skrive fortere. det er bare en fordel som kommer etterhvert som du lærer det. Grunne til at han vil at du skal øve på touch er at det minimerer slitasjen og man kan ungå å få skader i håndledd, albuer og skuldere. Så selvom du mener at du skriver fortere uten touch, burde du øve på det. Hvis du først går til logoped antar jeg at det er den grunn til at du gjør det :wink:

Lenke til kommentar

skriver uren touch.

(fordi jeg ikke har lange nok fingre, tror jeg :wink: )

bl.a. så bruker jeg tomlene til litt mer enn de er tilegnet. alikevel skriver jeg med ok hastighet (ikke så veldig raskt, bare passe).

før jeg lærte det touch jeg kan så skrev jeg raskt nok, men ikke på langt nær så raskt som nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...