Gå til innhold

Hva er så spesielt bra med lian li?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Lian Li er latterlig overpriset..IMNHO.

Lett?

Det er ett "pappkabbis" fra Q-Tec m/PSU til ca.350kr også... og tenk! Det fungerer akkurat like bra som Lian Li-kabbiset til kr.2000 mht. den litt mere vesentlige innmaten.. HK, CPU, Ram, skjermkort..HD...etc..

Men.. Lian Li har veldig gode tekniske løsninger.. ser ikke ut som "ett juletre fra Mars".. og har *status*. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velger man Thermaltake forran Lian Li får man:

 

- Større plass

- Stort sett skrueløst kabinett

 

(...)

 

Med Lian Li får du et snertent lite kabinett med som regel 3 vifter i.

Jeg vil påstå at du er på "litt" tynn is her.

 

Edit: Og når du skal vurdere to produsenter mot hverandre må du ta med pros/cons fra begge parter, hvis ikke blir "sammenligningen" meningsløs.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

LianLi har jo kabinett som er stilige, selv uten neonlys.. De bruker heller enkle design som faller mest i smak hos meg.

 

Dessuten har de mange fine løsninger, og er dessuten lette å ha med på LAN partyes.

 

Jeg har selv hatt noen kabinett med neonlys og vindu, og må si jeg er møkklei av alt som har med neonlys å gjøre ;)

Synes det er greit nok å ha et vindu på et ellers enkelt designet kabinett, og kanskje et neonlys man kan skru på med bryter bak, som kan både virke mest som jobbelys når man sitter inne i maskina ;) , eller når man er på LAN.

Men når jeg ser noen som sitter med neonlys på konstant og har vifter som lyser i alle slags farger, da er jeg glad jeg slipper det :thumbup:

 

Tenker på å kjøpe dette kabinettet: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7BUSB og selv modde til et vindu, og sette inn et neonlys MED bryter, som skal brukes til jobbelys og på LAN :thumbup:

 

Mye morsommere enn å kjøpe alt ferdig....

Lenke til kommentar

Lian Li er som som Ferrari var på 70'tallet. nydelig rent design men noe jæ... overpriset og med en kvalitet som den tids mazda. bare at mazdaen tok 2 dager å

reparere mens en Ferrari tok fort over 5mnd.

 

men... noen liker Lancia Stratos og Lamborghini Contach,Urraco\Jalpa så

det blir slik i dataverden også.

 

liker du Lian Li så bør du se på netconnection etter coolermaster sine ATC kasser.

rundt 1000,- for en av de er rimelig i forhold til Lian Li, husker jeg ga 1800,-

for Lian Li PC-6099B for en stund siden(og det er det dårligste kabbis-kjøpet jeg har gjort) dette liggner veldig bortsett fra at lian'n er sort og tåler mindre, dette vet jeg da jeg har hatt et coolermaster 220B-AX1 også..

 

for tiden holder jeg med I&S(tåler !#¤%% med juling)

Lenke til kommentar
Lian Li er som som Ferrari var på 70'tallet. nydelig rent design men noe jæ... overpriset og med en kvalitet som den tids mazda. bare at mazdaen tok 2 dager å

reparere mens en Ferrari tok fort over 5mnd.

Tjaaaa.... etter det jeg har hørt skal visst Lian Li være gaaaanske så god kvalitet... :roll:

Lenke til kommentar
Hmm... Dette tror jeg egentlig blir som å spørre en biker hvorfor han (evt hun) kjører Harley når det finnes mopeder, men...

 

Lian Li's største fordel sånn rent praktisk er vel vekta, samt at de er dypere enn de fleste andre og dermed gir deg mer plass til alskens (u)nødvendig stæsj, og at de har ett "verktøyløst" design. Så, hvis du er av typen som drasser med deg pc'en på LAN-party titt og ofte så er det definitivt en fordel med lett kasse. Dra med seg 20 kilo stål + skjerm, tastatur etc på LAN kan fort føre til gorillaarmer...

 

Når det er sagt; Du betaler sikkert en god slump bare for navnet, og du sparer ca en tusing på å velge f eks ett CoolerMaster Wave Master (på Microplex), som etter det jeg har sett gjør det rimelig skarpt i tester og er ca like stort som ett LL miditower. Så det hele koker vel ned til hva du skal ha plass til, hvor mye du gidder å dra på og hvor dyp lommeboka er :p

for det første: en lian li går ikke fortere eller er mer driftsikre en et avantech (se komplett.no). det har heller ingen smartere løsninger en avantech, eller er noe dypere.

 

men ja: det er lettere. og jeg må virkelig gi stålkabinettene skylden for mine gorillaarmer.

gorillaarm.JPG

 

gir det skylden for hårveksten og.. :!:

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...