tsebu Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Kjøpte en billig pc hos Multicom som bare skal benyttes til tekstbehandling og sjekking av e-post. Jeg satte så inn et Jensen-modem(PCI) i maskina, men etter at det var på plass slår maskina seg på av seg selv når telefonen ringer. Jeg har sjekket i bios at wake on modem osv. er disablet så det må være noen andre instillinger som skal til. Har også sjekket under strøm-alternativer i OS`et for å se hva den stod til, men så heller ikke noe unormalt der. Er det noen som har forslag til hva som er løsningen på problemet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 hehe, kunne nesten trodd du tullet der... det må være noe i biosen som gjør det, er det ikke noe andre instillinger der man kan velge alternative måter å slå på pc`n, jeg sånn at jeg kunne slå på pc`n med tastaturet, er mulig du har noe slikt med modemet... sjekk hele boisen og let etter instillinger som kan ha noe med modem å gjøre Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 det må være noe i biosen som gjør det, er det ikke noe andre instillinger der man kan velge alternative måter å slå på pc`n, jeg sånn at jeg kunne slå på pc`n med tastaturet, er mulig du har noe slikt med modemet... sjekk hele boisen og let etter instillinger som kan ha noe med modem å gjøre Han har jo sjekket det... Prøv å resett BIOS (Ta ut CMOS-batteriet) og se om det hjelper. Har PCI-modemet egen BIOS må du gå inn i dette og endre innstillinger der. Lenke til kommentar
thotta Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre, men... Jeg hadde et sånt multikontakt-støpsel (5 kontakter i rekke) der dataen, skjermen, høytalere mm var plugget i. Dette multikontakt-støpselet hadde en bryter for å slå av/på strømmen til alle kontaketene. Når jeg slo på strømbryteren på dette støpselet, slo også maskinen seg på. Det virket som om det kom en liten puls med strøm frem til maskinen, og at dette var nok til å slå den på. Kan det være noe av det samme som skjer når telefonen din ringer ? (bare et tanke, altså ) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre, men...Jeg hadde et sånt multikontakt-støpsel (5 kontakter i rekke) der dataen, skjermen, høytalere mm var plugget i. Dette multikontakt-støpselet hadde en bryter for å slå av/på strømmen til alle kontaketene. Når jeg slo på strømbryteren på dette støpselet, slo også maskinen seg på. Det virket som om det kom en liten puls med strøm frem til maskinen, og at dette var nok til å slå den på. Kan det være noe av det samme som skjer når telefonen din ringer ? (bare et tanke, altså ) det har nok ingenting med strømmen din å gjøre, men pc`n.. her på jobb har vi flere typer som slår seg på med en gang de får strøm... Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 finnes det ikke no sånn wake-on-lan funkson på kortet da? For å remote boote pc'er... Mulig det er det. Sjekk Devie manager. dr_k Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 nesten litt komisk problem :!: edit; offtopic Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 finnes det ikke no sånn wake-on-lan funkson på kortet da? For å remote boote pc'er...Mulig det er det. Sjekk Devie manager. Device Manager leses jo først inn når strømmen er slått på da. Og han har sjekket BIOS for slike innstillinger. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 driit kult ossån gjør du det lær meg det Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 WOR (wake on ring) er aktiv. deaktiver denne så skjer ikke dette. Det er en jumper på pci modemet eller en kabel som går fra modemet til hk. Ta vekk kabeln om du har dette, eller flytt jumperen om du har det. Se etter forkortelsen WOR på hk. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Mest sannsynlig er det en wake-on funksjon. Selv starta maskina mi når panelovnen under vinduet slo seg på. Viste seg at "wake-on lan" greia slo seg inn på grunn av det. Snodige greier. Så sjekk at alle de wake-on funksjonene er avslått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå