kaaasen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Heisann! Har satt opp et forum for kameratgjengen nå, men det er på engelsk. Ikke at det er noe problem, men det ville passet bedre å hatt det på norsk. Jeg har søkt etter norsk språkoppsett, men finner bare hjemmelagde saker. Er det noen som vet hvor jeg får tak i et fullstendig språksett til forumet mitt? Er det mulig å lage et selv? Er det bare å leke med php-filene i /lang/en/ i såfall? Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Slik jeg har forstått det så finnes det ikke noe offesielt norsk språkpakke til IPB, bare disse hjemmelagde sakene. Du kan jo sikkert høre med noen i drift her på forumet om de vil gi deg en kopi. Ellers er det bare dårlige saker. En løsning er å lage den selv, men believe me, det tar laaaaang tid. Hvis du allikevel vil lage den selv så går du inn i Admin CP -> Languages -> Manage Languages -> Create Language Set Base new language set on... [velg noe] Resten skulle være enkelt å skjønne Men jeg advarer, det er tidkrevende. Er man flere om det så går det sikkert bedre, men som sagt det er tidkrevende. Endret 4. august 2004 av Atpn Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Ja, det er veeeldig tidkrevende, har prøvd akkurat det samme selv. Har oversatt hele forsida og søk, men så gav jeg opp da det ikke var halvparten engang... Det ser iallefall litt bedre ut når forsiden med statistikk osv er på norsk Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Ja, det er veeeldig tidkrevende, har prøvd akkurat det samme selv. Har oversatt hele forsida og søk, men så gav jeg opp da det ikke var halvparten engang... Blir ofte slik ja. Btw: http://forum.unlock.no/ de har jo også ganske bra språk. Verdt å høre med de også Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Heisann! Som nevnt finnes det ingen offisielle språkpakker til invision power board. Det finnes så vidt jeg vet tre "hjemmelagde" norske språkpakker. Språkpakken som brukes her i forumet og på unlock.no er det hovedsaklig jeg som står bak. Og ja, det er en vanvittig jobb... Da jeg satte opp mitt forum, fant jeg ikke noen språkpakker, og begynte derfor å oversette selv. Det var utrolig mye mer jobb enn jeg hadde trodd, men oversatte omtrent 80%(?) før jeg gav opp... De resterende filene (feilmeldingene, og moderator-kontrollpanelet) hentet jeg fra en annen språkpakke jeg fant, og det er grunnen til at jeg ikke har publisert denne språkpakken noen plass. Den inneholder nok også en del feil, og rare oversettelser, men jeg synes den er bedre enn de andre versjonene. Er utrolig vanskelig å oversette, når veldig masse består av å oversette enkeltord og korte setninger, uten at du vet hvilken sammenheng det står i. Jeg har planer om å fullføre oversettelsen når IPB 2.0 er final, slik at jeg kan publisere den... Hvis du har lyst på pakken som brukes på forum.unlock.no, kan du sende meg en PM så skal du få den. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Er man flere om det så går det sikkert bedre I denne tråden er det hvertfall 3 som vil være med å oversette om jeg forstår rett Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Er man flere om det så går det sikkert bedre I denne tråden er det hvertfall 3 som vil være med å oversette om jeg forstår rett Hvis det blir snakk om å oversette noe fra engelsk til norsk så stiller jeg meg til disposisjon Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Takk for språkfilen! Ehm...har et "problem" når jeg skal bruke den. Hvordan går jeg frem? Import language? Manage languages? Det funker ikke når jeg skal importere det. Har prøvd å pakke ut filene, og laste de opp i en /lang/no mappe...skal jeg bare overskrive filene in eng-mappen i stedet for? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Glem det. Tok den lette utveien jeg, og bare overskrev de engelske filene med de norske Takk igjen GeeZuZz Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 For å importere pakken skal du egentlig laste opp .tar filen til "archive_in" mappen, og bruke import language funksjonen. Språkfilene blir da lagt i riktig mappe (lang/no), forutsatt at scriptet har skrivetilgang, noe det sannsynligvis ikke har før du manuelt har CHMOD'et mappen. Men det skal også fungere fint å bare pakke ut, og kopiere filene til en ny mappe kalt lang/no/ - Hvorfor det ikke fungerte hos deg vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Kong Kord Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg har oversatt den som bla. hw.no bruker (mener å kjenne igjen mine egne fraser ) Er i ferd med å avslutte v. 2.0 nå. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg har oversatt den som bla. hw.no bruker (mener å kjenne igjen mine egne fraser )Er i ferd med å avslutte v. 2.0 nå. vi har en salig mix av flere pakker.. hvor smart det er å oversette et ikke ferdig system er jo et annet spørsmål. Lenke til kommentar
Kong Kord Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) hvor smart det er å oversette et ikke ferdig system er jo et annet spørsmål. Tja... en plass må man jo begynne. Og vi er snart ferdig med design for www.battlefield.no. Og norsk må jo være til stede når man lanserer nytt design m.m. Endret 10. august 2004 av Kong Kord Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) hvor smart det er å oversette et ikke ferdig system er jo et annet spørsmål. Er ikke spesielt mange nye fraser som er lagt til i v 2.0. Og er heller ikke spesielt problematisk å fikse hvis det skulle dukke opp flere fraser før final. Kong Kord: Hw.no bruker pakken jeg sendte dem, og det er nok kun feilmeldingene og moderator-kontrollpanelet som er ditt der (noe jeg selvsagt opplyste dem om). Endret 10. august 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Kong Kord Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 ..og det er nok kun feilmeldingene og moderator-kontrollpanelet som er ditt der (noe jeg selvsagt opplyste dem om). Ja, det stemmer sikkert. Det var der jeg kjente igjen det. Jeg oversetter uansett hele driten på nytt igjen nå. Var ikke helt fornøyd med forrige oversettelse. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 trenger dere oversettelses filer kan der få av meg jeg har til norsk svensk og dansk bare spør så kan jeg gi dere en link til downloaden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå