Gå til innhold

Zalman Real Surround, spørsmål om kobling !

Anbefalte innlegg

Noen tilbakemeldinger på hvor bra det funker med ZM-RSA eller ZR-RSSC ?

Jeg har også dette Zalman headsettet og har koblet det direkte til det integrerte lydkortet på PC'en. Bassen er helt fraværende (ok, kanskje litt bass, men ikke mye). Vurderer å kjøpe meg en ZM-RSA, men skulle gjerne hørt fra noen som har tilsvarende oppsett om det er noe vits. :ermm:

hmmm...quoter meg selv, men....

Jeg kjøpte nå i alle fall denne forsterkeren. Lyden ble jo mildt sagt mye bedre (fra lite bass til bra med bass). Anbefaler denne dersom du har samme problem som jeg hadde.

En ting jeg lurer på, likevel.

Jeg får ikke lyd ut av center kanalen når jeg kjører en 5.1 lydtest. Jeg har et AC97 (ACL650) lydkort på hoved kortet. Er det noe feil med dette, eller er det noe feil med Zalman headsettet mitt, eller er det noe driverrelatert ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de clas ohlson hodetelefonene jeg kjøpte, så fulgte det med en boks hvor man kan koble inn 5.1 høytalersett også. Så kan man bare bytte mellom hodetelefon og høytalere med en knapp :) . Har ikke fått prøvd det enda, men det funker sikkert bra (har ikke riktige kablene akkurat nå :( )

Lenke til kommentar
OK, så da er det 5.0 da, og ikke 5.1. Greit nok, siden det er urealistisk å få til sub i et headset. Rart de selger det som 5.1 når det strengt tatt er 5.0. Det kjipe med det kjipe lydkort mitt, er at jeg kun får satt det i 4 eller 5.1.

Å jo da, i mitt headset er det sub. Når jeg tar sånn lydtest greier, og har skrudd opp suben på fullt, så rister det skikkelig i hele hodet ;) ! Men desverre har jeg ikke testa et spill som utnytter dette enda. Har stort sett bare testa de til cs: source så langt :( . Må se til å få prøvd noen andre spill :D

Lenke til kommentar
Noen tilbakemeldinger på hvor bra det funker med ZM-RSA eller ZR-RSSC ?

Jeg har også dette Zalman headsettet og har koblet det direkte til det integrerte lydkortet på PC'en. Bassen er helt fraværende (ok, kanskje litt bass, men ikke mye). Vurderer å kjøpe meg en ZM-RSA, men skulle gjerne hørt fra noen som har tilsvarende oppsett om det er noe vits. :ermm:

hmmm...quoter meg selv, men....

Jeg kjøpte nå i alle fall denne forsterkeren. Lyden ble jo mildt sagt mye bedre (fra lite bass til bra med bass). Anbefaler denne dersom du har samme problem som jeg hadde.

En ting jeg lurer på, likevel.

Jeg får ikke lyd ut av center kanalen når jeg kjører en 5.1 lydtest. Jeg har et AC97 (ACL650) lydkort på hoved kortet. Er det noe feil med dette, eller er det noe feil med Zalman headsettet mitt, eller er det noe driverrelatert ?

ok, det var bare en dårlig koblet plugg. Alles in ordnung! :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...