Gå til innhold

Zalman Real Surround, spørsmål om kobling !


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Jeg har tenkt å invistere i et par Zalman Real Surround hodetelefoner.

Hodetelefonene skal utelukkende brukes til gaming (nå som det også har kommet mikrofon til disse, blir det straks mere aktuelt).

 

Dog har jeg et spørsmål om kobling av disse ;

 

Jeg har idag et Soundblaster 5.1 Platinum kort (med front bracket) og Cambridge soundworks høytalersett (5 satelitter + sub).

Bakhøytalerne er koblet ut og jeg bruker kun fronthøytalerne + sub.

 

Jeg ønsker å fortsette med dette oppsettet (bruker når jeg spiller musikk), blir jeg nødt til å trekke pc'en ut og nappe ut/bytte ledningene av lydkortet for å bruke Zalman hodetelefonene ?

 

Pc'en min står nemlig lite strategisk plassert for at jeg blir nødt til å gjøre dette hver gang jeg skal veksle mellom lydkilden.

 

Her er noen tanker på hvordan dette teoretisk kan løses (venligst svar på om dette lar seg gjøre) ;

 

- Jeg kan koble Zalman Real Surround hodetelefonene inn i Hovedkortet's innebygde 7.1 lydkort og bruke dette paralelt med SB kortet (possible?).

 

- Jeg kan kjøpe Zalman forsterkeren som løser mitt problem og samtidig gir meg volumkontroll ( http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=ZMRSA&toc=2890 ). Slipper jeg om-koblinginger da ?

 

Svar ønskes !

 

EDIT: Linken funka ikke.

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du ikke kjører Høyttalerne dine på den digitale utgangen, kjøp en sånn: 220728_X_2004-06-29_160933.jpg:thumbup:

 

:w00t: K

Hmmm ... god ide. Da trenger jeg 3 sånne da (siden Zalman'en har 3 mini-jack kabler) ?

Bare 3 sånne plugger for plass vedsiden av hverandre, er jo ikke akkurat god plass mellom de forskjellige mini-jack inngangene bak på lydkortet !

 

Ved å splitte signaler på den måten, blir det noe "dårligere" lyd ?

Lenke til kommentar
- Jeg kan kjøpe Zalman forsterkeren som løser mitt problem og samtidig gir meg volumkontroll ( http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=ZMRSA&toc=2890 ). Slipper jeg om-koblinginger da ?

Mulig jeg er litt kjapp på avtrekkeren her nå, men den Zalman boksen er kun en hodetelefon-forsterker. Det er ikke noe lydkort i så måte, så du må fremdeles koble kabler til lydkortet ditt. Mulig jeg misforstår hva du mener...

 

Skulle vel nesten tro at det er heller dette du trenger:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRSSC

 

Jeg fikk forøvrig akkurat mitt Zalman Surround headset idag, og driver og tester litt. Her funker det ikke nevneverdig bra, men det kan være mitt lydkort. SoundMax søppel...

 

EDIT: Feil link.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
- Jeg kan kjøpe Zalman forsterkeren som løser mitt problem og samtidig gir meg volumkontroll ( http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=ZMRSA&toc=2890 ). Slipper jeg om-koblinginger da ?

Mulig jeg er litt kjapp på avtrekkeren her nå, men den Zalman boksen er kun en hodetelefon-forsterker. Det er ikke noe lydkort i så måte, så du må fremdeles koble kabler til lydkortet ditt. Mulig jeg misforstår hva du mener...

 

Skulle vel nesten tro at det er heller dette du trenger:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRSSC

 

Jeg fikk forøvrig akkurat mitt Zalman Surround headset idag, og driver og tester litt. Her funker det ikke nevneverdig bra, men det kan være mitt lydkort. SoundMax søppel...

 

EDIT: Feil link.

Hei du !

 

Lydkort har jeg (Soundblaster 5.1 Platinum, det holder lenge) !

Det jeg mente var en kobling som gjør at jeg slipper å nappe ut høytalerkablene fra lydkortet, for å få plass til Zalman inngangene (jeg ønsker å kjøre både headsett og høytalere sammen).

Jeg kommer da til å kjøpe 3 * mini-jack stereo splitter som løser dette problemet.

 

Synd å høre at du ikke får noe bra lyd med headsettet !! Såvidt jeg har lest skal de være gode til gaming (dog litt lav bass), men ikke fullt så gode til musikkavspilling.

 

Selv skal jeg utelukkende bruke Zalman'en til spilling. Bestiller eget KOSS headsett m/mikrofon som jeg kan bruke til "enkle" spill (CS, andre non 4.1/5.1 spill) og musikkspilling.

Lenke til kommentar
Selv skal jeg utelukkende bruke Zalman'en til spilling. Bestiller eget KOSS headsett m/mikrofon som jeg kan bruke til "enkle" spill (CS, andre non 4.1/5.1 spill) og musikkspilling.

OK, ja jeg har et KOSS headset/mic fra før og det er jeg i grunn kjempe fornøyd med. Har også surround fra før, men da via høytalere. Bestilte forøvrig en mic fra Zalman som hører til Zalman Surround headsettet. Håper det funker greit.

 

Bestilte samtidig Zalman USB-5.1-lydkort som er til headsettet. Håper det låter bedre enn det onboard trashet jeg har nå.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Why is the subwoofer sound inaudible when testing the 5.1 ch. sound on PCs?

The subwoofer sound is not audible independently from 1 or 2 speaker units when testing the 5.1 ch. sound on PCs. This is why the specific speaker unit featuring subwoofer is not incorporated within the headphones, but the headphones realizes such a feature structurally as explained in C-1.

 

 

About Real 6 Channel

Zalman's ZM-RS6F headphones is a real 5-channel headphones incorporating a total of 6 speaker units, 2 each for Front, Rear, Center channels respectively. The subwoofer feature corresponding to the '.1' in '5.1 Channel' as the bass sound of 5.1 Channel is not physically functional through the speaker unit of our headphones. However, Zalman has made it possible to disperse the sound to all channels each in order to generate bass sound.

 

Så headsettet har ikke .1 men emulerer(?) lyden. Står ikke hvordan... :)

Lenke til kommentar
Thank you for using Zalman's ZM-RS6F surround sound headphones. The subwoofer channel or the ".1" of "5.1" has been excluded from the headphones because it is unrealistic for a 40mm diaphragm to sound or feel anything like a real subwoofer. The following is the arrangement of electrical connections of the Center plug.

Tip(end) = Center

Ring(middle) = Blank

Sleeve(plug side end) = Ground

Best regards,

Zalman Tech

 

OK, så da er det 5.0 da, og ikke 5.1. Greit nok, siden det er urealistisk å få til sub i et headset. Rart de selger det som 5.1 når det strengt tatt er 5.0. Det kjipe med det kjipe lydkort mitt, er at jeg kun får satt det i 4 eller 5.1.

 

Er det noen som har test USB-lydkortet til Zalman som hører til headsettet? Jeg får det iløpet av et par dager uansett da men...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen tilbakemeldinger på hvor bra det funker med ZM-RSA eller ZR-RSSC ?

 

Jeg har også dette Zalman headsettet og har koblet det direkte til det integrerte lydkortet på PC'en. Bassen er helt fraværende (ok, kanskje litt bass, men ikke mye). Vurderer å kjøpe meg en ZM-RSA, men skulle gjerne hørt fra noen som har tilsvarende oppsett om det er noe vits. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...