Gå til innhold

Hjelp! Svart hvit på TV`n..

Dimitri

Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI 9600 pro grafikkkort og har nettopp prøvd å koble pC til TV for å se film på, men så blir det bare svart hvit.. Tipper det er en innstilling eller noe, men jeg finner det ikke! En kamerat av meg hadde samme problemet, han løste det ved å bruke en videokabel fra PC`n sin istedet for s-vhs kaabel. S-vhs er det eneste jeg har mulighet til å bruke på min bærbare..

NOEN SOM KAN HJELPE? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser dette punktet i denne guiden. (S-Video tilkobling via SCART overgang. ) så har du løsning på problemet:

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_...p#scartovergang

PS: Det heter S-Video kabel og S-video signal. S-VHS er en videospiller og jeg tviler du er utgang for videokassetter på skjermkortet ditt. (jada du er ikke den eneste som bruker S-VHS, men det gjør det ikke bedre av den grunn)

Endret av overLoad
Lenke til kommentar

Okei.. Får prøve og se..

Har s-video kabelen i en scartadapter og inn i TV, forholdsvis ny TV (widescreen), men skal dra hjem og prøve di tipsene jeg har fått her..

Tror kanskje at det kan være pga. at den ene (av to) scartingangen på TV`n som s-videokabelen går inn i ikke støtter s-vhs (ble det riktig?)

Endret av Dimitri
Lenke til kommentar
Okei.. Får prøve og se..

Har s-video kabelen i en scartadapter og inn i TV, forholdsvis ny TV (widescreen), men skal dra hjem og prøve di tipsene jeg har fått her..

Tror kanskje at det kan være pga. at den ene (av to) scartingangen på TV`n som s-videokabelen går inn i ikke støtter s-vhs (ble det riktig?)

Det kan godt være.

På fjernkontrollen din har du sannsynligvis en slags input-knapp (rute med pil inn i), forsøk å trykke på denne gjentatte ganger og se om noen av valgene gir deg farger.

S-video!

MVH Audun

Lenke til kommentar

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

Lenke til kommentar
PS: Det heter S-Video kabel og S-video signal. S-VHS er en videospiller og jeg tviler du er utgang for videokassetter på skjermkortet ditt.  (jada du er ikke den eneste som bruker S-VHS, men det gjør det ikke bedre av den grunn)
Dette har da vært ganske heftig diskutert tidligere, senest her. S-VHS er et videosystem, men s-videokabel og S-VHS-kabel er to navn på samme ting.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...