spetter Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hmm, Når jeg måler hastigheten blant annet med TPTest programmet, så får jeg aldri den OPP hastigheten jeg skal ha (verken UDP eller TCP opp hastigheten blir 256 som den skal være etter noen TPTEST forsøk) Nedhastigheten blir målt til 2mbit som skal være Har telenor, online ADSL 2mbit inn /256kbit ut .. Men, inn i System Status i Router står det: Sier bare ADSL statusen, Mode: G.DMT State: SHOWTIME UP SPEED: 256000 <--- Down Speed: 2464000 <--- SNR Margin: 17.0 Loop Att: 23.5 Siden det står i router at Up speed og down speed forholdvis er: 256000 og 2464000 .. Hva kan jeg tolke det som da, siden jeg ikke får korrekt hastighet målt opp ? Har telenor gjort slik at de kompanserer for kontrollpakkene i down hastighet ?, men ikke kompansert i opphastighet (derfor jeg ikke får målt 256 som jeg har abonert på ? ) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har telenor gjort slik at de kompanserer for kontrollpakkene i down hastighet ?,men ikke kompansert i opphastighet (derfor jeg ikke får målt 256 som jeg har abonert på ? ) Ja, så enkelt er det. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 (endret) opp hastigeten ser ut til å være littegrann dårligere enn 256 som skal være, måler denne hastigheten til 215kbit Da måler jeg UDP hastighet som ikke tar hensyn til disse kontroll pakkene og ikke TCP med kontrollpakkene) Hvis det skal være korrekt at de ikke kompanserer for overhead/kontrollpakene i opphastighet, så bør jo UDP hastigheten være 256kbit, slik at tcp blir 256kbit minus litt overhead Da stemmer dette ikke når udp hastigheten blir målt til 215kbit med TPtest programmet Edit: nedstrøm blir målt korrekt 2mbit iallefall, men siden oppstrøm udp hastighet bare viser 215kbit så struper oppstrømhastigheten nedstrøm fortere ved lavere hastighet ? Edit2: det at router viser 256 på oppstrøm, så er det jo registrert i sentral 256.. Kan være noe med linjelengda ? det skal jo telenor networks ha sjekka, og da burde dem ha kompansert noe for at kunden skal få det kunden har betalt for, hvis det er linjelengda som er problemmet (3.8km) Bare å korrigere meg Endret 4. august 2004 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå