arnizzz Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hei første gangen jeg prøver med overklokking. Fant nettopp ut at det bare var å gjøre det fra bios:P. Slik var det ikke da jeg var ung .. CPUen min er en AMD 64 3000+ som kjørte ved 2,0ghz. Jeg klokket den til 2,1GHz bare for å teste liksom. uansett, nå til spørsmålet mitt: Hva skal jeg gjøre med volten? Skal jeg bare la den være slik som den er nå (1,5)? Eller skal jeg sette den på [Auto]? Har forresten et Asus K8V SE DELUXE hovedkort hvis interessant. Hvor mye tror dere jeg kan presse CPUen. Er 40 grader akkurat nå. Bruker å synke rundt 5 grader når det ikke er så sinnsykt varmt i rommet. (Gigabyte 3d Cooler) Hilsen, amatør. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg tror du kan sette den på auto, men hvis maskina ikke starter etter at du øket FSB'en kan det være at du må gi den mer volt... Du er heldig som har så lav varme på din CPU... Min er litt ødelagt så den ligger på 80grader Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Hvor mye står FSBen på? Nå står FSBen på 220. Multiplikatoren er 10. PRøver jeg høyere FSB klikker hele driten.. Lenke til kommentar
Portalol Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) 220x10 = 2200 ikke 2100 ?? hmmm dra den opp til min da på 2.4 (standardklokken) Endret 5. august 2004 av AmmO Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 220x10 = 2200 ikke 2100 ?? hmmm dra den opp til min da på 2.4 (standardklokken) Fullt klar over at 220*10 = 2200.. Derfor jeg skrev i forrige post NÅ er den på 220. Men uansett, når jeg prøver høyere FSB så blir den ustabil. Skal jeg øke volten med 0.2 da eller? Er litt redd for at hele driten blir ødelagt... Lenke til kommentar
Portalol Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 hmm :/ hvis den fortsatt er kald når du øker volten kan det vel umulig skade med så lite... noen som vet hvorfor standardvolten på min prosessor er mellom 2.9 og 3.1 eller ? virker liksom litt høyt Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Fullt klar over at 220*10 = 2200.. Derfor jeg skrev i forrige post NÅ er den på 220. Men uansett, når jeg prøver høyere FSB så blir den ustabil. Skal jeg øke volten med 0.2 da eller? Er litt redd for at hele driten blir ødelagt... Du kan godt justere opp volten ett hakk, så lenge CPU ikke blir alt for varm ved "load". Er bare å prøve seg frem, men pass godt på tempraturen. Kan og hende at det er minnet som stopper deg. Hva med å prøve å sette litt høyere timings på minnet eller øke volten til minnet. Kan hende at du klarer å klokke mer uten å juster opp volten til CPU. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Fullt klar over at 220*10 = 2200.. Derfor jeg skrev i forrige post NÅ er den på 220. Men uansett, når jeg prøver høyere FSB så blir den ustabil. Skal jeg øke volten med 0.2 da eller? Er litt redd for at hele driten blir ødelagt... Du kan godt justere opp volten ett hakk, så lenge CPU ikke blir alt for varm ved "load". Er bare å prøve seg frem, men pass godt på tempraturen. Kan og hende at det er minnet som stopper deg. Hva med å prøve å sette litt høyere timings på minnet eller øke volten til minnet. Kan hende at du klarer å klokke mer uten å juster opp volten til CPU. Jeg har dessverre null peiling, spesielt ikke på ram. Jeg har 2 slike briker: http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=512DDRSAM400 Men hva er ram timings og hvordan finner jeg mine optimale "timings"? Helst uten å ødelegge hele greia... Fint om noen gidder å forklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå