Gå til innhold

Amd 64 3000+ overklokking: volt?

Anbefalte innlegg

Hei første gangen jeg prøver med overklokking. Fant nettopp ut at det bare var å gjøre det fra bios:P. Slik var det ikke da jeg var ung :p ..

CPUen min er en AMD 64 3000+ som kjørte ved 2,0ghz. Jeg klokket den til 2,1GHz bare for å teste liksom. uansett, nå til spørsmålet mitt: Hva skal jeg gjøre med volten? Skal jeg bare la den være slik som den er nå (1,5)? Eller skal jeg sette den på [Auto]? Har forresten et Asus K8V SE DELUXE hovedkort hvis interessant.

Hvor mye tror dere jeg kan presse CPUen. Er 40 grader akkurat nå. Bruker å synke rundt 5 grader når det ikke er så sinnsykt varmt i rommet. (Gigabyte 3d Cooler)

Hilsen,

amatør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
220x10 = 2200 ikke 2100 ?? hmmm

dra den opp til min da på 2.4 (standardklokken) :p

Fullt klar over at 220*10 = 2200.. Derfor jeg skrev i forrige post NÅ er den på 220. Men uansett, når jeg prøver høyere FSB så blir den ustabil. Skal jeg øke volten med 0.2 da eller? Er litt redd for at hele driten blir ødelagt... :blush:

Lenke til kommentar
Fullt klar over at 220*10 = 2200.. Derfor jeg skrev i forrige post NÅ er den på 220. Men uansett, når jeg prøver høyere FSB så blir den ustabil. Skal jeg øke volten med 0.2 da eller? Er litt redd for at hele driten blir ødelagt... :blush:

Du kan godt justere opp volten ett hakk, så lenge CPU ikke blir alt for varm ved "load". Er bare å prøve seg frem, men pass godt på tempraturen.

Kan og hende at det er minnet som stopper deg. Hva med å prøve å sette litt høyere timings på minnet eller øke volten til minnet. Kan hende at du klarer å klokke mer uten å juster opp volten til CPU.

Lenke til kommentar
Fullt klar over at 220*10 = 2200..  Derfor jeg skrev i forrige post NÅ er den på 220. Men uansett, når jeg prøver høyere FSB så blir den ustabil. Skal jeg øke volten med 0.2 da eller? Er litt redd for at hele driten blir ødelagt...  :blush:

Du kan godt justere opp volten ett hakk, så lenge CPU ikke blir alt for varm ved "load". Er bare å prøve seg frem, men pass godt på tempraturen.

Kan og hende at det er minnet som stopper deg. Hva med å prøve å sette litt høyere timings på minnet eller øke volten til minnet. Kan hende at du klarer å klokke mer uten å juster opp volten til CPU.

Jeg har dessverre null peiling, spesielt ikke på ram. Jeg har 2 slike briker: http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=512DDRSAM400

Men hva er ram timings og hvordan finner jeg mine optimale "timings"? Helst uten å ødelegge hele greia... :blush:

Fint om noen gidder å forklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...