Gå til innhold

Får ikke starta min Dell I8600

Anbefalte innlegg

Min bærbare maskin vil ikke starte.

Det er to forskjellige ting som skjer:

nr. 1:

Starter maskina og "power on"-lyset på maskina lyser, så det går strøm igjennom, og jeg hører at en vifte (tipper cpu vifta, eller noe fra hdd) starter. Så skjer det ikke mer! Den kommer ikke til POST en gang! Den bare stopper der liksom. Det eneste liv som jeg ser er at "power on" lyset på maskina lyser, og at jeg hører en vifte lyd. Så må jeg trykke på "power on" knappen for å slå maskina av.

nr. 2:

Starter maskina og alle de tre lysene (caps lock, num lock og scroll lock) lyser konstant, og "power on" lyset lyser. Disse fire knappene lyser i ca. 10 sec, før maskina slår seg av automatisk. Ingen lyd er å høre.

Hva kan være årsaken til dette? Maskina er bare 3-4 måneder gammel.

Problemene begynte i det smått for en drøy måned siden, da jeg skulle starte maskinen og et av de overnevnte problemene intraff. Da maskinen slo seg av eller jeg slår den av, så slo jeg den bare på på nytt igjen. Da fungerte den helt fint. Men så skjedde det oftere og oftere at den ikke ville starte på første forsøk.

I dag har den ikke villet starte i det hele tatt. (Har prøvd mange ganger!)

Hva kan feilen være, og hvordan burde jeg evt. gå fram når jeg ringer Dell support? Jeg mener jeg har 1 år av den "superduper" servicen fra Dell.

Trenger hjelp fort, da jeg er rimelig avhengig av pc'en min :)

På forhånd takk :)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ganske enkelt..

Send in maskinen NÅ!

er ingen vits i å gå og fundere og kludre med noe som ikke fungerer som det skal når man har garantier i hytt og gevær..

Ring Dell, be om å få snakke med support og fortell dem at maskinen ikke fungerer, forklar dem det du har sagt her i posten og jeg tipper dem er ganske raske på å hjelpe deg med maskinen. du må mest sannsynlig sende inn maskinen til Dell, om den ettårs ekstraservicen du har sier at du har ha en låne/bytte pc mens din er på reperasjon det vet jeg ikke, men det er innenfor rimlighetens grenser vil jeg si :)

men uansett, det der er en garantisak og uansett hvordan man vrir og vender på det så skal Dell enten reparere maskinen eller erstatte den i en ny.

Lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Har du tatt kontakt med Dell? Det kan være mange grunner til at skjermen din er svart, fra noe så enkelt som dårlig kontakt til bakgrunnslyset, til svidd cpu pga. sviktende kjøleløsning. Dell support har svarene....haha

Si fra hvordan det går da!

Lenke til kommentar

Det virker nesten som om cpu har detti ut eller noe :s vet det høres helt sprøtt ut men det er liksom ikke liv i maskina... :s bare ei vifte som går en gang i blandt når jeg har skrudd den på... Har prøvd å starte uten hdd og uten ram; ingen ting funker fordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...