Gå til innhold

Farlige aa starte pc uten hdd tilkoblet?

Anbefalte innlegg

Min baerbare maskin vil ikke starte lenger. (?) Den viser liksom ingen ting, saa da lurer jeg paa om det er noe med hdd. Er det farlig\skadelig aa starte en maskin som ikke er tilkoblet hdd? Kan man komme inn i BIOS aa saanne ting da?

(Og for at denne posten skal passe inn her: er det farlig for cpu eller noe annet hw aa starte uten hdd?)

Paa forhaand takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min baerbare maskin vil ikke starte lenger. (?) Den viser liksom ingen ting, saa da lurer jeg paa om det er noe med hdd. Er det farlig\skadelig aa starte en maskin som ikke er tilkoblet hdd? Kan man komme inn i BIOS aa saanne ting da?

(Og for at denne posten skal passe inn her: er det farlig for cpu eller noe annet hw aa starte uten hdd?)

Paa forhaand takk :)

nei

Lenke til kommentar

Nei men problemet er at jeg kjøpte pc'en i norge, og nå bor jeg i usa. Så da må jeg overflytte kontrakten først, og det kan ta en liten stund. Derfor ville jeg gjerne prøve å feilsøke selv. Evt se om jeg kan fikse selv. Det virker nesten som om cpu har detti ut eller noe :s vet det høres helt sprøtt ut men det er liksom ikke liv i maskina... :s bare ei vifte som går en gang i blandt når jeg har skrudd den på... Har prøvd å starte uten hdd og uten ram; ingen ting funker fordet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme symptomene på min bærbar. Problemet her var at hovedkortet er todelt og at pluggen mellom disse to delene hadde løsnet. Årsaken var nok at plastramma er så myk at PC'n lar seg bøye litt frem og tilbake. Til slutt datt pluggen helt ut og det var ingen kontakt mellom batteri-delen og den delen en CPU og ram.

Jeg har også opplevd at CPU-kjøleren på en bærbar har løsnet. PC'n funket kun i noen sekunder hver gang før den ble skrudd av. Etter å ha loddet (!) kjøleren på plass så funket det utmerket.

Får du ladelyset og power-lyset til å fungere? Får du bakgrunnslyset på skjermen til å fungere når du prøver å starte? Har prøvd å kjøre med kun laderen tilkoblet PC'n og batteriet ute? Og omvendt?

Lenke til kommentar

Dell er jo et internasjonalt selskap med USA som hovedsete da .

Ville være rart om ikke de kunne hjelpe deg der selv om den er kjøpt i Norge.

Å bryte garantien med å åpne den selv og feilsøke synes jeg er lite nødvendig .

Leverte forresten inn et seiko armbåndur hos en forhandler da jeg var utlands engang (seiko har også slik world wide guaranty) . Trekkeren/kronen ble byttet gratis mens jeg ventet .

...

Lenke til kommentar

Kan de ikke hjelpe deg straks da , og ta det kontraktsmessige underveis eller etterpå . Bare at de sørger for at prosessen er startet først liksom , samtidig som at de ser på maskinen.

Kan vel ikke være sååå firkantet .

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...