Anterialis Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Min baerbare maskin vil ikke starte lenger. (?) Den viser liksom ingen ting, saa da lurer jeg paa om det er noe med hdd. Er det farlig\skadelig aa starte en maskin som ikke er tilkoblet hdd? Kan man komme inn i BIOS aa saanne ting da? (Og for at denne posten skal passe inn her: er det farlig for cpu eller noe annet hw aa starte uten hdd?) Paa forhaand takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Nei det er ikke farlig å starte pc uten HD . Og man skal komme inn i bios selv om pc'n ikke finner harddisk(er) . Derimot er det ikke bra å kople til/fra HD eller kabling med pc'n på . ... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Min baerbare maskin vil ikke starte lenger. (?) Den viser liksom ingen ting, saa da lurer jeg paa om det er noe med hdd. Er det farlig\skadelig aa starte en maskin som ikke er tilkoblet hdd? Kan man komme inn i BIOS aa saanne ting da?(Og for at denne posten skal passe inn her: er det farlig for cpu eller noe annet hw aa starte uten hdd?) Paa forhaand takk nei Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Takk Sliter med et problem skjoenner dere. Se her Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ikke vits i å begynne å kludre når du har garanti, nei Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Nei men problemet er at jeg kjøpte pc'en i norge, og nå bor jeg i usa. Så da må jeg overflytte kontrakten først, og det kan ta en liten stund. Derfor ville jeg gjerne prøve å feilsøke selv. Evt se om jeg kan fikse selv. Det virker nesten som om cpu har detti ut eller noe :s vet det høres helt sprøtt ut men det er liksom ikke liv i maskina... :s bare ei vifte som går en gang i blandt når jeg har skrudd den på... Har prøvd å starte uten hdd og uten ram; ingen ting funker fordet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har hatt samme symptomene på min bærbar. Problemet her var at hovedkortet er todelt og at pluggen mellom disse to delene hadde løsnet. Årsaken var nok at plastramma er så myk at PC'n lar seg bøye litt frem og tilbake. Til slutt datt pluggen helt ut og det var ingen kontakt mellom batteri-delen og den delen en CPU og ram. Jeg har også opplevd at CPU-kjøleren på en bærbar har løsnet. PC'n funket kun i noen sekunder hver gang før den ble skrudd av. Etter å ha loddet (!) kjøleren på plass så funket det utmerket. Får du ladelyset og power-lyset til å fungere? Får du bakgrunnslyset på skjermen til å fungere når du prøver å starte? Har prøvd å kjøre med kun laderen tilkoblet PC'n og batteriet ute? Og omvendt? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Det virker som vi har samme symptomer ja! Ladelyset og powerlyset fungerer som de skal. skjermen er helt død, og ingen bakrunnslys er å se. Har prøvd å starte den med og uten hdd, med og uten batteri, og med og uten strøm tilkoblet. Har starta ny tråd hvor topic er "får ikke starta min Dell I8600" Videre hjelp ol. ang. det, taes der Takk for all hjelp så langt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Dell er jo et internasjonalt selskap med USA som hovedsete da . Ville være rart om ikke de kunne hjelpe deg der selv om den er kjøpt i Norge. Å bryte garantien med å åpne den selv og feilsøke synes jeg er lite nødvendig . Leverte forresten inn et seiko armbåndur hos en forhandler da jeg var utlands engang (seiko har også slik world wide guaranty) . Trekkeren/kronen ble byttet gratis mens jeg ventet . ... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Ja vet :s men må overføre kontrakten som ble skrevet i norge visstnok. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Kan de ikke hjelpe deg straks da , og ta det kontraktsmessige underveis eller etterpå . Bare at de sørger for at prosessen er startet først liksom , samtidig som at de ser på maskinen. Kan vel ikke være sååå firkantet . ... Endret 5. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 .Derimot er det ikke bra å kople til/fra HD eller kabling med pc'n på . ... Har kortslutta 2 harddisker på den måten jeg Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Hehe ikke lurt med andre ord Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå