Gå til innhold

Dette passer vell dårlig inn på dette forumet, men.. snøscoo

Enigma^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mai/juni?? er du genial eller!? Jeg hadde snøfri hage i starten av April, så det er sagt.. jesus! dessuten er det ikke en JÆVLA same som har vært inne på dette forumet, det kan jeg vedde på. for faaaaaaeeen, scooter er ikke bare for samer og harry'e jævler, det er også for vanlige folk som ikke vil sitte inne i leiligheta sin i oslo døgnet rundt og file negler og mobbe de som faktisk har kjørt scooter? noe så unaturlig, harry og "samisk".. det må jeg si altså.. vet du hva? jeg har ikke sett EN JÆVLA same på scooter, ikke på TV engang, men jeg har sett rundt 100 forskjellige folk på snøscooter, som er så jævlig langt fra å være samer. forstår du dette C.Alshus? Dere andre idioter også, som tror scooter = samer.. hrmf

Lenke til kommentar

120 000 for en scooter? Da får du en ganske heftig motorsykkel... i allefall et par år gammel. DET går unna... Litt lettere å brife på Aker brygge om sommeren og da. :smile:

Har faktisk aldri prøvd snø-scooter, så jeg skal være forsiktig med å utale meg om det, men det virker veldig morsomt. Prøvde foresten den råeste Yamaha vann-scooteren i hellas, og så mye morro opplever man skjelden. Kjørte sammen med 4 kamerater, alle med hver sin, og en av de ble så selvsikker etter 4 dagers kjøring at han kjørte ut til en frakt-båt og hoppet i bølgene etter den... Kosten han nesten livet, og han som eide scooterene var heller ikke særlig blid. Men morro var det.. kan tenke meg det er noe av den samme feelingen med snø-scooter. Synd at regelverket i Norge er så stramt.

Lenke til kommentar

zuperMensch og JohnnyKnoxwille, dere har begge rett i det dere sier.. untatt at zuperMensch tar en liten spøk på slutten om at jeg er en same, eller enda verre, han mener det :lol:

Uansett, johnny.. snøscooter tar ENDA mer av, jeg har faktisk ikke prøvd vannscooter men :grin:

Prøv snøscooter så fort som mulig :smile:

*skolen*

Lenke til kommentar

Jeg digger alt som går fort jeg. Men jeg vil påpeke en ting. På Scoooooteren :wink: så er alt terrenget rundt deg statisk, mens i en Båt! er nesten alt rundt deg dynamisk.

Og det med adrenalinet. Det er jo nesten samme **** hvordan man får kicket, så lenge man får det.

noen får det jo av å teste peltierkjøling 1.ste gang??

Jeg foretrekker båter jeg. Mer comfort, og det kan gå j***** hardt for seg, dersom du har en liten flis med AlTfOr stor motor... :grin::D:D:D

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 13:14, Stratos skrev:

Jeg digger alt som går fort jeg. Men jeg vil påpeke en ting. På Scoooooteren :wink: så er alt terrenget rundt deg statisk, mens i en
Båt!
er nesten alt rundt deg dynamisk.

Joda, alt står stille når du kjører scooter, bortsett fra scooteren... :grin:

Og på sjøen rører det seg litt, men det er lite med fjell (må være isfjell :lol:) bakker, og busker.

Men jeg innrømmer gjerne at båt kan være morsomt nok hvis det er litt sjø, og farten er høy. Jeg har mange ganger kommet på land, søkkvåt...

Men jeg liker nå scooter best da. Man for enorme utfordringer og andrenalinkick. Og det er bare fantasien som setter grenser på hvor du kan kjøre. Og med dagens maskiner, så er det han som sitter på som sier nok, og ikke scooteren.

Tindebestigning er en av mine favoritter. Finn et fjell som er stupbratt. Gi full pinne og kjør så langt opp, at du nesten står stille, før man kaster maskinen rundt og suser ned i samme farten...

Galskap... :lol:

Lenke til kommentar

HEEEEY!! ingen av dere som tilfeldigvis har en eller annen snøscootervideo på PC-en? I allefall, si meg hvor du lastet den ned eller kanskje send meg den? :grin:

Jeg har alle slednecks videoene, så de trenger jeg ikke, og det hadde vært greit om videon var på noen minutter :smile:

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
Her i Oslo var det 18 varmegrader på onsdag!

Mens dere snøscooterfolk(samer) vasser med snø opp til langt opp på låra i mai/juni. :lol: :lol: :lol:

Er du lam fra nakken og opp? Jeg kjører utrolig mye snøscooter på vinteren, og du kan banne på at jeg ikke er noen same!

Og for de som mener at snøscooter er lame, hvordan skule dere da kommet dere på en eventuell hytte uten vei?! Finnes faktisk folk som er avhengig av snøscooter, og nå per dags dato er reglene for snøscooterkjøring helt absurde!

Lenke til kommentar
Og for de som mener at snøscooter er lame, hvordan skule dere da kommet dere på en eventuell hytte uten vei?! Finnes faktisk folk som er avhengig av snøscooter, og nå per dags dato er reglene for snøscooterkjøring helt absurde!

Gå? Sykle? Ski? Løpe? Krype?

Er du virkelig avhengig av snøscooter for å komme deg på hytta om vinteren, så får du vel som oftest det?

Og da holder det ikke å bare være lat altså.

Forøvrig en usannsynlig gammel tråd du blåste liv i her, mer enn 7 år siden siste post jo :p

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

fikk bare så lyst til å blåse ut litt aggresjon. Men asså, om du først går på ski til hytta, skal du da gå med en slede på kanskje godt over 100 kg i løssnø? Jaja, god tur sier nå jeg. Og hvis det først er scooterspor der så velger jo hytteeieren selvfølgelig å gå i sporet? Så hva er negativt med snøscooter?

EDIT: Og forresten, mener du da at vi skal sykle uten vei? Over tuer/busker osv? LEs det jeg skriver, skrev klart og tydelig UTEN vei.

Endret av buvvije
Lenke til kommentar

Hehe, nå skrev jeg vel ikke at jeg mente scooter var fullstendig ubrukelig. Det er jo veldig kjekt å få tråkket opp litt spor i fjellet, det letter turen til hytta (om man nå først har ordna seg hytte uten vei, så får man heller ta den jobben mener nå jeg).

Så ja, jeg er for snøscooter, som en nytte- og bruksgjenstand der det er behov og fornuftig å bruke scooter.

Det vi ikke trenger derimot, er adrenalinjunkies som fyker rundt på fjellet og setter andres og eget liv i fare - i tillegg til miljøet.

Vil en kjøre idiot med bil eller sykkel, finnes det baner for slikt, en har ikke lov til å gjøre det hvor som helst. Hvorfor skulle det være et unntak for snøscooter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...