Gå til innhold

Dette passer vell dårlig inn på dette forumet, men.. snøscoo

Enigma^

Anbefalte innlegg

Jalla:

Du skjønner tydeligvis ingenting. Selv er jeg vegetarianer og har vært på mange fjellturer med bare hagle og fiskestang. Etter at jeg ble vegetarianer har jeg gitt **** i å skyte dyr. Synes det er mye kulere å kunne traske rundt i naturen _uten_ å måtte skyte alt som rører seg.

Dessuten har du ikke skjønt mye når du rakker ned på vegetarianisme, og samtidig snakker om forvalting av naturlige ressurser.

Tror de fleste her nå burde skjønne at scooterkjøring har jævlig lite med friluftsliv å gjøre. Dere snakker om at det er så sinnsykt kult å frese rundt osv.. Høres mer ut som en motorsport enn noe annet, og motorsport hører **** ikke hjemme i fjellheimen.

Det er faktisk ingenting som er verre enn å se scooterkjørere ta seg til rette på fjellet. Bensinstanken ligger lang vei, ikke en meter med urørt pudder og jeg trenger vel ikke å nevne bråket? Herregud, å påstå at en snøscooter hører hjemme på fjellet er som å påstå at motorsager er en naturlig del av regnskogen. Sikkert kult å sage ned trær uten mål og mening, men særlig naturlig er det ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi snakker om scooter så... Var på Svalbard nå nettopp...

Longyearbyen - Barentsburg - Longyearbyen (14mil) midt på natta med en kort beltet versting dings med skikkelige 1000metringer... Bekmørkt og 120-170km/t på slettene. Been there, done that!

Vel, hvis du trodde noe gav deg adrenalinkick, så tro om igjen inntil du har prøvd dette... Hvis du tror du har sittet på i en bil med skikkelig akselerasjon, så tro om igjen. Du har antageligvis sittet på i en bil, men dine tanker om skikkelig akselerasjon er ikke verdt fem flate øre!

scooter --> klem inn gassen og hold deg fast. Hold deg JÆVLIG GODT fast!

DrErling :smile:

Lenke til kommentar

DrErling: det er sånn vi vil ha det.. har i mange år hatt lyst på en orntli tur til Svalbard og kjøre scooter 24/7, og da mener jeg orntli scooter :grin: :grin:

Men til nå har jeg bare brukt Sverige turer til å roe ned behover for å dra til Svalbard.. må vell ta meg en tur en vakker dag, for herregud det ser pent ut :wink:

Ellers, dere som blander friluftsliv og vegeterianere inn i diskusjonen... greit nok :grin: Denne diskusjonen er allerede litt rar/upassende/teit så det gjør ikke noe :wink:

OG, som omtrent alle andre kjøretøyer, skal scooter i norge symbolisere et framkostmiddel. Jeg for min del syns det er helt ok, jeg kjører ikke såååå mye scooter når jeg er i Norge :razz:

pic021.jpg

Dette ligner ikke på noe "framkomstmiddel", men det gir jeg _faen_ i, artig er det :grin:

Lenke til kommentar

Mot snøscooter? Bare fordi dere syns det er harry? Det er jo nesten like teit som å ha en folkeaksjon mot harry gamle menn? Hvis dere ikke liker scooter, så i alle fall.. si hva som er galt med det! Og ikke si at det er harry eller noe som bare samer bruker, fordi ALLE jeg kjenner og har prate med (det gjelder dem på irc også), som har prøvd scooter, syns det er dritdigg. Og, mange som ikke har prøvd det har jævlig lyst å prøve det skal jeg si dere :grin:

DESSUTEN, det er flere positive innlegg en negative innlegg, dvs. at dere som ikke liker scooter er for øyeblikket i mindretall :lol:

Lenke til kommentar

Ah, jeg/familien vår er hvertfall heldig eier av både scooter og 6hjuling og moped og sånne saker..:wink:

Har en Lynx RAVE 670 m bigpipe, og en BIG BOSS 500cc 6hjuling..(ah, sku ønske vi hadde vinsj..blir så ***** skitten når man kjører seg fast..:razz:)

moped har jeg sjøl;).. skoy!

(for ikke å nevne verdens beste; yamaha BR 250..(scooter)) =D

forholdene for sånnt i kvænangen er BEST=D

Lenke til kommentar

C Alshus, hvem bryr seg om måten han skriver på? Har du noe imot samer kanskje? Det er jo helt tydelig at samer har snø-scooter fordi de bor uti snøen hele tia, jeg kan jo feks kalle deg en Harry liten råner med scooter/moped ? Noe som jeg ikke burde fordi det er usant, ingen av dem er harry, men stfu, Samer/snø-scooter skal ikke slåes ned på, og han bor sikkert ikke borti saltfjella. SÅ STFU!!! ikke no mer å snakke om.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si meg enig med Enigma!

Snøscooter er kjempe skøy, og det er slett ikke bare samer som kjører dem..

Faren min har en ikke så alt for kraftig en men jeg har nådd toppfarten og det var i mellom 100 og 110.

Og jeg kan i alle fall si at 100 på en scooter går MYE fortere enn 100 på en bil..:razz:

Jeg kjenner en kompis som har en kraftig scooter og han får 200 km/t akkurat. Og det er FART som det holder i alle fall. Og da må man ha ei STOR slette for å kunne kjøre så fort!

Lenke til kommentar

Antifa:

Det kan stemme at det en form for motorsport, men da synes jeg det må være en form for konkuranse. Det er det ikke!

Når jeg kjører på fjellet, så stopper jeg motoren, og legger meg med hodet på styret og slapper av en liten stund. Så kjører jeg litt idiot, og en ny pause. :grin:

Mitt inntrykk av scooterfolket, er veldig positivt. Avbalanserte, hyggelige og nedstressete folk.

Og i tillegg så kan vi prate uten og pese :wink:

Lukt og støyproblem som du prater om, er så jævlig oppskrytt som du kan få det. Hvor i alle dager er det du går? Mitt på scooterløypa? :lol:

En snøscooter støyer trossalt ikke mere en bil i 80 km/t på tørr asfalt.

Og spor i snøen lager alle som beveger seg i den. De forsvinner over natta hvis det er litt vind i lufta.

Tåpelig argument egentlig.

Min konklusjon er at snøscooter hører akkurat like mye til i norsk natur som båter gjør på sjøen.

Lenke til kommentar

dette er skikkelig seriøst. en hel haug med bedrevitere som liksom skal være så fryktelig miljøbeviste.

Jeg går ut fra att ingen av disse tullingene handler noen form for varer med plastinnpakning.

De har helt sikkert med seg en tøypose hver gang de går i butikken.

Er selv fra Alta i Finnmark og vil påstå att folk som er glad i fjellet tar vare på fjellet.

det finnes selvsagt tullinger her som andre steder,men jeg blir mektig irritert på folk som skal mene noe om allting uten å ha peiling på hva de snakker om.

Dette gjelder nesten alltid Oslofolk som tror de vet alt.

Trenger foresten ikke å være same for å like hverken snøscooter eller data.

Folk som aldri går ut, men bare sitter foran skjermen er særere ennn samer.

Lenke til kommentar

Helt totalt enig med Arctic :grin:

Og... scooter er ikke bare forurensing, støy, eklinger i skinnjakker med scooter logoer på og samer. Det er helt sinnsykt deilig følelse bare det å sitte på en scooter, og det er enda mange ganger bedre å kjøre. Scooter er helt 100% UTEN tvil det beste adrenalinkicket du kan få med noe som helst "kjøretøy". Det er også mange gang mer underholdene enn å sitte ved PC-en dagen lang :wink:

sådetså!

Lenke til kommentar

Scooter er vel kjekt for de som må vasse 9 måneder i snø og knapt nok har et veinett.

Jeg kjører sykkel selv, men føler ikke noe behov for å starte en egen tråd om hvor kjekt og "tøft" det er!

Ihvertfall ikke på hardware.no :roll:

Jeg trodde "siste ordet"-tråden var for slike innlegg...?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 22:55, zuperMensch skrev:

Scooter er vel kjekt for de som må vasse 9 måneder i snø og knapt nok har et veinett.

Jeg kjører sykkel selv, men føler ikke noe behov for å starte en egen tråd om hvor kjekt og "tøft" det er!

Ihvertfall ikke på hardware.no
:roll:
Jeg trodde "siste ordet"-tråden var for slike innlegg...?

Nuvel...du er ikke ut bare for og fyre nå?

I såfall så gidder jeg ikke henge meg opp i så mye av det du sier bortsett fra at du:

1. Driter deg ut grunnet din elendige kunnskap om norge, geografisk og meterologisk.

2. Ikke gidder og starte tråd om motorsykkel, fordi det er så mye mer kjedelig og kjøre. Og ikke kommer til og engasjere så mange. Dette til tross for at det er flere motorsykler i Norge en snøscootere...

Du er bare misunnelig du. Vi nordpå bruker motorsykkel om sommeren, og snøscooter om vinteren. Altså full pakke, noe som du aldri for muligheten til... ÆBÆ!

Slik er det! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-29 02:12, Arctic skrev:

Nuvel...du er ikke ut bare for og fyre nå?

- Jo, det var vel meningen...

Du er bare misunnelig du.

- Nei, ikke noe spesielt...

Dere får ha det kjekt 1. mai :smile: Her i Stavanger ser det ut til å bli drittvær, så jeg regner ikke med jeg vil kjøre i kortesjen i år...snufs...

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-04-29 14:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...