Radhoo Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Når windowsen settes i dvalemodus så trenger vel ikke den noe strøm, ikke sant? Det jeg lurer på er om det finnes en måte å få maskinen til å skru av usb-utstyret? Jeg har en maskin i bilen, og jeg vil helst ikke at den bruker noe strøm om natten. Er det i windows eller i bios jeg må gå for å sette det slik at alt skrur seg av, usv, keyboard osv osv. Isåfall hvor? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Dvalemodus skrur av ALT i pc'n utenom ram. Den krever da veldig lite strøm. Du stiller det i win. under(engelsk):Display Properties-->Screen Saver-->Power Hibernate-->Enable Hibernation. Endret 4. august 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Er vel en innstilling i bios (suspend to RAM eller noe?) som gjør sånn at alt slår seg av. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Man velger i BIOS , i et ACPI enablet system under power manage: S1 eller S3 for ACPI implementasjon , korresponderer med "Power on Suspend" (POS) og "Suspend to RAM" (STR) . Hibernate krever ikke strøm , da snapshot av system status skrives til en fil (hiberfil.sys) . Standby derimot må man ha strøm til rammen da snapshot lagres på system ram . Dvalemodus kan vel bety hvilken som helst type suspend egentlig . Beste for opplegg med windows i bil for å unngå å bruke strøm er vel å enable hibernate funksjonen . ... Endret 4. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Jeg har enablet hibernate og jeg har i biosen satt til s3, men likevel så lyser usb utstyret. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Tror det er litt missforståelser her. Dvalemodus = Legger alt som er i RAMmen over til harddisken, du kan trygt trekke ut strømledningen. Ventemodus = Alle instillinger blir lagt over til RAMmen, og RAMmen må holdes i live. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Er ofte noen jumpers på hovedkortet som enabler/disabler 5v standby til usb og ps2 . Ventemodus = standby , jaja slik er det når man har brukt engelsk windows siden 3.1 . ... Endret 4. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Hovedkortet det er snakk om er Via Epia-mII 1200mhz. Det ser ikke ut til at den har S4 valg innpå biosen og den har heller ingen jumpere som kan flyttes... Tror nok jeg jeg får kjøpe meg en bryter, så jeg jeg kutter strømmen helt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå