Arntfinn Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 når jeg bruker xfree86 4.02 eller.no (nyeste på mdk 8.2), så slår x seg av helt av seg selv.. ikke noe mønster. prøvde med 3.86 eller.no i stad, og det virker som det fungerer med denne. hva må jeg gjøre for at 4.02 skal funker normalt? når jeg starter linux mislykkes det også å starte eth0. ikke at det gjør så veldig mye, for inet'et funker greit (tror jeg.. har ikke prøvd etter at jeg la inn mdk på nytt i dag), men oppstarten tar så forferdelig mye lengere tid. 2 små spørsmål til, så gir jeg meg :wink: hvordan gjør jeg så vinduene i gnome maksimere seg når jeg dobbelklikker på titlebaren? finner det bare i kde. og hvordan velger jeg om jeg vil ha kde eller gnome når jeg starter x fra konsollen? takk, martin :wink: Lenke til kommentar
druid Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 :?: er det X 4.2.0 og 3.3.6 du mener, en annen ting funker X om du starter den selv, eller krasjer den uansett? [ Denne Melding var redigert av: druid på 2002-04-27 23:52 ] Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 ja, det er nok 4.2.0 og 3.3.6.. gikk litt i surr i går kveld.. den fungerer når jeg starter den selv. deg slukker etter en stund. x gikk av i går etter jeg hadde skrivd den første posten igjen. da hadde jeg 3.3.6, og det skjedde da jeg brukte scrolle hjulet på musa i shellet Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 altså, det var en XF 4.0.2 også da Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 hvilket skjermkort har du btw? jeg har gf2 selv, og jeg syns jeg kan huske at det stod noe i readme'en til driverne om at X krasjet. Så hvis du har et nvidia kort, så bør du lese i det. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 har et gf2 kort ja hehe men jeg har ikke fått brukt driverne. installerte dem i sta, men jeg finner ikke ut hva jeg skal endre i xf86config fila. bare xf86config-4. får prøve med 4.2.0 eller 4.0.2 eller hva det nå var og se om det funker med driverne. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 nei.. nå skrudde ikke x seg av, men hele maskina frøys.. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 nå ser det ut som om det funker. jeg hadde ikke restarte maskina i går etter at jeg hadde installert driverne hehe. men hva med eth0 som mislykkes ved oppstart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå