Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Sakset dette fra en annen post jeg skrev: I går krasjet P I maskinen vi har på jobb, og 6000 filmer samt 5500 kunder forsvant fra "databasen". Så fikk vi nytt system i dag; det lå fra før av 35000 kunder og sikkert dobbelt så mange filmer innpå, i tillegg til at softwaren bare gikk over øverste halvdel av skjermen, mens nederste halvdel var svart (!). Dette "programmet" kostet mangfoldige tusen, men nå har jeg tatt affære og sagt at vi må få et bedre system. Så; det jeg egentlig lurer på er om det finnes folk her inne som er habile nok til å skrive et slikt program til oss, eller om de eventuelt har noe liggende som de har solgt til andre lignende bedrifter? Det skal ikke være noe annet enn at det skal lagre kundenumre og filmnumre, se hvilke filmer som er utlånt osv. Jeg tror sjefen min har feil kontakter og det er derfor vi sitter på et slikt ræva software. Hvor kan jeg få tak i et nytt? Det er selvfølgelig penger med i tankegangen. Noen som er interessert, eventuelt kjenner til et ferdig program? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg er interessert Hvis noen fler er interessert kunne vi kansje ha laget et team, og fiksa det sammen. Noen som er med på det? Kunne kansje ha gjort det alene, men da ville jeg ikke tatt penger for det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Er ganske omfattende greier dette her. Må være dønn stabilt, ha null hull og være avansert nok til de funksjonene vi trenger. Kan lage en liten liste: Registrere og behandle nye og gamle kunder Registrere og behandle nye filmer Være kompatibel med skriver slik at vi får de utskriftene vi trenger til leietakerne Kunne se hvor mange filmer hver kunde har lånt/låner Kunne se hvor mange filmer som er i utlån og være i stand til å vise dette i en printbar liste Stabilt Vi snakker om en kjede videobutikker her, men det er vel egentlig bare min butikk som sliter skikkelig med software. Om det blir noe utav dette, vil det nok brukes i alle butikkene. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tror neppe det trengs ett helt "Team" får å lage ett program. er nok noen her som er uber i Visual Basic (aadnk!) .. Tror han kan fixxe det aleine Men Team? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ser helst at èn person står bak. Lettere for oss å samarbeide med ham/henne da. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ser helst at èn person står bak. Lettere for oss å samarbeide med ham/henne da. Mm okey .. Kan sikkert gjøre et forsøk, men jeg trenger litt hjelp. Etter jeg formaterte har jeg ikke access, så en må oprette database-filen for meg. Kan noen gjøre det? Den må se slik ut: Database.mdb - Filmer Filmnummer Filmnavn Kunde som leier film - Kunder Kundenummer Kundenavn Kundeadresse Kundetlf Filmer denne kunden leier Hvor filmer og kunder er to recordset's .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Nevner også at distributør, filmpris osv. må være med. Klokke og dato implantert i software er en selvfølge (?). Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Nevner også at distributør, filmpris osv. må være med. Klokke og dato implantert i software er en selvfølge (?). Altså en hel del? Har du access og msn? Så kunne vi snakka litt om det. Edit: Virker som du har lagt deg for kvelden, så vi for snakke om det om et par dager. Skal på hytta i dag Edit: VB er instalert på latopen, så når jeg kommer hjem har jeg sikkert noe. Endret 4. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har satt sammen en database med dette oppsettet: - Filmer Filmnummer Filmnavn Filmpris Distributør LeidUt Kunde - Kunder Kundenummer Kundenavn Kundeadresse KundeTLF Filmer I tabellen Kunder kan man jo ganske enkelt adskille hver enkelt film kunden leier ut med kolon eller semikolon, slik at det ikke blir nødvendig med en ekstra tabell eller flere poster for en enkelt kunde. Funksjonene Split og Join er kan bli veldig nyttige for å gjøre nettopp dette. Jeg er enig i at denne oppgaven bør utføres av en person, men hvis det eventuelt skulle oppstå problemer, kan man jo lett skrike ut på dette forumet for å få hjelp. Så jeg vil ikke tro at det skulle by til noen større problemer med utviklingen av programmet. Database.zip Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hvilket program åpner jeg filen i Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Filen var ment for å hjelpe Jonas i programmeringen, så det er ikke et ferdig program. Du bruker Microsoft Access for å åpne selve innholdet, og WinZIP for å dekomprimere filen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg kommer sannsynligvis med en skisse og alle "linker" og funksjoner programmet skal ha. I tillegg har jeg en harddisk med det gamle programmet som jeg skal forsøke å laste opp i form av en zip. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er dette et prosjekt som haster, eller er det slik at du bare skal ha et skikkelig program en eller annen gang?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Okey .. Da har jeg kommet hjem fra hytta, og mens jeg var der har jeg laget en beta. Den har alle funksjoner som trengs (tror jeg) Legge til, og endre, medlemmer og filmer. Liste over filmer et medlem har leid (med dato) White, har du msn? Trenger ikke å innstalere hvis du ikke har .. Jeg kan ringe jeg Edit: Takk aadnk, men jeg da jeg var på hytta fikk jeg innstalert access Endret 6. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå