Gå til innhold

Bilde på tv fra

Anbefalte innlegg

Sitter her og forsøker å få bilde fra 2 laptopr over på en tv jeg har stående her.

Begge gir fra seg bilde. men ingen av den gir et bilde med farger. alt er i svart/hvitt.

Har tidligere hatt min stasjonære pc ( m/ gf4 ti4200 ) koblet til tvn og der med farger.

Når det gjelder ASUSn har den et integrer SIS skjermkort. ( jeg trengte den ikke til spilling så det gikk greit. ) Den er satt til å sende ut 50hz signaler og PAL til tvn men ikke no farger vises på tvn.

DULL ( dell ) laptopn er satt til å kjøre PAL B ( og det som virker som 50 hz ) kan sette den til PAL B / G / H. Men ingen av disse gir farger.

Jeg bruker en S-VHS til Composite kabel som fulgte med ASUSn. kan det hende at jeg trenger en S-VHS til S-VHS kabel? Eller trenger jeg noe annet?

Vennligst hjelp meg. ( skal forresten kjøpe ny TV så det er derfor jeg nå driver og tester det ut )

På forhånd takk. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått farger på den samme TVn før?

Problemet ser ut til å være at TVn din ikke støtter S-Video, og dermed vil du ikke klare å få farger på den. Dette gjelder uansett hva slags kontakt du gjør S-VHS'en til, composite eller scart.

Dette er ihvertfall min erfaring og det jeg er blitt fortalt.. men lykke til skal du ha!

Lenke til kommentar

Det er to muligheter:

1. Tv'en din støtter ikke svideo og du får derfor ikke farger.

2. Tv'en din støtter svideo, men du har ikke stilt den inn riktig. På en del tv'er må du selv velge hva som er koblet på. Om du setter det til svideo skal du få farge.

Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...