Mellet Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Nå er jeg ferdig med designet til hjemmesiden min. Nå mangler bare php programeringen. Okey. Det første jeg må gjøre er å be alle linkene åpnes i "main".. Da må jeg altså includere main.php i div id=main. Det har jeg fått vite.. Så, hvordan gjør jeg det //offtopic Støtter ikke www.start.no php?... //offtopic Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2548531 Bare si i fra om du ikke forstår det Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Jepz forstår nesten.. Men hvor skal være?.. I index.php eller?.. <?php If(isset($_GET['side'])) { $side = "sider/".$_GET['side'].".php"; if (is_file($side)) { @include($side); } else { echo '404, siden finns ikke. blah blah'; } } else { @include("./index.php"); } ?> Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Du kan godt legge det i index.php, imellom <div id="main"> Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Jepz Takk skal du ha Tror jeg skal klare resten selv nå Men viss jeg trenger noe mere hjelp skal jeg poste Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned IIS ?.. Har ikke min win xp pro cd her.. Har glemt d hos en kamerat! damn! Akkurat når jeg treng den.. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 IIS og PHP? Er det ikke heller IIS og ASP og Apache og PHP? Tror det er sånne pakker du kan laste ned med apache og php osv sammen, om du ikke har det. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 du kan kjøre php og IIS også, men du må kjøre CGI? versjonen noe som vel ikke er anbefalt... Tror nok at jeg hadde valgt Apache og php.. det er flere som kommer med php, mysql og apache som en pakke løsning. Har ikke none linker her nu, men vet at phpdev har en Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Funker bra med PHP på IIS. Bare å laste ned den vanlige pakken fra php.net så vidt jeg husker. www.xampp.com har en finfin pakke med Apache, php, mysql og diverse annet stash som selv bestemor kunne installert. Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 www.xampp.com har en finfin pakke med Apache, php, mysql og diverse annet stash som selv bestemor kunne installert. Anbefales på det varmeste! må du sende brev og bestille fra de? jeg fant ikke noe linker på linken din Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Noen som kan forklare hva Apache er å brukes till?... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Apache er en webserver på linje med IIS, bare at Apache er open source, og den mest brukte webservere av dem alle. Bruker den selv, og er veeeldig fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå