ADT Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) heisann, jeg har endelig bestemt meg for å lage et eget oppsett for vannkjøling. Jeg har en m-xp 2400+ og vil prøve å tyne den litt mer Kommentarer til, og erfaringer om disse komponentene ønskes: PUMPE Eheim 1048 CPU Swiftec MCW6000A GPU AC "twinplex" for ATI RADIATOR Airplex EVO 240 VIFTER Titan 120mm X2 (jeg demonterer nok temp styringen...) TANK tar gjerne i mot forslag... har hørt at en colaflaske gjør susen, men jeg er litt usikker... kanskje denne (er desverre ikke inne for øyeblikket) DIVERSE Nippel for pumpa (trykksiden) Nippel for pumpa (sugesiden) Kuriyama slange 3/8 ID 1/2 OD X4m AC Fluid korrosjonsbeskyttelse Zalman chipsetkjøler (har jo ingenting med vannkjølingen å gjøre da, men det er jo greit å ha) Kobber-ribber for gf. kortet X8 Slangeklemmer har jeg masse av så hvordan ser det ut? er det noe jeg mangler? Endret 3. august 2004 av ADT Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ser greit ut! Tror du trenger nipler til GPU-blokka. Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 (endret) jeg har et 9800pro edit: åssen nipler da? to sånne: nipler edit2: jeg har også planer om å kutte litt i toppen av kabinettet for å få raddisen til å passe, men det blir kanskje litt stygt uten en av de grillene som man får kjøpt, slik som denne til 185,- men stopper grillen litt av airflowen slik at jeg ikke får kjølt så bra? og kan de lage turbulenser som bråker? Endret 4. august 2004 av ADT Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Du bør sette føtter på kabinettet ditt, og montere radiatoren under kabinettet.. for å så få den til å blåse luften fra gulvet, og oppåver.. denne luften bør ikke gå inn i kabinettet mot komponenter osv da dette vil være oppvarmet luft... lureste å gjøre er å sette en "trakt" eller liknende over viftene og ut gjennom ett hull i siden, bak, eller fårran kabinettet (fantasien setter grenser). Dette fordi den kaldeste luften i rommet finne du på GULVET, hvorfor vil du da ta den allerede oppvarmede luften i kabinettet, for å så dra den gjennom radiatoren som skal sørge for att vannkjølinga di har kaldt nokk vann? Sett føtter på beistet, og finn på en lur løsning for att luften som kommer gjennom radiatoren ikke går inn i kabinettet, men heller ut av kabinettet før den treffer på noe komponenter Noe dårlig forklaring, men det blir gjærne sånn når man konsentrerer seg om flere ting sammtidig .. *spiser* Det er hvertfall mitt forslag.. slik jeg blir å gjøre det når jeg får nykabinettet mitt.. -mamazboy- Endret 5. august 2004 av mamazboy Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg har samme radiator, pumpe og vifte. Jeg syntes det funker kjempefint. Som tank har jeg en flaske (enkelt og billig) Endret 5. august 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) jeg har desverre kun et midi kabinett mamazboy, og ikke plass til raddisen i bunn, jeg har tenkt på det, så min raddis er i toppen. funker jo fett det også da Endret 6. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 joda, absolutt.. blir nokk bedre og stillere enn luftkjørling uansett -mamazboy- Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) En ting jeg ville gjort med det oppsettet, er å bytte ut cpublokka i ac cuplex pro. Fikk den blokka igår og er veldig fornøyd. Biostemp er 35-40c idle, mot 45-50 med waterchill blokka. Har følgende oppsett: eheim 1048 ac cuplex pro vanntanken til 200kr på microplex blackice pro 2 Anbefaler det oppsettet. edit: en ting jeg ikke likte med oppsettet er kraften på pumpa. Det tok 15 minutter før vannet gikk i omløp i systemet, pumpa slet hardt med å fylle det. Endret 6. august 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 En ting jeg ville gjort med det oppsettet, er å bytte ut cpublokka i ac cuplex pro. Fikk den blokka igår og er veldig fornøyd. Biostemp er 35-40c idle, mot 45-50 med waterchill blokka. Har følgende oppsett: eheim 1048 ac cuplex pro vanntanken til 200kr på microplex blackice pro 2 Anbefaler det oppsettet. edit: en ting jeg ikke likte med oppsettet er kraften på pumpa. Det tok 15 minutter før vannet gikk i omløp i systemet, pumpa slet hardt med å fylle det. Hmm, merkelig. Min eheim brukte maks 15 sek Jeg kjøler CPU, HD, NB og GPU. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Selvsagt tar det lang tid når det er masse luft i systemet! Du burde sette den ene slangen som skal kobles til tanken høyest, så tanken nest høyest. Når du nå fyller opp tanken vil systemet fylle seg selv, og minimalt med luft vil samle seg i systemet. Så lenge det er luft i systemet, vil pumpa kjøre helt elendig. Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 En ting jeg ville gjort med det oppsettet, er å bytte ut cpublokka i ac cuplex pro. skal ikkje swiftech 6000 blokka vere ei av dei beste? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Eg har veldig stor tru på swiftech 6000 serien! Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 jepp, hold deg til den cpu blokka du selv har valgt ut, det er nok den beste av de microplex kan tilby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå