B4stian Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 chess reklamerer jo for at de er billigst, men er dem virkelig det? mobyson, one og flere andre er vel hvertfall like rimelige eller?? for en stund tilbake hørte jeg om at de måtte bevise det for å fortsette og bruke det slagordet, noen som vet hvordan det endte? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Telenor har meldt dem inn til Forbrukerrådet eller hva det heter, men jeg tror ikke de er ferdige med saken enda. Har ikke hørt om at noe har skjedd siden da iallefall. Ting tar tid Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Du kan lese litt om dette i denne tråden.. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Chess er definitivt ikke Norges billigste kontantkort. Mobyson ligger under på alt (0,88/min, chess tar 0,99/min. 0,44/sms, chess tar 0,49/sms. 1,98/mms, chess tar 1,99/mms. i tillegg er GPRS prisen halvert hos Mobyson (7kr pr. MB, chess tar 14kr). Etablering er også billigere hos Mobyson (100kr billigere). Chess tar 4,50 i påfyllingsgebyr. Mobyson tar kun dette om du bruker VISA, og da koster det ca. 2,50 tror jeg. Lenke til kommentar
toonarmy Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dersom Chess går ut med påstanden om å være Norges billigste, er det for dumt. Prisene endres kontinuerlig og hvem som til en hver tid er billigst, varierer. Det er imidlertid ikke noe spesielt for Chess. Det finnes også konkurrenter som påberoper seg Norges billigste telefoni (fasttelefon eller mobil). Det er bra og viktig at Forbrukerrådet og andre offentlige instanser tar tak i dette. Kanskje tilbydernes egne utsagn kommer av at de en gang i tiden, i ett eller annet medium, er blitt kåret til Norges billigste selskap. For hvem, og ut fra hvilke kriterier?? Chess skryter selvsagt av sine priser, og de har i alle fall mye av æren for at prisene for alvor begynte å synke. Det skal de ha! De befinner seg stabilt blant de billigste, og dersom man velger Chess, er det aldri snakk om store beløp i forhold til de få selskap som er billigere. Dersom man velger billig, skal man uansett vite at man får det man betaler for. Det vil si de mest nødvendige tjenestene, både på telefonen og på hjemmesiden. Er det ok, velg de billige, og spar mye penger! De som tar mest, har som oftest det beste tilbudet på telefonen og på hjemmesidene (selv om ikke alle trenger det). Det gjelder Telenor Mobil og NetCom. De gir full pakke. Telenor Mobil og NetCom får mye kjeft for høye priser, men dersom man ser det ut fra en helhet, fortjener de ikke så mye kjeft som de har fått. De som i så fall bør nevnes, er Tele2. De har f.eks et abonnement (Tele2 Mobil Pluss) som skal matche Telenor Mobils Privat+ og NetComs Active Talk. Det gjør de på pris, men dersom man sammenligner innholdet, ikke minst med hensyn til hvilke tjenester som er inkludert i abonnementet, eller som kan fås til en liten ekstrakostnad, faller Tele2 rett gjennom. Det er elendig. Til å være Norges 3. største mobilselskap (eller 4. største etter Sense?) tilbys det lite på hjemmesidene deres for mobilkundene. Det er rett og slett rævva. Men det skrives det ikke mye om. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Finn det ut selv http://www.telepriser.no/ Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Fra nettstedet www.utgifter.net ALLE PÅSTÅR DE ER BILLIGST på MOBIL (3.august) Chess sier de er "Norges billigste på mobil" og må nå dokumentere dette ovenfor Forbrukerombudet. Da TalkMore lanserte sitt produkt i slutten av Mai sa de at ingen skulle være billigere på mobil i Norge. Og Sense på sin side hevder at de har markedets beste priser. Kan man stole på noen som helst? Vi viser deg sannheten! Det er bare å ta en kjapp sammenligning av prisene til de enkelte. Det er nå fire ulike operatører og abonnement som hevder seg i toppklassen. Det er Chess kontant, Sense påNett, TalkMore og Mobyson. Felles for alle disse er at det er ingen månedsavgift. Vi konsentrerer oss om ringeprisen og SMS-prisen. Vi setter da opp følgende tabell: Startavgift Ringepris SMS Chess kontant 59 øre 99 øre 49 øre Mobyson 59 øre 88 øre 44 øre TalkMore 69 øre 99 øre 49 øre Sense påNett 59 øre 99 øre 49 øre Vi ser at prisene er identiske for Chess, TalkMore og Sense både for ringetid og SMS. Men TalkMore har 10 øre dyrere oppstartsavgift per samtale. De kan derfor ikke være billigst. Mobyson har både billigere SMS og ringepris enn de tre andre, og det gjør at dette selskapet er billigst blant disse fire. Det er heller ingen andre mobilabonnement som kommer ned mot disse prisene uten at månedsavgiften skyter i været, så derfor påstår vi at Mobyson har Norges billigste mobilabonnement. Når det gjelder etableringsgebyr varierer disse noe. Tabellen under viser hva det enkelte abonnementet koster med og uten portering av ditt eksisterende nummer. Etableringsavgift med portering Etableringsavgift uten portering Chess kontant 299,- (*) 199,- (*) Mobyson 248,- 98,- TalkMore 299,- 299,- Sense påNett 99,- 99,- (*) 50,- av disse kan du ringe for. Nettopris blir da 249,- og 149,- Det er vår mening at du gjerne kan påkoste deg et litt større etableringsgebyr for å få det abonnementet som har de billigste bruksprisene. Tok en sjekk hos forbrukerombudet og Chess hadde til 01. august til å svare på henvendelsen. Så langt har ikke Chess svart i det hele tatt. Lenke til kommentar
toonarmy Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Coolchili: Bra innlegg! Det som må vurderes i tillegg er evt. bruk av GPRS. Her er store prisforskjeller. Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vel Chess kommer ikke veldig bra ut der heller: Operatør | Abonnement Pris pr. månedfor 1 Mb Teletopia 0,- (*) One Mobile 6,- Mobyson 8,- Symfonika | Jazz/Salsa 8,- Symfonika 10,- Combitel 12,- Chess 14,- Talkmore 15,- NETnet 20,- You 20,- Tele2 52,- Sense 55,- ACN 57,50 NetCom 57,50 PGOne 57,50 Telenor Mobil 57,50 Lyse 100,- NetCom | Kontant 100,- Beklager hvis jeg fremstår som "chess hater" men jeg mener de har dratt helt ut på viddene og kjører på uten å ta en titt i speilet. Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Helt tydelig at Chess har gitt opp kampen om å være billigst. Nå har de også fått forbud fra forbrukerombudet mot å bruke denne påstanden. Bare synd at Idar Vollvik ikke klarer å dy seg, men må slenge med leppa om andre operatører. Ikke lenger «Norges billigste på mobil» Forbrukerombudet legger ned forbud mot at Chess Communication og Idar Vollvik markedsfører seg som «Norges billigste på mobil». http://bt.no/okonomi/neringsliv/article278578 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Helt tydelig at Chess har gitt opp kampen om å være billigst. Nå har de også fått forbud fra forbrukerombudet mot å bruke denne påstanden. Bare synd at Idar Vollvik ikke klarer å dy seg, men må slenge med leppa om andre operatører. Ikke lenger «Norges billigste på mobil» Forbrukerombudet legger ned forbud mot at Chess Communication og Idar Vollvik markedsfører seg som «Norges billigste på mobil». http://bt.no/okonomi/neringsliv/article278578 får som fortjent Lenke til kommentar
So|o Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Tror de har slutttet med å kalle seg norges billigste Lenke til kommentar
ChristerN Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg så senest i dag en reklame for chess på tv hvor de påsto at de var norges billigste på mobil.. Vollevik har dretet på leggen han nå, og må ta støyten for det.. Det er bra for andre mobil operatører i norge og andre som jobber innenfor telekom.. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) De er en gjeng med drittsekker alle samme (fra chess) hatt dem i over 1 år og jeg får regninger på over 500 hver mnd!!!! sykt orker ikke å skifte selskap.. alt for stress Endret 7. august 2004 av Valent Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 "VALENT"..... VAR DETTE BARE EN SPØK.... eller er du så useriøs... Regninger på over 500.- Tja, hvem andre er det enn deg selv å bebreide for det da?' Ærlig talt. Bli litt seriøs da? Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Chess er definitivt ikke Norges billigste kontantkort. Mobyson ligger under på alt (0,88/min, chess tar 0,99/min. 0,44/sms, chess tar 0,49/sms. 1,98/mms, chess tar 1,99/mms. i tillegg er GPRS prisen halvert hos Mobyson (7kr pr. MB, chess tar 14kr). Etablering er også billigere hos Mobyson (100kr billigere). Chess tar 4,50 i påfyllingsgebyr. Mobyson tar kun dette om du bruker VISA, og da koster det ca. 2,50 tror jeg. Det koster 8kr per MB hos Mobyson. (Med GPRS) Endret 7. august 2004 av Lars Anders Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 "VALENT".....VAR DETTE BARE EN SPØK.... eller er du så useriøs... Regninger på over 500.- Tja, hvem andre er det enn deg selv å bebreide for det da?' Ærlig talt. Bli litt seriøs da? Rag-fo - hvorfor så ivrig på å rakke ned på personer (har sett det i ganske mange av dine innlegg) Kommenter heller på topic !! Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) "coolchilli": Neida, jeg mener ikke å rakke ned på personer. Men er det ikke lovlig å be om mer seriøsitet da, enn bare å kalle folk/ansatte i et mobilselskap for “drittsekker”, på grunn av at man selv ringer mer enn man har råd til? Har lest en del av mine innlegg her den siste tiden igjen og mener ikke jeg rakker mye ned på folk. Men greit, har påtalt noen ganger “talemåter”, som det jeg nevner over. Tror det svekker seriøsiteten og senker nivået her inne ned på et lavmål (les fjortisnivå). Det er hvertfall min mening. Mener også flesteparten av mine innlegg har kommentarer, meninger og spørsmål, til ting som er relevante i forhold til det som bør diskuteres her. Men greit. Tar din kommentar til etteretning og har den gjerne i “bakhodet”. Ellers.... Sendte en mail til chess kundeservice før helgen med dette generelle spøsmålet: ---------------------------- Hei! Etter de siste måneders utvikling i priser på såkalte "prepaid" løsninger, bare et par spørsmål..... Chess connect er vel blitt et litt "håpløst" abonnement" etter dette. Eneste (vesentlige) forskjellen på dette og kontant, er vel noe dårligere vilkår for roaming. Kommer dette til å fortsette å være slik? Er det planer om en gjennomgang av abonnementene? --------------------------- Fikk i dag dette svaret: --------------------------- Hei! Takk for din henvendelse. Chess har tidligere kun konkurrert i abonnementsmarkedet. At vi nå konkurrerer også i kontantkortmarkedet går ikke på bekostning av vår satsning på abonnement - Tvert imot. Abonnementskundene vil tjene på at vi får flere kunder, og dermed høyere rabatter hos våre leverandører. Prisene på kontant og abonnement fastsettes helt uavhengig av hverandre, og akkurat nå er prisene på kontant lavere enn på de fleste abonnement. Slik vil det nok også være en stund fremover, selv om vi ikke kan si når eller om abonnement vil bli billigere enn kontantkort igjen. Våre abonnementskunder har i lang tid tjent gode penger på vår eksistens i dette markedet, nå synes vi det er på tide at også kontantkortkundene får nyte litt av dette, samtidig som vi fortsetter å sette ned prisene på abonnement. -------------------------------------- Altså....vanskelig å si noe om fremtidige priser....... Endret 9. august 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
Folo Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Våre abonnementskunder har i lang tid tjent gode penger på vår eksistens i dette markedet, nå synes vi det er på tide at også kontantkortkundene får nyte litt av dette, samtidig som vi fortsetter å sette ned prisene på abonnement. Jeg kan ikke huske å ha tjent en eneste krone. De bør gjennomgå prisfastsettings politikken sin slik at de som har abonnement kan dra fordeler av dette. Chess er ute på ville spor når de sier slikt. Det er da helt klart at du skal ha rimeligere priser på sms og samtaler når du betaler en månedsavgift. Jeg sente også mail til Chess om dette og spurte når de hadde tenkt å endre prisene på de øvrige abonnement. Ettersom de "grunnet" konkuranse fra markedet var nødt å kjøre denne prispolitikken så jeg meg nesten nødt til å øverføre meg som kunde til konkurenten, ettersom de hadde rimeligere priser. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 kanskje chess burde ha skiftet motto til vi gjør norge billigere eller noe i den duren da. Vet ikke om jeg er helt på jordet her, men det var vel chess som begynte å presse prisene nedover i telemarkedet Ellers har jeg hatt Chess King i et år no, og jeg skal ikke klage. 79 øre minuttet og 44kr pr sms. Min erfaring etter å ha hatt connect før over til king er at mobilutgiftene mine har sunket selv om jeg har betalt årsavgift og forbruket mitt har økt, men dette kommer jo selvfølgelig an på hver enkelt sitt forbruk da. Legger jeg sammen alle mobilutgiftene jeg må ha på et år (måned/årspris, forbruk, etablering osv.) er ihvertfall chess norges billigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå