Gå til innhold

Catalyst 4.9 beta for DOOM3

evgeny

Anbefalte innlegg

ble ikke akkurat imponert,men 3-4 fps mere er jo noe..

3-4 fps.. av omtrent 40.. 10% økning på 1 dag released (De har seff holdt på lenger) .. det syns jeg lover sinnsykt bra... Men seff, å fixe OpenGL støtta er jo tidkrevende. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Timedemo demo1.demo

(High, all effects on, vsync off, 1024x768, 2x Anti)

Cat 4.7 = 60.0fps

Cat 4.9 = 66.8fps

(High, all effects on, vsync off, 1024x768, 4x Anti)

Cat 4.7 = 50.3fps

Cat 4.9 = 58.7fps

System specs:

p4 3.2, 800mhz fsb, 1 GB ram, Win XP sp1 home

X800 XT PE, Overdrive on

Over tatt fra en på forumet til bluesnews.com

I følge en ansatt fra ATI så er det først og fremst de med x800 kort som vil se den største ytelsesforskjellen, eldre kort vil desverre ikke se så stor ytelse.

On Cat 4.9 performance

Hi.

The Catalyst 4.9 beta drivers are a sneak peak into future drivers that ATI is continuously working on. They were released mainly for the OpenGL component update, targeting improved Doom3 performance. Having said that, newer generations of hardware will get the most benefit from this driver (X800* series). While I haven't done specific benchmarks, X800 users can see performance increase of 5~30%, depending on the level and the system/hardware type. Regretfully, older hardware, such as 9700's and even 9800's will not get as much benefit. And if paired with a slower system (or with less memory) might see +/- performance improvements.

We are working very hard to get future drivers out that will add quite a bit to the performance of these.

Remember that these are Beta drivers, and so are unsupported. If you want stability and good speed, please stick with the release drivers. Cat 4.8 has not been skipped, and should arrive soon.

Thanks

http://www.driverheaven.net/showthread.php...15&pagenumber=3

Lenke til kommentar

Jeg hadde et problem i går, doom krasjet etter noen minutter(bilde frøs) måtte slå av maskin. Dette skjedde flere ganger, oppdatererte til siste drivere på grafikk kort og lydkort uten at dette funket.

Prøvde da noen innstillinger på ati 9600xt 256 mb kortet mitt. Gikk inn på GART innstilinger, satte fastwrite (on/off) til OFF og bootet pc på nytt.

Startet doom3 igjen og spilte i 15-20 minuttet uten krasj. Rakk ikke å teste lengre da det var veldig seint.

Kanskje et tips til dere som hadde samme problem der doom krasjet... (Er ikke sikker på om hvor mye denne endringer går utover ytelsen(noen som vet?)

ps...Det meste står på auto i biosen min, noen som ser om det er noe å hente utfra minne eller prosessoren jeg har? Tenker da på å sette noen innstillinger manuellt....

pc'en min:

IWILL zMAX S-478, All-In-One MiniPC GG Dual LAN, VGA, LYD, i865G Chipset Grå

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed 800 MHz HT Socket PGA478, 512KB "Northwood"

2*512MB Kingston PC3200 DDR CL3 DIMM 184-pin, DDR 400MHz 2,5v

Connect3D ATi Radeon 9600XT 256MB ATIC3D-6056 8X AGP TV-Ut og DVi

Benq 17" LCD Monitor, FP767 Sort/Sølv 1280x1024, 0.264, TCO99, høyttalere

Creative Audigy 2 NX 7.1 lydkort USB

Creative Megaworks THX 5.1 550 5.1

Maxtor 250GB IDE 7200 8MB Serial ATA MaXLine Plus II Serial ATA 8MB cache

+dvd brenner, ekstra 120 gb HD, 3comm wireless

Lenke til kommentar

Kanskje verdt et forsøk. Krasjer/henger seg hver gang brettet er ferdig loadet på mitt radeon 9800 pro. Har forsøkt med catalyst 4.6 , 4.7 og siste omegadrivere med samme problemet. Testet å starte et multiplayer game, da kunne jeg løpe rundt ca et minutt før det låste seg.

Edit: hjalp ikkeno for nevnte problem

Endret av hwe
Lenke til kommentar
Prøvde da noen innstillinger på ati 9600xt 256 mb kortet mitt. Gikk inn på GART innstilinger, satte fastwrite (on/off) til OFF og bootet pc på nytt.

Startet doom3 igjen og spilte i 15-20 minuttet uten krasj. Rakk ikke å teste lengre da det var veldig seint.

Kanskje et tips til dere som hadde samme problem der doom krasjet... (Er ikke sikker på om hvor mye denne endringer går utover ytelsen(noen som vet?)

Fastwrite har ingen betydning for ytelsen. Faktisk er det anbefalt at du setter denne til OFF da det i mange tilfeller fører til et ustabilt system. Det er i grunnen merkelig at ATI velger at denne er slått på som default. Det er ikke uten grunn at de er skrudd av i omegadriverene, det er nettopp fordi så mange sliter med stabiliteten når denne er på samt at det ikke har betydning for ytelsen.

Lenke til kommentar

ATI CAT 4.9 Beta

AMD A64 3000+

PowerColor RX800 Pro

FPS: 63,9

ATI CAT 4.7

AMD A64 3000+

PowerColor RX800 Pro

FPS: 59,1

Konklusjon: En økning på 4-5 fps med den nye beta driveren.. :thumbup:

Og dette var på Ultra quality i 1280x1024...

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Hvor er det dere har fått doom3 hæn?

Butikken,hvor ellers..

Bare at det ikke har kommet ut ennå. Folk som sier de har spillet eller legger ut resultater har pirat versjoner, de er lastet ned via bittorrents eller DC.

Tror det kommer i butikken 13.August eller no, det er iallefall da det blir lansert tror jeg

Hvis man jobber i butikk,så får man som regel tilgang til det før lanseringsdatoen :)

En annen på forumet her som jobbet i butikk hadde fått det på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...