eivind018 Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hei!! Jeg ser etter en vifte som bråker minst mulig og som kan kjøle min 1,4tb på best mulig måte Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 søk i forumet. masse innlegg om det Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hadde en Alpha 8045 med pasp 19 db. 100% støyisolert (Alle luftehull er tettet borsett fra med strømforsyninga) og ingen kabinettvifter hadde jeg max temperatur på 52 grader. T-Bird er vel varmere en XP1600+ så hvet ikke om det går. Spørs microplex. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Søk på forumet.. men jeg har hørt mye bra om silent viking.. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Ja, silent viking er en god kjøler. Men T-Bird 1,4 er den varmeste ifra AMD, så CPUen din blir nok ikke kald uten vannkjøling... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 11:25, Aderlig skrev:Ja, silent viking er en god kjøler.Men T-Bird 1,4 er den varmeste ifra AMD, så CPUen din blir nok ikke kald uten vannkjøling... Tull og tøys. Du trenger ikke vannkjøling for å holde tbird 1.4ghZ nede på en bra temperatur. Jeg ville ikke brukt silent viking viften. Festemekanismen er helt elendig. Jeg fatter ikke at så mange gidder å bruke penger på en kjøleribbe hvor utviklerene ikke har gjort en bedre jobb med festemekanismen. Det er helt latterlig at du anbefales å ta av kjøleribben under transport av kabinettet. Dette er forsåvidt en helt annen diskusjon. Jeg vil anbefale deg å skaffe deg en taisol CGK760. Denne støyert ikke så fryktelig mye, har en kanonbra festemnekanisme, og er rimelig. ( Tror den kosterkr166,- på komplett? ). Dersom du vil ha skikkelig kjøling med lite støy, ville jeg sett etter "tungvekterene". Jeg tenker da på "Alpha PAL 8045" eller "Swiftech MCX462B". Disse kjølerene i kombinasjon med en rolig 80x80 vifte gir plenty god nok kjøling til Tbirden din. Det er faktisk rom for endel overklokking! Men det koster å være på topp. Microplex selger disse kjøleribbene, men det er mulig du finner dem rimeligere en annen plass. Uansett hvilken løsning du velger, så er det viktig å sørge for at luften inne i kabinettet byttes ut. 2 støysvake kabinettvifter vil være mer enn bra nok. Den beste kombinasjonen er en vifte nede fremme som suger luft inn i kabinettet, og en oppe bak som blåser ut av kabinettet. _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-28 11:41 ] Lenke til kommentar
i-am Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Kjøp deg en Taisol CPU-kjøler, m/kobberbunn CGK760 til 146,- på http://www.microplex.no/ Skal du ha SUPERKJØLING slenge du på en Papst vifte, 41m³/time, 35 dB(A) 612N2GN - m/3-pins molexkontakt til 170,- (bråker ikke nevneverdig og kjøler ca 4-6 grader bedre enn den orginale vifta Husk Arctic Silver 3 Thermal Compound AS33G - Termisk pasta (Goop) til 79,- _________________ [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-29 10:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå