Gå til innhold

problemer med nytt hk og cpu!

Dj Ezus

Anbefalte innlegg

har i dag installert Abit NF7 v2.0 og AMD Athlon XP3000 på mitt gamle system + Spire WhisperRock IV CPU-Kjøler. Jeg har 2 harddisker og har startet opp med kun 1 minnebrikke (pc2700). Skjermkortet er GeForce4 4200 Ti.

problemet består i at maskinen slår seg av etter kort tid og en alarm går (A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages). Etter at jeg resatte CMOS forsvant problemet, inntil jeg skulle reinstallere windows xp. Formatering gikk helt fint, windows xp oppstartdisketter går fint fra diskett 1-5 men når jeg setter inn diskett nr. 6 slår maskinen seg av.

Noen som har en ide om hvorfor?

Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket at prosessoren ikke blir for varm.

Jeg har prøvd å installere to ganger og maskinen stengte ned akkurat i det den startet å hente filer fra diskett 6 begge gangene. Har vondt for å tro at det er tilfeldig......

Lenke til kommentar

fikk laget meg en bootbar windows xp cd, men akkurat det samme skjer. filene lastes inn fra cd´en under forberedelsen til installasjonen og i det den er ferdig med overføringen stenges maskinen ned :(

kan dette skyldes at noe ikke er skikkelig montert, at det ikke er skikkelig kontakt et eller annet sted eller kan det være en innstilling i biosen? håper ikke noe er ødelagt.........

Lenke til kommentar

Har byttet IDE kabel til harddiskene og tatt ut skjermkort og satt det inn på nytt. Prøvde så å installere windows. Kom til menyen og da stengte den ned. Nå virker det som maskinen stenger ned uansett. var bare inne i biosen en liten stund rett etterpå og da gikk det kanskje 2 min før den slo seg av.

Tror ikke det har med cpu temp. å gjøre. Er disabled den nedstengningsfunksjonen ved for høy temp + temp. ligger på rundt 50 grader når jeg sjekker i biosen.

Kan det være en spenning som er feil eller at psu´en har tatt kvelden? hvordan sjekker jeg i så fall noe sånt?

Lenke til kommentar

du kan jo først prøve og starte opp med bare en disk,la den gå noen minutter slik at du vet at det fungerter.så prøve cd-rom og neste gang den andre disken.da vil du se hvor problemer ligger.

hvis det ikke er minne som ikke vil.men da tviler jeg du du hadde klart og komme inn i bios.se også at alt som skal trenger strøm er koblet til,skal vel være 2 stk strømkabler til hk ditt(en liten også)

hvor stor strømforsyning bruker du ?

ps:vent med innstalasjon av win,men du kan jo gå i bios og se på temp og at disken/cd-rom kommer fram der.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Har denne prosessoren : AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Strømforsyningen er på 340 W

Alle enheten viser, dvs hardisker og dvd-brenneren. Dersom kjøleviften ikke var montert skikkelig, ville den gått skikkleig da? Temp. ligger som sagt på rundt 50 grader og rpm på ca. 2600

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen folkens. Satte ned fsb til 133 og problemet er borte, og windows er installert. Får sette den opp etter hvert til en passende verdi. Noen som har erfaringer med hva den bør stå på med pc2700 minne?

Innser selvsagt at jeg må ha meg pc3200? bør jeg kun ha pc3200 (blir dyrt) eller kan jeg parre en slik brikke med pc2700? Har en pc2100 brikke, men den går vel i bosset med mindre noen bekjente kan bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...