Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

peer to peer trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har to bærbare pcer. Den ene er knyttet opp mot et upc-kabelmodem. Den ene har onboard trådløst nettverk og jeg har et til trådløst kort jeg kan installere i den andre.

De står ca 5 meter fra hverandre med en dør mellom dem.

Er det mulig å dele inet mellom disse to?

Er det enkelt?

Begge har win xp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du kan få til å "dele Internett gjennom denne tilkoblingen" - dvs den som har tilkoblet kabelmden. Også setter du noe ala "la andre koble til via denne eller noe slikt i nettverksinnstillinger - for det nye trådløskortet

Da skal det være mulig å sette begge trådløs kortene til såkalt "ad-hoc" mode i enten medfølgende programvare, eller i enhetsbehandling-trådløskortet(ene) avanserte egenskaper.

Bakdelen er vel at du ikke kan sette like mye sikkerhet på dette som om det hadde vært ett aksesspunkt og/eller en ruter du kobler til, men mener du skal få til "SSID" og wep-kryptering

Du har jo utstyret så det er vel bare å prøve :thumbup:

Lykke til

Lenke til kommentar

Ja nesten

Du må ogå sette internett nettverkskoblingen til

LA andre koble til Internett gjennom denn tilkoblen eller noe i den dure høyreklikk den nettverkstilkoblingen.

Personlig ser jeg på dette som en nødløsning, da du har mindre kontroll på radiobølgene iht, sikkerhet osv.

Men joda det fungerer.

I trådløs bardommen kom ad-hoc mode inn som en måte å lage svære lokale soner på f.øeks flyplasser osv. inn. Nå vet vibedre ved å sette opp åpne nett via åpne aksesspunkt i stedet.

Good luck

Endret av RobinHood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...