obese Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har to bærbare pcer. Den ene er knyttet opp mot et upc-kabelmodem. Den ene har onboard trådløst nettverk og jeg har et til trådløst kort jeg kan installere i den andre. De står ca 5 meter fra hverandre med en dør mellom dem. Er det mulig å dele inet mellom disse to? Er det enkelt? Begge har win xp Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Mener du kan få til å "dele Internett gjennom denne tilkoblingen" - dvs den som har tilkoblet kabelmden. Også setter du noe ala "la andre koble til via denne eller noe slikt i nettverksinnstillinger - for det nye trådløskortet Da skal det være mulig å sette begge trådløs kortene til såkalt "ad-hoc" mode i enten medfølgende programvare, eller i enhetsbehandling-trådløskortet(ene) avanserte egenskaper. Bakdelen er vel at du ikke kan sette like mye sikkerhet på dette som om det hadde vært ett aksesspunkt og/eller en ruter du kobler til, men mener du skal få til "SSID" og wep-kryptering Du har jo utstyret så det er vel bare å prøve Lykke til Lenke til kommentar
obese Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 altså, det eneste fysiske jeg trenger å gjøre er å sette begge kortene i "ad hoc"? Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Ja nesten Du må ogå sette internett nettverkskoblingen til LA andre koble til Internett gjennom denn tilkoblen eller noe i den dure høyreklikk den nettverkstilkoblingen. Personlig ser jeg på dette som en nødløsning, da du har mindre kontroll på radiobølgene iht, sikkerhet osv. Men joda det fungerer. I trådløs bardommen kom ad-hoc mode inn som en måte å lage svære lokale soner på f.øeks flyplasser osv. inn. Nå vet vibedre ved å sette opp åpne nett via åpne aksesspunkt i stedet. Good luck Endret 6. august 2004 av RobinHood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå