Gå til innhold

Feil på linsen til HP Photosmart 735-HJELP!

Anbefalte innlegg

God kveld! Har et utrolig stort problem, håper på hjelp.

Fikk av min kjære et photosmart 735 kamera fra HP. Ikke det dyreste men det har 3,2 mpx og video opptak med lyd så jeg var godt fornøyd, det er jo mitt første tross alt :blush: .

Vi skulle på ferie dagen etter så jeg rakk ikke å kjøpe minnekort, men skittau tenkte jeg, 92 bilder på kameraminnet holder vel. Det fungerte helt fint hele uka helt til dagen vi skulle dra. Da kom det et error på det som lyder "e104" linsa klarte heller ikke å fokusere, gikk verken helt ut eller inn. Kamera slo seg da av etter å ha gitt meg den hyggelige beskjeden. Kameraet er bare ei uke gammelt så det må ha vært no feil på det fra fabrikken eller noe.

Jeg gir f... i kamera det får jeg igjen på garantien, men bildene er det mulig å redde de? Snakket med HP i Norge, men det virket som om de ikke riktig viste hva som feilte det, de trodde det var feil på linsemotoren. Det var det jeg også trodde siden linsa ikke gikk hele veien ut, eller inn. De sa ihvertfall at bildene kunne jeg bare glemme. Er det noen som kan hjelpe meg med det. Har 80 bilder med første ferien til datteren min, VIL ikke miste de. :cry:

Er det eventuelt noen butikker eller verksteder som spesialiserer seg på sånt no? Er det noen måter å slå på kamera uten å bruke linsa? Et eller annet, er desperat.

Takk for evnt. hjelp folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg ikke hadde no minnekort, bare kameraminnet, vet ikke hvordan det ser ut innvendig, hvis det er et vanlig minnekort der så burde det ikke være noe problem. Mest sannsynlig så er det ikke d da. Er det noen som vet dette helt sikkert?

Lenke til kommentar
Joda, prøvde de på pcen den dagen jeg fikk det, de var sånn cirkus som et vanlig fotobilde, kanskje litt større, i allefall på min pc, de er verdt en redningsaksjon tro meg!

Hei igjen,

Har forståelse for at bildene har stor verdi for deg og er verdt en redningsaksjon, men vær obs på at "vanlig fotobildestørrelse på PC-skjerm" ikke gir fotokvalitet på printet "vanlig fotobildestørrelse".

Uansett, - lykke til med redningsaksjonen.

HH

Lenke til kommentar
Joda, prøvde de på pcen den dagen jeg fikk det, de var sånn cirkus som et vanlig fotobilde, kanskje litt større, i allefall på min pc, de er verdt en redningsaksjon tro meg!

Hvis de er i fotostørrelse på PC skjermen, vil det se helt j*vlig ut printet ut i vanlig fotostørrelse. Selvfølgelig avhengig av hvilken oppløsning du så det på på PC-skjermen, men uansett... med stor oppløsning på skjermen, vil bildet se betraktelig mer uskarpt ut når det er printet ut. Bruk større oppløsning (MINST 1 megapixel for 10x15 utskrift).

Uansett... det sitter altså ikke noe minnekort i minnekort-slotten? Du har sjekket det? For de fleste kamera kommer med ett lite minnekort, og av erfaring tar mange kunder feil og tror det er ett internminne. Sjekk minnekortslotten, om det sitter der. Gjør det det, så er du jo reddet.

Hvis ikke... har du prøvd å sette kameraet kun i visningsmodus? Da prøver den jo ikke å kjøre ut linsen. Kanskje du klarer å overføre bildene til datamaskinen da?

Lenke til kommentar

Sjekket begge slottene, nada...

Å sette det i visningsmodus det var det første jeg prøvde på, går ikke av den grunn at linsa må tydeligvis fokusere før det klare å prestere noe som helst.

Tror jeg er doomed, de derre smartingene hos IBAS skulle ha 4500 for å få ut bildene, da skulle de også drive å lodde å styre inne i kamere, trur inte det nei.

Jaja, man har jo minnene, pøh! Jævlar!

Lenke til kommentar

Bare trenger å få det inn med teskje her.

Får du også feilmelding om at linsa ikke kan fokusere når du kobler kameraet til PC'n, eller virker det som om den virtuelle disken er korrupt?

Virker det som om disken er korrupt finnes det programvare som kan hendte ut informasjonen. Får du fremdeles fokusfeilen har jeg ikke noe særlig med forslag.

Lykke til uansett. Å miste bilder er utrolig kjipt. Klarte å knekke en backupcd fra den gamle maskinen med masse bilder. (Jepp, formaterte og reinstallerte.)

Lenke til kommentar

Ja, det kommer feilmelding da å, sucks....

Skal dra på elkjøp å se om de kan bare fikse den jævla linsa, kanskje det hjelper, hvis ikke så skal jeg spørre om det går ann å bytte intrnminnebrikka i kameraene.

Men det ser mørkt ut foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...