Gå til innhold

psdata.. tvilsom support!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Aopen hovedkort AK77Pro som ble kjøpt på psdata for en god stund siden.

Chipset vifta røk etter noen måneder og jeg ringte kundeservice.

Der snakket jeg med en hyggelig kar som fortalte at det var problemer med akkurat disse viftene og det var null problem, fikk ny i posten.

Denne vifta røk nylig og jeg ringte på nytt til kundeservice, og det er her jeg ble irritert.

Etter kort tid med ventemusikk tar en kar opp røret, venter i 1 sekund og sier mutt "kundeservice". Jeg forklarer kort problemet, men det kommer fort på banen at dette aldeles ikke skal dekkes av garantien. Jeg kan ikke reglene og er bare opptatt av å benytte meg av de garantiene jeg eventuelt har, så det er ikke egentlig svarets bokstavlige budskap som irriterer, men den fantastisk nedlatende tonen. Jeg sier forsiktig at det kanskje er på grunn av at det er en dårlig type vifte som gjør at det samler seg mye støv inni. (Jeg åpnet den første viften som var fullstendig nedgrodd).

Svaret lyder sånn ganske ordrett: "Mener du virkelig det du sier nå".

Jeg har ingen kunnskap om vifter, så det var mer et spørsmål enn en konstatering, men maken til nedlatende tone har jeg aldri hørt fra en kundeservice ansatt.

I og med at jeg tidligere hadde fått bekreftet at det var problemer med akkurat denne type vifte regnet jeg med at jeg var på trygg grunn, men det var som å si at 2+2=5. Maken til feil hadde han visst alrdi hørt. Han begynte rett og slett å krangle uten at jeg i det hele tatt var på offensiven.

 

Jeg var ikke lysten på krangel og hadde en meget beskjeden tone, så det endte allikevel med at jeg nå skulle få en vifte tilsendt, selv om jeg aldeles ikke hadde rett på det. Det var bare enklest sa han.

Jeg hadde praktisk talt vært mer fornøyd med en person som på en høflig og respektfull måte forklarte at jeg ikke hadde garanti og eventuelt hva som var galt med viftetypen, enn den behandlingen jeg fikk av den vanvittig respektløse personen jeg snakket med.

 

Burde spurt om navn og klaget til psdata, men var litt for pinglete til å spørre om navn.

Endret av Bro2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var ikke bra nei..

Tror personen du snakket med har hatt en særdeles dårlig dag på jobben..

Er ingen tvil om at du skulle ha hatt en ny vifte.. men nå skal det jo sies at jeg ikke er sikker på om du får garanti på den nye viften du fikk, eller om du må bruke garantien som var på hk.. dvs.. er hk gammelt så hadde du vel neppe krav på en ny vifte gratis..

Men uansett, dette var ett solid minus for psdata sin kundebehandling

Lenke til kommentar

alle har vell ein dårleg dag på jobben av og til :roll:

 

eg har bestillt frå psdata ein gang før og då eg skulle reise på postkontoret og ta ut pakka, fann dei ho ikkje, dette var fordi psdata hadde gjort ein feil, og trekt tilbake pakka med ein gong den kom til post kontoret. grunnen til at den vart trekt tilbake, var at istadenfor den harddisken eg hadde kjøpt, hadde dei hadde sendt meg 4 boksar skjermrens .

Lenke til kommentar

Vel dette var ikke likt Psdata nei , har mye kontakt med dem og kan love at de er servicevennlig , så enten har du truffet på en ferievikar som ikke har fattet ordet service eller så har du truffet en med en veldig dårlig dag , skjøndt det siste tviler jeg sterkt på .

Psdata er vel tross alt en av de webshoppene som yter best service .

Lenke til kommentar

Virker som alltid like hyggelige psdata.no har flere "dårlige dager" nå for tiden..

 

Sendte tilbake noe i retur på angrefrist (14dager), var en feilbestilling.

Søkte retur og fikk retur nummer, sendte delen som brevpost da den var ganske

liten og dette sparte meg 60kr. i porto.

 

Da jeg etter en god stund begynte å etterlyse tilbakebetalingen ble det spm. om sporingsnummer da de sa at de ikke hadde fått delen i retur. Vet at det ikke er helt etter boka å sende som brevpost, at det er en viss risiko hvis noe skulle komme på avveie, men valgte alikevel å gjøre dette da delen jeg sendte i retur ikke hadde så stor verdi og portoen ville blitt ganske mye større som pakke, og tar all kritikk pga. dette..

 

..men det som irriterte meg var svaret jeg fikk fra psdata, skrev inndirekte at de rett&slett ikke gidda å sjekke opp saken da den var sendt som brevpost.

Dvs. at kundebehandleren ikke orket å ta kontakt med de andre i firmaet for å høre om de visste om delen var ankommet. Han ga seg med andre ord totalt faen

:hmm:

 

Opplevde samme nedlatende tone og arroganse i e-mailen jeg fikk, som trådstarter fikk da han ringte psdata.

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Vel,nok en gang så sier jeg bare at jeg ikke kjenner dem igjen i dette da jeg har hatt utallige returer hos dem .

At du sendte varen som brev og at den da ikke finnst er vel bare deg selv å takke , det er vel heller ikke sikkert så mange andre heller har hatt tid til å lete gjennom hele bedriften for at du var skjødesløs .

Lenke til kommentar
Vel,nok en gang så sier jeg bare at jeg ikke kjenner dem igjen i dette da jeg har hatt utallige returer hos dem .

At du sendte varen som brev og at den da ikke finnst er vel bare deg selv å takke , det er vel heller ikke sikkert så mange andre heller har hatt tid til å lete gjennom hele bedriften for at du var skjødesløs .

Sier jo ikke at jeg ikke tar kritikk på dette selv, men så har du heller ikke lest selve e-posten jeg fikk i retur. :blush:

 

Ble nesten flau på psdata sine vegner da jeg leste den, som kundebehandler kan du ikke tillate deg å oppføre deg nedlatende, dette er noe jeg vet fra mitt eget arbeid! Uansett hvor "dum" eller skjødesløs kunden måtte ha vært..

 

PS! Er det lenge siden psdata ble et multinasjonalt selskap med flere hundre ansatte?!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Vel,nok en gang så sier jeg bare at jeg ikke kjenner dem igjen i dette da jeg har hatt utallige returer hos dem .

At du sendte varen som brev og at den da ikke finnst er vel bare deg selv å takke , det er vel heller ikke sikkert så mange andre heller har hatt tid til å lete gjennom hele bedriften for at du var skjødesløs .

Sier jo ikke at jeg ikke tar kritikk på dette selv, men så har du heller ikke lest selve e-posten jeg fikk i retur. :blush:

 

Ble nesten flau på psdata sine vegner da jeg leste den, som kundebehandler kan du ikke tillate deg å oppføre deg nedlatende, dette er noe jeg vet fra mitt eget arbeid! Uansett hvor "dum" eller skjødesløs kunden måtte ha vært..

Enig i det, du skal ikke holde en nedlatende tone overfor kunder uansett hvor feil de måtte ha .

Men jeg må bare si at jeg har handlet der i flere år og aldri hatt problemer og gudene skal vite at jeg har testet dem :D

Lenke til kommentar
Vel,nok en gang så sier jeg bare at jeg ikke kjenner dem igjen i dette da jeg har hatt utallige returer hos dem .

At du sendte varen som brev og at den da ikke finnst er vel bare deg selv å takke , det er vel heller ikke sikkert så mange andre heller har hatt tid til å lete gjennom hele bedriften for at du var skjødesløs .

Sier jo ikke at jeg ikke tar kritikk på dette selv, men så har du heller ikke lest selve e-posten jeg fikk i retur. :blush:

 

Ble nesten flau på psdata sine vegner da jeg leste den, som kundebehandler kan du ikke tillate deg å oppføre deg nedlatende, dette er noe jeg vet fra mitt eget arbeid! Uansett hvor "dum" eller skjødesløs kunden måtte ha vært..

Enig i det, du skal ikke holde en nedlatende tone overfor kunder uansett hvor feil de måtte ha .

Men jeg må bare si at jeg har handlet der i flere år og aldri hatt problemer og gudene skal vite at jeg har testet dem :D

Sant nok, er nok en av de mest servicevennlige webshoppene. Så ble litt overrasket over svaret jeg fikk.

 

Kanskje Psdata har blitt for stor og har "tatt seg vann over hodet", at de har en litt for stor kundegruppe i forhold til antall ansatte? Stress og frustrasjon som blir tatt ut på kundene er ofte et tegn på dette..

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at det ikke er psdata sin "policy" å holde på sånn.

Har alltid snakket med hyggelige folk der tidligere, og da er det så synd at noen få personer oppfører seg som ugress.

 

Hadde jeg vært sjef hadde jeg sørget for et tips-sjema der folk enkelt kan formidle sin mening. Deretter sørget for å ta opp samtalen til de utpekte kundeservice ansatte og holdt øye med hva de driver med.

Slike folk har de garantert ikke lyst på...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Viste seg at Psdata hadde fått varen jeg hadde returnert alikevel.

Pengene er nå refundert og saken ute av verden!

 

Det hele var snakk om et internt komunikasjonsproblem, tror kanskje det går litt fort i svingene til tilder :-)

 

Men alikevel, syns svaret jeg først fikk var litt for "bastant"..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Jeg har også en sak med Komplett angående en defekt vifte i et harddiskkabinett. Har fått beskjed om å søke retur. Men jeg synes det blir mye styr bare for en liten vifte. I tillegg blir det jo en ganske dyr vifte til slutt for begge parter.

 

Har sendt ny e-post til Komplett og spurt om de ikke bare kan sende meg vifta. Er litt spent på å se hvor fleksible de er.

Lenke til kommentar
Jeg har også en sak med Komplett angående en defekt vifte i et harddiskkabinett. Har fått beskjed om å søke retur. Men jeg synes det blir mye styr bare for en liten vifte. I tillegg blir det jo en ganske dyr vifte til slutt for begge parter.

 

Har sendt ny e-post til Komplett og spurt om de ikke bare kan sende meg vifta. Er litt spent på å se hvor fleksible de er.

Sendte de en mail om at viften til skjermkortet mitt var gåent og 2 dager senere mottok jeg en ny vifte fra Komplett...Er gangske fleksible spør du meg...

Lenke til kommentar

Har bare en kommentar. Mye støv i viftene vil kunne bidra til en tøffere belasting og at de slites ut før. Eieren er selvsagt ansvarlig for å holde kabinettet rent. Det kunne vært interessant å se evt. tester på hvor mye støv kan bidra til nedsatt levetid.

Lenke til kommentar
Jeg har også en sak med Komplett angående en defekt vifte i et harddiskkabinett. Har fått beskjed om å søke retur. Men jeg synes det blir mye styr bare for en liten vifte. I tillegg blir det jo en ganske dyr vifte til slutt for begge parter.

 

Har sendt ny e-post til Komplett og spurt om de ikke bare kan sende meg vifta. Er litt spent på å se hvor fleksible de er.

Sendte de en mail om at viften til skjermkortet mitt var gåent og 2 dager senere mottok jeg en ny vifte fra Komplett...Er gangske fleksible spør du meg...

Ja, Komplett er fleksible. Fikk e-post i dag om at de sender meg en ny vifte i posten. Bra service!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...