k-zen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 har denne pcen: Abit NF7-S2 hovedkort 512mb ddr ram (400mhz) Athlon XP 2800+ barton Sapphire radeon 9600 atlantis hvor mye kan jeg overklokke og hvordan anbefaler dere at jeg gjør det? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Med så rask ram kan du overklokke en god del dersom du tør å stille på vcoren. du bør kunne sette den til xp3000 hastighet uten større problemer dersom du kan låse agp/pci slottene og har ulåst multiplier, men jeg garanterer ingenting. du må ta dette gradvis og kjøre stabilitets test og se på temperaturen underveis. For å teste stabilitet kan du bruke Prime95 og kjøre torture test. Dette programmet bruker 100% cpu og masse minne og produserer derfor mye varme. Et bra program for å sjekke temperatur er Everest Home. Begge programmene er etter hva jeg forstår gratis til privat bruk. Jeg hadde bare 333mhz ram da jeg prøvde å overklokke min xp2800+ og kunne ikke låse agp/pci porter. det overklokket veldig lite og da jeg skrudde vcoren på 2.0V så smeltet loddinga på en chip på hovedkortet. Mitt beste tips er at du tar tiden til hjelp og overklokker sakte, gjerne 1 MHz i slengen, og hold et godt øye med temperaturen. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 tull og tøys, bare klokk i vei, der det ikke går mer, stopper den. En ting er sikkert da, tempen på prosessoren bør ikke overstige 60c idle og 75 load (ca. temperaturer) Lenke til kommentar
korny Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 jeg har nesten samme maskin bre annet HK. jeg klarer 200*12,5 @ 1,825V. men det er med DD RBX vann blok Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 hører at jeg ikke bør stille på fsb uten å stille på volt. og noe med at pci og harddisker blir svidd pga ikke låst pci? vil ikke rasere noe... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Du kan godt stlle på fsb uten å stille på vcoren så lenge systemet er stabilt, men når systemet blir ustabilt må du enten stille fsb ned eller øke vcore til det blir stabilt. Hastigheten på pci og agp portene er på mange kort påvirket av fsb'en. En god forklaring ligger her. I bunn å grunn sier den at dersom du ikke har låst agp/pci portene vil disse bli overklokket når du stiller opp fsb'en og kan skade alt av ekspansjonskort du har i maskina. Men som du ser i guiden så bør det gå greit med ratio 5/1 til du kommer opp i 187,5 MHz fsb. Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 jaja, får prøve meg frem Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Har helt likt oppsett som trådstarter, og har nå klart å komme opp i 2300mhz, men da med den ratioen satt på auto. Er dette skadelig? Hva bør ratioen eventuelt være ved denne hastigheten? Og hvordan låser jeg pci? Har prøvd å finne dette ut en stund nå Lenke til kommentar
valentino Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Du kan bare låse pci/agp bussene på noen chipset. På Nforce2 kan du låse disse bussene. Men på de fleste chipset kan du justere ratioen. tror du bør ha 1/6 på pci bussene mellom fsb 200-225. fant ikke ratio på agp buss. Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hvordan låser jeg agp/pci bussene på nforce2? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 vil påstå at XP2800 er en digg cpu å overklokke... eneste du trenger er god kjøling... har du vannkjøling er ikke en peltier løsning langt unna igrunnen Overklokket min XP2800 til 232 x 11.5 = 2668 Mhz.. her skal det også merkes at Vcore var på 1.85V og den var faktisk stabil også her Den gikk høyere men.. da varte det ikje stabilt lengre GO XP2800 seie eg bare.. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det er bare og klokke i vei. Jeg ahr klokket min 2800+ til 170/34 Cpu External Frequency 20.0x CPU Frequency Multible 1.700v CPU Vcore (3400 MHz) NB!!! Ikke glemm hvor du slår av pcen.. ikke la den stå på alene uten barnevakt... Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvordan låser jeg agp/pci bussene på nforce2? Du må inn i biosen og finne noe som heter agp frequensy eller.no Den skal stå på 66Mhz. Du finner den under advanced chipsett eller.no tror jeg. Let i BIOS Finner du AGÅ Freq. så låser du PCI også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå