Gå til innhold

GF FX 5700U bråker, bytte vifte....

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GF FX 5700U GS 960. Den lille vifte som skal kjøle gpu bråker vanvittig og vil helst vli kvitt den støyen. Tenkte først å bytte hele kjølingen men tenkte hvis jeg gjør det så mister jeg vel garantien...

Så jeg tenkte å kjøpe en 80/92/120mm vifte og kjøre den på 5-7v samt en alarm i tilfelle vifta stopper.... da blir den støysvak og jeg mister ikke garantien...

Hørtes dette fornuftig ut?

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres ikke fornuftig ut nei. Ta kontakt med de du kjøpte det hos. Kan være du får ett nytt kort eller ei ny vifte

Hvorfor? det er ikke noe galt med vifta eller grafikk kortet. Den er bare hissig med 28db!!

28db, hehe, det var da ikke stort til bråk det da :)

Hvis vifta har samme lydnivå som den skal ha så stemmer det at du ikke får bytta. Da er alternativene å kjøpe et nytt som er uten vifte, eller å kjøpe en passive kjøler som du monterer på selv (da spørs det jo om du får noe på garantien ja)

*Edit*

Denne skulle funke fint

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Det høres ikke fornuftig ut nei. Ta kontakt med de du kjøpte det hos. Kan være du får ett nytt kort eller ei ny vifte

Hvorfor? det er ikke noe galt med vifta eller grafikk kortet. Den er bare hissig med 28db!!

28db, hehe, det var da ikke stort til bråk det da :)

Hvis vifta har samme lydnivå som den skal ha så stemmer det at du ikke får bytta. Da er alternativene å kjøpe et nytt som er uten vifte, eller å kjøpe en passive kjøler som du monterer på selv (da spørs det jo om du får noe på garantien ja)

*Edit*

Denne skulle funke fint

Kjølingen er igrunnen god nok, minne kjøleren bak på kortet blir altfor varm til at jeg kan holde fingeren der lengre en par tre sekunder...

Tenkte igrunnen at en større vifte med "funnel" ville gjøre susen..

Lurer på om jeg skal sende en mail til Gainward og spørr de om det finnes bedre kjølere løsninger der jeg ikke mister garantien... og no mer...(glemt det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...