Gå til innhold

Knivstikkingen på trikken


Anbefalte innlegg

Noe må gjøres i den norske psykiatrien. Og det snart.

Frykt ikke! Redningen er her og heter Lars Pedersen og han skal starte på psykologi høsten 2005 @ NTNU.

Ja?? Kan jeg da få bestille tid hos deg, begynner og føle meg litt uggen(les somalisk).

Nei, vi kan ikke forby alt som kan brukes som våpen, men ikke prøv dere med fisking og den Rambo-greia. Ingen seriøse fiskere som hadde tatt det der harry sløyestålet med seg på fisketur. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som kritiserer høyreisden for å være rasistiske (som sant er)

Hvordan er høyresiden rasistisk?

Det der tror jeg mange vil ta som en fornærmelse. Jeg kjenner opptil flere på høyresiden som ikke kan fordra rasister. Spar oss for den latterlige generaliseringen der.

 

EDIT: Jeg snakket selfølgelig til FreeBSD der og ikke PelsJakob

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Det er selvsagt ikke grunnlag for å si høyresiden er noe mer rasistisk enn venstresiden, det er kun en "sannhet" venstresiden alltid har klamret seg til.

Jeg vil tvertimot hevde at rasisme og sosialisme er to alen av samme stykke. Begge er de kollektivistiske ideologier – de setter begge gruppen foran individet. Liberalismen er derimot individualistisk – hvert menneske er et mål i seg selv, og ikke et middel for andres mål.

 

Internasjonalsosialistene forenes jo forøvrig i dag med sine nasjonalsosialistiske og islamistiske brødre i sitt hat mot jødene. Er ikke det rasistisk?

Lenke til kommentar
som kritiserer høyreisden for å være rasistiske (som sant er)

Hvordan er høyresiden rasistisk?

Det der tror jeg mange vil ta som en fornærmelse. Jeg kjenner opptil flere på høyresiden som ikke kan fordra rasister. Spar oss for den latterlige generaliseringen der.

 

EDIT: Jeg snakket selfølgelig til FreeBSD der og ikke PelsJakob

Det ville jeg også ta som en fornærmelse. Uttalelsen min var også feilaktig formulert, og meget lett å misforstå. Det var ikke et forsøk på noen generalisering, men sett utifra en sak som dette. Tidligere har vi sett eksempler på hvor saker som dette har blitt brukt som et argument i for å kaste dem ut, som noen ville skrive. En slik fryktelig hendelse skaper et kollektivt raseri, og det er typisk for populistiske partier å bruke denne strømningen i deres valgkamp for makt.

 

Dette har heldigvis ikke skjedd foreløpig, meg bekjent. Derfor vil jeg be høyresiden om unnskyld hvis dette ble oppfattet som en generalisering. Rasisme finnes på alle kanter, på både venstresiden og på høyresiden - blant annet en voksende antisemittisme.

Lenke til kommentar
Jeg vil tvertimot hevde at rasisme og sosialisme er to alen av samme stykke. Begge er de kollektivistiske ideologier – de setter begge gruppen foran individet. Liberalismen er derimot individualistisk – hvert menneske er et mål i seg selv, og ikke et middel for andres mål.

 

Internasjonalsosialistene forenes jo forøvrig i dag med sine nasjonalsosialistiske og islamistiske brødre i sitt hat mot jødene. Er ikke det rasistisk?

Høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk. Høyresiden setter nordmenn og innvandrere opp mot hverandre i sin higen etter makt og penger.

 

Forsåvidt så er ikke rasisme en ideologi og venstresiden setter ikke gruppen foran individet, men bruker ser på individet som en del av samfunnet. Karl Marx var en mye mer ekstrem individualist enn du noensinne vil bli.

 

Siste avsnittet ditt er tull, fjas og tøv og har ingen rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Vel, jeg kan _IKKE_ se hvordan høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk...

"Høyresiden" kan ikke dras under en kam. Det er mange forskjellige standpunkter på høyresida.

Er det bare jeg som ser verden i sort/hvit :hmm:

 

Anyhow:

 

Mange mindreårige innvandrere blir stuet sammen i asylmottak, barn ned i 3 år blir ikke overført til barnevernet, dette er ENSLIGE barn.

 

Mange innvandrere som får søknaden om asyl avvist får fortsatt lov til å oppholde seg i landet, men blir fratatt elementære rettigheter.

 

- Juss-Buss synes det er betenkelig at sosialkontorene på denne måten benyttes til å "sulte ut" utlendinger som ikke har fått opphold i Norge. Sosialkontoret skal hindre akutt sosial nød, ikke bidra til å gjøre jobben som er tillagt utlendingsmyndighetene

 

Asylmottak blir lagt ned ett etter ett, Flyktninger fra krigsherjede land blir sendt tilbake, med "Jern-Ernas" velsignelse.

 

Høyresiden, representert ved AP, Høyre, FrP etc er rasistiske. Men PelsJakob anser vel alle til venstre for DLF som venstresiden. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...