mantra17 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Noe må gjøres i den norske psykiatrien. Og det snart. Frykt ikke! Redningen er her og heter Lars Pedersen og han skal starte på psykologi høsten 2005 @ NTNU. Ja?? Kan jeg da få bestille tid hos deg, begynner og føle meg litt uggen(les somalisk). Nei, vi kan ikke forby alt som kan brukes som våpen, men ikke prøv dere med fisking og den Rambo-greia. Ingen seriøse fiskere som hadde tatt det der harry sløyestålet med seg på fisketur. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Referte ikke til (spesifikt) den kniven da jeg nevnte fisking/viltjakt. Jeg snakket kun om de mothakene som er på toppen av den. Disse er tiltenkt fiskere/jegere (les: Rambo). Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 som kritiserer høyreisden for å være rasistiske (som sant er) Hvordan er høyresiden rasistisk? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ja og? Er du en kverulant, eller er du rett og slett korka? Hvem er det som prater tull her nå Haltan? Det er ikke alle som er enige i dine antidemokratiske totalitære tanker. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hvem er det som prater tull her nå Haltan? Du. Det er ikke alle som er enige i dine antidemokratiske totalitære tanker. PRÆHÆHÆHÆÆHÆHÆHÆHÆHÆ. Underholdende er du i hvert fall. (Av og til lurer jeg på om du er DrDoogie som troller litt for gøy, hvem vet...) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) som kritiserer høyreisden for å være rasistiske (som sant er) Hvordan er høyresiden rasistisk? Det der tror jeg mange vil ta som en fornærmelse. Jeg kjenner opptil flere på høyresiden som ikke kan fordra rasister. Spar oss for den latterlige generaliseringen der. EDIT: Jeg snakket selfølgelig til FreeBSD der og ikke PelsJakob Endret 6. august 2004 av invictus Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vel, rasisme i praksis, slik som høyresiden driver på med er værre enn en liten bande hobbynazister på Jessheim. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vel, rasisme i praksis, slik som høyresiden driver på med er værre enn en liten bande hobbynazister på Jessheim. Jeg kan ikke se at du gjør noe annet enn å gjenta den samme påstanden som FreeBSD kom med i sted. Er det ingen av dere som kan forklare hvorfor høyresiden er rasistisk? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det er selvsagt ikke grunnlag for å si høyresiden er noe mer rasistisk enn venstresiden, det er kun en "sannhet" venstresiden alltid har klamret seg til. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det er selvsagt ikke grunnlag for å si høyresiden er noe mer rasistisk enn venstresiden, det er kun en "sannhet" venstresiden alltid har klamret seg til. Jeg vil tvertimot hevde at rasisme og sosialisme er to alen av samme stykke. Begge er de kollektivistiske ideologier – de setter begge gruppen foran individet. Liberalismen er derimot individualistisk – hvert menneske er et mål i seg selv, og ikke et middel for andres mål. Internasjonalsosialistene forenes jo forøvrig i dag med sine nasjonalsosialistiske og islamistiske brødre i sitt hat mot jødene. Er ikke det rasistisk? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 som kritiserer høyreisden for å være rasistiske (som sant er) Hvordan er høyresiden rasistisk? Det der tror jeg mange vil ta som en fornærmelse. Jeg kjenner opptil flere på høyresiden som ikke kan fordra rasister. Spar oss for den latterlige generaliseringen der. EDIT: Jeg snakket selfølgelig til FreeBSD der og ikke PelsJakob Det ville jeg også ta som en fornærmelse. Uttalelsen min var også feilaktig formulert, og meget lett å misforstå. Det var ikke et forsøk på noen generalisering, men sett utifra en sak som dette. Tidligere har vi sett eksempler på hvor saker som dette har blitt brukt som et argument i for å kaste dem ut, som noen ville skrive. En slik fryktelig hendelse skaper et kollektivt raseri, og det er typisk for populistiske partier å bruke denne strømningen i deres valgkamp for makt. Dette har heldigvis ikke skjedd foreløpig, meg bekjent. Derfor vil jeg be høyresiden om unnskyld hvis dette ble oppfattet som en generalisering. Rasisme finnes på alle kanter, på både venstresiden og på høyresiden - blant annet en voksende antisemittisme. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg vil tvertimot hevde at rasisme og sosialisme er to alen av samme stykke. Begge er de kollektivistiske ideologier – de setter begge gruppen foran individet. Liberalismen er derimot individualistisk – hvert menneske er et mål i seg selv, og ikke et middel for andres mål. Internasjonalsosialistene forenes jo forøvrig i dag med sine nasjonalsosialistiske og islamistiske brødre i sitt hat mot jødene. Er ikke det rasistisk? Høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk. Høyresiden setter nordmenn og innvandrere opp mot hverandre i sin higen etter makt og penger. Forsåvidt så er ikke rasisme en ideologi og venstresiden setter ikke gruppen foran individet, men bruker ser på individet som en del av samfunnet. Karl Marx var en mye mer ekstrem individualist enn du noensinne vil bli. Siste avsnittet ditt er tull, fjas og tøv og har ingen rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Vel, jeg kan _IKKE_ se hvordan høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Vel, jeg kan _IKKE_ se hvordan høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk... "Høyresiden" kan ikke dras under en kam. Det er mange forskjellige standpunkter på høyresida. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ja, og de færreste er rasistiske... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ja, og de færreste er rasistiske... Definisjonsspørsmål. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Vel, så fort jeg ikke liker kriminelle utlendinger så er jeg rasist? Så du vet det liker jeg heller ikke kriminelle folk som har vært i Norge i aldri så lang tid... /me er MISANTROP ! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Vel, jeg kan _IKKE_ se hvordan høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk... "Høyresiden" kan ikke dras under en kam. Det er mange forskjellige standpunkter på høyresida. Er det bare jeg som ser verden i sort/hvit Anyhow: Mange mindreårige innvandrere blir stuet sammen i asylmottak, barn ned i 3 år blir ikke overført til barnevernet, dette er ENSLIGE barn. Mange innvandrere som får søknaden om asyl avvist får fortsatt lov til å oppholde seg i landet, men blir fratatt elementære rettigheter. - Juss-Buss synes det er betenkelig at sosialkontorene på denne måten benyttes til å "sulte ut" utlendinger som ikke har fått opphold i Norge. Sosialkontoret skal hindre akutt sosial nød, ikke bidra til å gjøre jobben som er tillagt utlendingsmyndighetene Asylmottak blir lagt ned ett etter ett, Flyktninger fra krigsherjede land blir sendt tilbake, med "Jern-Ernas" velsignelse. Høyresiden, representert ved AP, Høyre, FrP etc er rasistiske. Men PelsJakob anser vel alle til venstre for DLF som venstresiden. . . Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Vel, så fort jeg ikke liker kriminelle utlendinger så er jeg rasist? Nei, så fort du f.eks påstår at "utlendinger er kriminelle" er du rasist. Olsen: Du ser ikke verden svart/hvitt, du ser verden knallrødt. Endret 7. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Vel, jeg kan _IKKE_ se hvordan høyresiden driver en rasistisk innvandringspolitikk... Det gjør de ikke heller, det er nok bare olsen som ikke kan dra nesa si vekk fra kommunist sprøytet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå