Gå til innhold

Knivstikkingen på trikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser flere henger seg opp i at personen var en "utlending". Det er i mine øyne lite relevant.

Det som kunne være interesant er hvilken kultur / religion mannen tilhører.

Flertallet av somaliere er muslimer så ren gjetting er; muslim

According to UN estimates, Somalia had, at mid-1998, a population of 6,841,695 people, who are 99 percent Muslim with a small Christian minority. The official language is Arabic.

http://www.comstech.org.pk/htm/indp/Somalia.htm

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Jeg ser flere henger seg opp i at personen var en "utlending". Det er i mine øyne lite relevant.

Det som også er interessant; Hvorfor er det så få nordmenn som gjør sånne ting?

Relativt sett. Vi er jo i voldsomt overtall ...så lenge det varer

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så få nordmenn som gjør sånne ting?

Nordmenn står for mesteparten av kriminaliteten her i til lands. :shrug:

Nå er ikke litt hjemmebrenning og skattesnyting det samme som å gå berserk med kniv på en trikk vil jeg si da..

Lenke til kommentar

Majoriteten av befolkningen i Norge er nordmenn, da er det jo også naturlig at vi nordmenn står for det meste av kriminaliteten. Det som er urovekkende er at en større prosentandel av etniske minoriteter er kriminelle. Dette har selvfølgelig ikke noe med å gjøre at de er fra "det svarteste Afrika", det er massevis av faktorer som spiller inn. Man kan dog ikke gi etniske minoriteter eneretten til knivstikking osv.

Lenke til kommentar

Innvandrere er overrepresentert på drapsstatistikkene.

I 2003 ble 43 mennesker drept i Norge, og det var totalt 55 forøvere.

Av de 55 gjerningsmennene var 11 utenlandske menn.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

Det har jeg da også sagt, de ER overrepresentert, poenget er vel at de langt ifra står for alt som mange vil ha oss til å tro.

Lenke til kommentar

Altså var 80 % av gjerningsmennene nordmenn.

Forsåvidt er jeg enig i deg. Det sier litt når en folkegruppe på 7.6% av Norges befolkning står for 20% av drapssakene i løpet av et år. Likevel er det ikke annet en vi må forvente med den innvandringspolitikken som føres i dag.

Lenke til kommentar

Hvordan er statistikken for ofrene ?

Lenke til kommentar

Det er ikke rart at det er mye verdagsrasisme, alle jeg kjenner inkludert meg selv har generelt et negativ intrykk av utlendinger. Dette er ikke fordi de har andeledes hudfarge eller at alle er voldsmenn kjenner utlendinger som er så snille som lam.

Men kriminalitetet blant utlendinger er skyhøy i forhold til blandt nordmenn. Tenker på først å fremst på voldskriminalitet.

Det virker som norge er blitt en stat mange som har tenkt å være kriminelle reier til pga lav straff, gode sosiale ordinger osv.

Igjen jeg sier ikke at dette gjelder alle utlendinger men noe er temmelig galt med norges innvandringspolitikk, dette mener jeg mine venner.

Jeg kjenner også en fra somalia som sier akkurat det samme, å han sier at alt for mye pakk slipper inn i norge.

Lenke til kommentar

omglol :!:

Det her må nesten kunne kåres til tidenes dummeste utsagn. Om du virkelig tror at det her har NOE som helst med kultur/religion å gjøre er du faen meg dummere enn hva du tidligere har klart å bevist

Endret av thoufiend
Lenke til kommentar

Folka som kommer til Norge fra andre land, er ofte folk som har blitt forfulgt, tortuert o.l i sitt eget hjemland. Dette gjør at personene ofte får psykiske problemer, og derfor kan slikt skje. Det er også mange kriminelle fra Kosovo her i Norge, og vet dere hvorfor?

Mange av de som kom til Norge var folk som var blitt løslatt fra fengslene under krigen, det vil si at mange av dem var mordere, voldtekts/voldsmenn osv, før de kom til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...