G2Petter Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Her kommer en liten "sytepost"... For omtrent en måned siden bestilte jeg meg ny PC, en MSI MEGA 180 med div. hardware, bl.a. en WDC 160GB HDD og en LG DVD-spiller. Alt ble bestilt fra Komplett. De brukte litt lengre tid enn vanlig med å få sendt det hele, men det gjorde meg ikke så mye da jeg jobbet og det var Tour de France på TV etter jobben... Forsendelsen kom i to pakker, en med MEGA 180'en, og en med CPU, RAM, HDD og DVD-stasjon. (Legg merke til at HDD og DVD-stasjon er de eneste komponentene i pakken med bevegelige deler...) Jeg betalte, kom meg hjem og satte det hele sammen. Jeg fant fort ut at DVD-stasjonen ikke fungerte som den skulle, og at en gammel CD-leser jeg hadde fungerte 100%, så jeg la DVD-leseren til side, og konsentrerte meg om å installere OS. Jeg prøvde meg med en Linux-installasjon for første gang, men det var veldig ustabilt! (Linux, ustabilt?) Noe må være galt!) Systemet kunne finne på å fryse på helt tilfeldige steder, men uerfaren som jeg er med Linux forsøkte jeg meg på en Win-install. Den kom så langt som til "Select the hard drive on wich Windows XP is to be installed," og der hang den seg, da den ikke fant noen harddisk. Jeg prøvde HDD'en på en annen maskin, og den var like dau der. Det som tydeligvis har skjedd er at noen på lageret til Komplett (lite sannsynlig) eller noen på Posten (gaffeltruck?) har utsatt pakken for mye risting. Jippi! Jeg har handlet elektronikk (PC/kamera) for omtrent 70 000 til meg selv og for familie/venner, og dette skulle altså bli min første retursak... Fulgte anvisningene fra Komplett om "hvordan returnere varer," og ventet spent på en lapp som skulle printes ut og festes på pakken. Den lappen kom aldri... Jeg sendte en mail, og fikk et nummer som jeg printet på pakken og sendte den. Dette var på torsdag den 15. Det er under 30 minutter kjøring fra hvor jeg bor og til Kompletts lager, men Posten brukte så lang tid at det ikke var før mandag den 19. at varene ble registrert inn hos Komplett, og de ble ikke behandlet før idag! Nå skal varene sendes, og det går minst to dager før jeg får sakene mine, altså har de vært i posten 3 (tror det var så lenge det tok fra Komplett sendte til jeg fikk dem)+4+(minst to) dager, altså minst ni-9! dager. Sist jeg handlet noe var det fra Netshop, og da jeg fikk beskjed om at varene var på lager kjørte jeg og hentet dem. Det tok temmelig nøyaktig en time tur/retur. *For å oppsummere: *Posten bruker lang tid på å sende pakker. *Når pakkene kommer frem er de kanskje ødelagt. *Posten bruker lengre tid på å sende pakkene tilbake. *Jeg kunne skrevet denne posten binært med øynene igjen fortere enn Komplett klarer å behandle en returordre... Nei, såfremt Netshop har varene jeg vil kjøpe neste gang skal jeg bestille fra dem, uten frakt. Det er billigere, og det sparer varene å bli utsatt for Postens pakke"distribuering" (destruering, anyone?) Men én ting skal Komplett ha: De er flinke til å svare på PM via forumet! Skryt til han/de som jobber med det! Endret 3. august 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 virker nu mere som du klager på posten enn komplett da.. At du har fått en defekt harddisk er ikke komplett sin feil, ei heller en defekt dvd leser.. de tester trossalt ikke varene når de får de fra levrandør. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Jeg vet at det er Posten som mest sannsynlig ødela utstyret, men det kan (usannsynlig, dog) også ha vært en uforsiktig person på lageret hos Komplett. Det jeg har å klage på hos Komplett er deres for tiden utrolig trege behandlingstid... Endret 3. august 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har liten tro på at det er en uforsiktig person på komplett som har ristet hardisken din, du har vel ikke en kjenning der? som misliker deg sterkt? Da tror jeg heller posten har lekt seg litt.. for de er ikke akkurat kjent for å behandle pakkene fint du vet at det er ferie nå? Vill ikke si at det har gått tregt.. Nå fikk ikke jeg helt oversikten over anta dager du skrev i posten.. da.. men venter du mer enn 14 dager, så ja.. da er det lang tid.. alt under det er etter min mening akseptabelt.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Nei, jeg har ingen fiender hos Komplett Det er 16 dager idag siden Komplett fikk varene, (det er 20 dager siden jeg sendte dem,) men jeg har rett og slett ikke tenkt på at det har vært fellesferie, da jeg har jobbet hver dag de siste ukene... My bad Det er to ting som har dradd opp frustrasjonsnivået mitt her: 1: Sist jeg bestilte noe hos Komplett bestilte jeg på torsdag og fikk varene på lørdag, den overlegne leveringstiden har kanskje gjort at jeg har hatt for høye forhåpninger? 2: Jeg hadde et håp om at systemet skulle være klart til skolestart, noe jeg ikke vil få til nå, da jeg drar på ferie 7.og kommer tilbake 15., dagen før skolestart... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Vel.. nå skal ikke jeg forsvare komplett.. men jeg syns alt har gått tregere etter de la om systemet.. og slik jeg har forstått det så har du ennå ikke fått varene dine? Har du prøvd å ringe dem? bruker å ordne seg lettere det, bare du holder en god tone. Har faktisk sluttet å handle på komplett, da psdata er mye raskere til nå.. enesete jeg ikke har fått testet der er retur.. Netshop er også bra, men tar ikke VISA Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 De har såvidt jeg har forstått det sendt varene nå, så jeg får dem vel i morra om posten er effektive for en gangs skyld... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Den mailen jeg fikk fra Komplett var ikke en "varen er sendt"-bekreftelse, men en "vi har registrert din returordre"-bekreftelse! Det betyr at det idag er 22 dager siden jeg sendte inn varene mine, og siden de ikke har dem på lager kan jeg ikke regne med å ha dem før om minst en uke! Lenke til kommentar
jostor Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Komplett har en vanvittig lang ventetid på returer og enormt dårlig service etter hva jeg har erfart. Så det forundrer meg ikke så mye! Kjøpsloven sier vel noe om hvor lang tid de maks har på å behandle ordren. Mener at det er 14 dager, og at du etter disse 14 dagene har krav på å låne tilsvarende produkt til du får det endelige produktet. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Komplett har en vanvittig lang ventetid på returer og enormt dårlig service etter hva jeg har erfart. Så det forundrer meg ikke så mye! Kjøpsloven sier vel noe om hvor lang tid de maks har på å behandle ordren. Mener at det er 14 dager, og at du etter disse 14 dagene har krav på å låne tilsvarende produkt til du får det endelige produktet. feil, kjøps loven sier at du skal få et låne produkt hvis returen /reperasjonen tar for lang tid, kun hvis det ikke koster butikken for mye, altså hvis din splitter nye bmw med alt ekstra til 10mil må på verksted kan du ikke vente å få låne en prikklik en av butikken, da det vil påføre dem veldig store ekstra kostnader Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 jeg ville tatt en telefon til dem uansett.. Nytter ikke å sitte på greinen med laptopen å maile.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 De er veldig greie å ha med å gjøre, og de svarer raskt både på mail og PM, problemet er at returbehandlingen går som den berømte "lusa på tjærekosten"... samt at de ikke har varene på lager. Jeg har vel resignert litt nå; PC'en blir ikke ferdig oppsatt til skolestart om den så kommer med brevdue i løpet av ti minutter... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Komplett har en vanvittig lang ventetid på returer og enormt dårlig service etter hva jeg har erfart. Så det forundrer meg ikke så mye! Kjøpsloven sier vel noe om hvor lang tid de maks har på å behandle ordren. Mener at det er 14 dager, og at du etter disse 14 dagene har krav på å låne tilsvarende produkt til du får det endelige produktet. Skulle ikke Komplett.no legge om systemene sine, slik at alt skulle bli bedre? Syns Komplett.no var trege lenge før dem skifta system, så ble Komplett.no enda tregere mens dem skifta system og nå er det helt på trynet ... Fra nå av er det PSData, MPX og Netshop som får penga mine ... så kan Komplett.no og alle de andre sirup-sjappene dra ditt de dyrker rimelig mye pepper. Treg levering er noe av det mest irriterende som finnes ... bortsett fra trege svar og treg retur/service. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hmmm... ikke bra... Forresten; burde det ikke være god skikk at når en butikk har varene du bestiller på lager, setter de dem av til deg slik at når de får inn de de mangler, kan de sende hele greien? Bestilte en 6-7 deler fra Techline rett før jeg dro på en ukes ferie tidligere i sommer, og da var det, rett før jeg dro altså, kun harddisken de manglet. Da jeg kom hjem, så jeg at de hadde fått den inn. "Men hvorfor er ikke pakken sendt da?" Joda, de hadde solgt tastaturet mitt (som de forøvrig fortsatt ikke har fått inn igjen - valgte en annen farge ), mens resten var på lager... Avbestilling ble sendt, fordi jeg skulle på en litt lengre ferie, og da jeg kom hjem, bestilte jeg på nytt, rett før jeg skulle på ferie enda en uke, og da var varene endelig kommet (eller de kom dagen etter). Henta dem mandag denne uka. En måned etter første bestilling, pga rot i systemet og at jeg skulle på ferie. Det var i og for seg en fordel egentlig, siden jeg har byttet ut høyttalere og RAM, samt lagt til SD-brikke til kamera' og droppa noen ledninger jeg fant ut jeg ikke trengte... Men hadde bare Techline latt være å selge tastaturet mitt, ville jeg ha hatt varene 3 uker før (var på ferie uansett, så det gjorde ikke ¨å mye). Men jeg ble altså negativt overrasket over at butikkene selger ut varer som andre har bestilt... Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Posten suger uansett! elendig leveringstid og rotete system! Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg har akkurat bestilt en maskin nå og den ble sent som vanlig servicepakke. Og den ble sendt ca kl 17.00 i går og nå ligger den på posten her klar til å hentes! Pakken ble send ca 70 mil på 1 dag!! Endret 5. august 2004 av FraXinuS Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Skulle ikke Komplett.no legge om systemene sine, slik at alt skulle bli bedre? Syns Komplett.no var trege lenge før dem skifta system, så ble Komplett.no enda tregere mens dem skifta system og nå er det helt på trynet ... komplett var lyne kjapp før dem la om systemet. G2Petter: Uansett, ta å ring dem.. du får mye bedre svar, og ting skjer som regel veldig mye raskere da Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Om det ikke har skjedd noe når jeg kommer hjem fra ferie så skal jeg ringe dem... Gidder ikke å mase nå som jeg ikke får brukt maskina uansett... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Er bare å stå på ditt.. og kreve litt.. nytter ikke å være pinglete .. Vær bestemt men ikke bruk kjeft... jeg ville ringt dem i morgen å skyndet på dem litt.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 De har ikke disken inne, så hvorfor mase nå? De har nesten ingen WD-disker inne, så om de ikke skulle bestemme seg for å gi meg en 250GB i stedet for min 160GB (lite trolig) så kan jeg bare belage meg på å vente til de får det på lager... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå